Olvasási idő: 4 minutes perc

Sofőrhiány: Ki vezet holnap?

Olvasási idő: 4 perc
Állunk a megállóban és várjuk a buszt. Várjuk, várjuk, de nem jön. Akárcsak a csomagot, amit messze földről rendeltünk és már állítólag úton van felénk. Sajnos nem jók a kilátások, több vezető kellene mind a buszokra, mind a teherautókra. Jól érzékeltetik a fenti probléma súlyosságát a sajtóban is olvasható adatok. Minden busztársaság nagy erőkkel toboroz, sok helyen egyszerűen nincs elég...

Hidrogén-infrastruktúra: Kapudrog a busz?!

Olvasási idő: 3 perc
Nincs elegendő gyártókapacitás, nincs töltőhálózat, hogyan lesz itt hidrogénalapú gazdaság? A közösségi közlekedésen keresztül törhet be a mobilitás világába az univerzum alapköve. Míg az elektromos töltőhálózat kiépítése is csupán gyerekcipőben jár, addig a hidrogén-infrastruktúra nemhogy négykézláb nem csúszkál, még egyedül átfordulni sem tud a másik oldalára. Azonban jelen tudásunk szerint igen drága és szó szerint nehéz az akkumulátoros járművek hatótávolságát...

Scania 25 P BEV – N333 Thermosol: Régiós első

Olvasási idő: 3 perc
Munkába állt az a tisztán elektromos teherautó, amely a svéd világcég első ilyen járműve a közép-európai régióban. Újabb fontos állomás hazánkban az elektromobilitás felé vezető úton. Ünnepélyes keretek között átadta a Scania Hungária Kft. a WIN Capital Kft. új eszközét. Így a szintén a régióhoz tartozó Csehországot és Szlovákiát is megelőzve hazánk útjain tűnik majd fel elsőként ez a jövőbe...

Renault Trucks szétszerelő üzem: Nem csak egyszer élnek!

Olvasási idő: 3 perc
Régen, ha tönkrement valami, megjavítottuk, aztán beköszöntött a fogyasztói társadalom kora. Ez a „vedd, használd, dobd el” elvét ültette el a fejekben. Szerencsére változik ez a hozzáállás, remek példát mutat erre egy profitorientált vállalat. Nem lehet elégszer ismételgetni: természeti erőforrásaink végesek! Ezt tartotta szem előtt a Renault Trucks, amikor az elhasználódott teherautók újrahasznosítására és az alkatrészeik újrafelhasználására egy 3000 négyzetméteres...

Nekimenjek, ne menjek?

Olvasási idő: 4 perc
Egy negyven tonnás monstrum volánja mögött ülsz és magabiztosan szeled a kilométereket. Kedvenc zenekarodat hallgatod, szereted a munkád. Évtizedek óta ezt csinálod, balesetmentesen, eddig megúsztad, ám most szörnyű dilemma elé kerülsz. Tudod jól, hogy a világ egyik legveszélyesebb munkája a tiéd. De talán már arra is gondolsz, hogy veled olyan már nem történhet, amely szituációban ne találnád fel magad. Annyi...

A Renault Trucks villamosítási tervei: Micsoda korban élünk!

Olvasási idő: 6 perc
Rendkívül izgalmas idők előtt állunk! Néhány éven belül szinte minden fuvarfeladatra kínál majd elektromos járművet a Renault Trucks. A márka európai elnöke elmondta, hogy hány évet szolgál majd egy akkumulátor, és mire számíthatunk a mai fiataloktól. Hosszú évek óta halljuk, hogy az iparág történelmének legnagyobb átalakulása előtt állunk. Több jelentős folyamatot magában foglaló változás ez, amelynek egyik fontos része a...

Gazdaságos a tartós abroncs ellen: Takarékosabban vagy tovább?

Olvasási idő: 3 perc
Két ellentétes érdek feszül egymásnak. Ez egy egyszerűnek tűnő, ám nem könnyen megválaszolható kérdést eredményez: elegendő a kis gördülési ellenállású abroncsok tüzelőanyag-megtakarítása a rövidebb élettartamuk ellensúlyozására? Hosszú hónapok óta érik bennem ez a téma. Amikor csak összefutottam egy gumis szakemberrel, egy tehergépjármű-értékesítővel vagy egy fuvarozóvállalkozóval az elmúlt időszakban, feltettem ezt az indiszkrét kérdést valamilyen formában: Mi a véleményük a gyári...

Betegen ne vezess, mert belegebedsz

Olvasási idő: 4 perc
Akár a 11. parancsolat is lehetne a kamionosoknak szánt közlekedésbiztonsági ajánlási csokorban. Ha nem figyelünk oda a jelekre, akár el is ájulhatunk vagy meg is halhatunk vezetés közben a sok tonnás teherautó kormánya mögött, s akkor mi lesz? Tudom, kicsit morbid ez így első hallásra, de nem is annyira ritka dolog, mint gondolnánk. Nekem is volt ilyen ügyem szakértői munkám...

2022-es forgalomba helyezési adatok: Akkor most ki is nyert tulajdonképpen?

Olvasási idő: 10 perc
Nem a legsikeresebb márka adta a piac legnépszerűbb típusát. Ráadásul nem is egy kategóriában, hanem egyenesen négyben született egyszerre két győztes is. Íme, a haszonjárművek 2022-es magyarországi forgalomba helyezési eredményei. Elengedtük a korábban használt kategóriák kezét. Az új felosztás jobban illeszkedik a jogosítványkategóriákhoz, a jellemző behajtási korlátozásokhoz és a járműbesorolásokhoz. Ám ennél is fontosabb, hogy éppen az említett szempontok miatt...

A Renault Trucks évértékelése: Minden helyzetre felkészülve

Olvasási idő: 3 perc
Tringer Zoltánnal, a Renault Trucks Keleti Régiójának ügyvezetőjével beszélgettünk az elmúlt esztendő eredményeiről, valamint a több szempontból is változással kecsegtető jövőbeli tervekről. Rolling Tons: Összegezné röviden a 2022-es értékesítési eredményeket? Tringer Zoltán: Sikeres évet zártunk, immár harmadik éve növeljük hazai piaci részesedésünket, amely a 16 tonna feletti szegmensben közel 12 százalékos, ezzel a Volvo Trucks mögött a harmadik helyen állunk. Végeredményben...
Hirdetés:
error: Védett tartalom