Auto e Moto d’Epoca 2022: Veteránszüret Padovában

Európa legnagyobb vására a veteránautók, -motorok és -alkatrészek témájában a minden évben, októberben megrendezett Auto e Moto d’Epoca Padovában. Kontinensünk jelentős restaurátorműhelyei mellett a legkomolyabb aukciósházak, kereskedőhálózatok, márkaklubok is elhozzák büszkeségeiket. A sokszor eurómilliókba kerülő egyedi darabokat ugyanúgy felvonultatják, mint a magántulajdonosok a felújításra váró párezer eurós projektjeiket. A több mint 4000 kiállított jármű között haszonjárművek, traktorok is akadtak...

Ikarus 260.32R: Repülőtéri papagáj

Amennyiben csupán egyetlen típuscsaládot emelhetnénk ki a szép emlékű Ikarus palettájából, mindenképp a kétszázas sorozatot említenénk. Hiszen elég csupán annyit mondanunk: 208 853. Nem, ez nem az átlagos futásteljesítményük kilométerben, hanem pontosan ennyi kétszázas járult hozzá az emberiség mobilitásához. Ennek több, mint felét, 133 540 példányt, a szóló 260-as, valamint csuklós 280-as számlájára írhatunk. A 31 évig gyártásban lévő városi...

Volkswagen Transporter gyártörténelem: 60 éves múlt a Bulli-gyár

Új gyárat nyitott meg 1956 tavaszán a Volkswagen a Transporter számára Hannoverben. Az elmúlt több mint hatvan évben az üzem folyamatosan fejlődött, manapság már az Amarok pickupok is itt készülnek.

Toyota Land Cruiser: Multimilliomos cirkáló

Elkészült a tízmilliomodik Toyota Land Cruiser! Gőzfürdőben henyélő makákók generációi lubickoltak a hőforrásokban azóta, hogy a Toyota Land Cruiser prototípusa 1951-ben felmászott mellettük 2390 méter magasra, a szent Fudzsi hatodik bázisállomásáig.

Nysa M-522: Generációk megmentője

Sokunknak máig a Nysa ugrik be, ha meghalljuk a mentőautó kifejezést. Pedig a kedvesen suta 521/522 olyan, mintha eredetileg a Lolka és Bolka rajzfilmből ugrott volna elő. Még Mágenheim doktor is elmorzsolna egy nosztalgikus könnycseppet, ha újra vonulhatna vele. Németh László gépjárműgyűjtő új életet lehel hazánk egykori utcaképének ikonikus járműveibe. Az ő munkáját dicséri a korábbi lapszámaink fényét emelő, gyönyörűen...

125 éves a Goodyear: Több mint egy évszázad munkája a modern mobilitásért

Számos forradalmi mérföldkövet ért el 125 éves fennállása alatt a Goodyear Tire & Rubber. Öt generációnyi fejlesztés a kénbevonatú gumidaraboktól, a 90 százalékban fenntartható anyagokból készült abroncsokig. Ma a Goodyear mintegy 74 000 alkalmazottat foglalkoztat 57 létesítményében világszerte. Charles Goodyear, a cég névadója az 1830-as években meggyőződéssel hitte, hogy az addig csak jószerével cipészek és kabátkészítők által használt, hőre érzékeny anyag...

Londoni emeletes busz dőléstesztje: Megdőlt aggodalom

Bizonyára mindannyiunkban felmerült már egy emeletes busz láttán, hogy ej, de szép, de hogyan marad talpon egy közepesen éles kanyarban? Mi történik vele, ha kap egy tisztességes oldalszelet? Ne adj’ isten felborul, ha a turisták hirtelen a busz egyik oldalára rohannak megbámulni a Buckingham-palota ablakából elegánsan kiintegető II. Erzsébet brit királynőt? Egyáltalán nem meglepő felvetések ezek, hiszen nagyon korán felmerültek...

25 éves a Mercedes-Benz Actros: Született győztes

Jeles jubileumát ünnepelte nemrég a Mercedes-Benz Actros, ugyanis betöltötte 25. életévét. A sikeres típus egyik kiemelkedő rekordja, hogy mind az öt generációja elnyerte az International Truck of the Year díjat, az egyiket kereken tíz éve. Sokat elmond a Mercedes-Benz Actros töretlenül meghatározó szerepéről a piacon, hogy az elmúlt negyed évszázad során ötször is megkapta a rangos International Truck of the...

Égi segítség

Nem csak a mágia gondoskodik a vitorlázórepülők égbe emelkedéséről! Ismerd meg a repülők elengedhetetlen társát, ezt a rendkívül varázslatos veterán csörlőt! Igazán figyelemreméltó tagja a különleges szakfelépítményes tehergépjárművek hazai csapatának ez a DAF A1600 vitorlázórepülő-csörlő, amely az Aeroklub Farkashegynél szolgál. A hozzáértő gondoskodásnak hála, minden szempontból rácáfol veterán mivoltára; ugyanolyan rendületlenül dolgozik minden nap, mintha épp most gurult volna le...

Végállomás következik

Te tudod, hogy a pontmátrix kijelzők kora előtt hány szakma mestere kellett egyetlen univerzális viszonylatjelző elkészítéséhez? Sok ember komoly munkáját igényelte az ötvenes években, hogy az aktuális viszonylatot pontosan jelezzék a londoni utazóközönség számára. Szitanyomással festették fel a végállomások neveit, majd egy hosszú szalagra ragasztották fel ezeket egymás után. A videóban látható, hogy milyen sokan dolgoztak a buszok viszonylatjelzőin –...
Hirdetés:
error: Védett tartalom