Olvasási idő: 3 minutes perc

Az új DAF fejlesztése: Ezer már elkelt látatlanban

Olvasási idő: 3 perc
Elsőként vehettük szemügyre testközelből a DAF új típuscsaládját az International Truck of the Year zsűri tagjaiként. Eindho­venben, a vállalat főhadiszállásán megismerhettük az utat is, amit a gyártó az utóbbi néhány évben bejárt, hogy eljusson idáig. Már az utazás lehetősége is nagy szónak számított a még hullámokat verő járvány mellett július elején. Így még nagyobb élményt jelentett végre megtapogatni, körbejárni ezeket...

Megéri nem száguldani

Olvasási idő: 4 perc
Mindannyiunk alapvető igénye és feladata a közlekedésbiztonság javítása. Sajnos nincs rá egyetlen biztos formula. A büntetés egyértelműen visszatartó szankció, ám az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) most a pozitív megerősítés eszközét alkalmazza. Már látjuk az óriásplakátokat, rajta a felirattal, hamarosan indul az ORFK-OBB kezdeményezése. Egy ingyenes okostelefonos alkalmazás, amelynek segítségével OBBCoin pontokat gyűjthetünk, ha szabályosan közlekedünk – egészen pontosan a megengedett...

Körkörös gazdaság: Túlélési esély

Olvasási idő: 3 perc
Korunk két vezető célkitűzése ütközik össze recsegve-ropogva: a gazdaság és minden egyes cég, ország állandó növekedésének igénye, illetve a fenntarthatóság. Bolygónk adottságai kizárják mindkettő egyidejű elérését. A kiút az újrahasznosítás lehet. Vásárolj újat, korszerűbbet, környezetkímélőbbet, a fenntarthatóságot jobban szolgálót – ezt sulykolja napról-napra fejünkbe a reklám. Érthető, hogy mindenki minél többet akar eladni a portékájából. Mivel azonban a vásárlóközönségnek már...

Előfizetéses funkciók és szolgáltatások: Legyen kéznél a bankkártya!

Olvasási idő: 2 perc
À la carte rendszerű, előfizetéses funkciókkal és szolgáltatásokkal igyekeznek a gyártók rugalmas megoldásokat kínálni az üzemeltetőknek. Ezzel ideális esetben mindkét fél jól járhat. Ám óvatosan kell egyensúlyozniuk, hogy ne pénzszerzésnek tűnjön. Fokozatosan jelennek meg a járműiparban az internetes adatfolyam-szolgáltatók által már évek óta alkalmazott, igény szerinti előfizetéseken alapuló díjcsomagok különböző fajtái. Néhány személyautós prémiummárka már felvette kínálatába a kényelmi funkciók...

Látni a láthatatlant

Olvasási idő: 4 perc
Tolatni nehéz, felelősségteljes dolog, hiszen gyakorlatilag beláthatatlan a haszonjármű mögötti terület. Amíg csak egy vasoszlopnak megyünk neki, legfeljebb bosszúságot okoz. Pedig akár emberek is lehetnek mögöttünk, és az már büntetőjogi kategória. Szűkszavú a KRESZ, a megfordulás és a hátramenet fő szabálya egy közös pontban jelenik meg: „33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a...

Szigorúbb biztonsági követelmények: Profik munkában

Olvasási idő: 4 perc
Nemcsak a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentését várja el az Európai Unió a haszonjármű-gyártóktól, hanem számos fejlett biztonsági rendszert is kötelezővé tesznek a következő években. Mindenki tudja, hogy ameddig a potenciális üzleti kár nagyobb a büntetésnél, addig a fuvarozók között mindig is lesznek ügyeskedők. Azonban a folyamatosan továbbfejlesztett és immár távolról is kiolvasható digitális tachográfok korában ez is egyre nehezebb. És nem ez...

Zöld hidrogén: Hazai start

Olvasási idő: 4 perc
Zöldnek mondjuk, pedig színtelen és szagtalan a megújuló energiaforrásokkal előállított hidrogén. Biztosra vehetjük, hogy már 5-10 éves távlatban alapjaiban változtathatja meg világunkat. Ennek első jelei nemcsak a nyitóképen látható svájci Mátrában, hanem már Magyarországon is megcsillantak. Átadták Budapesten az ország első hidrogéntöltő állomását, amelyet a Linde Gáz Magyarország Zrt. az Illatos úti telephelyén üzemeltet. Mégpedig egy eddig hazánkban soha nem...

Nehéz-teherautók hatékonysága: Döbbenetesen hatékonyak

Olvasási idő: 6 perc
Belegondoltunk már, hogy milyen takarékosak a nehéz-haszonjárművek? Melyik márkák az igazán gazdaságosak? Miért kell felülről kényszeríteni a még kisebb fogyasztású járműveket? Közel 200 ezer jármű fogyasztási adatainak tanulságait mutatjuk. Egy kishaszonjármű 1-1,4 tonnát száz kilométerre nagyjából 8-12 liter gázolajból mozgat el. A nehéz-teherautók viszont közel hússzor ennyi árut továbbítanak csupán háromszoros mennyiségű tüzelőanyaggal! Míg a kishaszonjárműveknél mindig is ott állt...

Mercedes-Benz Actros SLT 4160 8x6: Nehézsúlyú bajnokok

Olvasási idő: 4 perc
Lassacskán szenior korosztályba lépnek, azonban még mindig erejük teljében vannak. Az MVM OVIT Zrt. flottájának Mercedes-Benz Actros SLT 4160 8x6 nehézvontatói bármilyen kihívásra készen állnak. Egészen speciális alkalmazási területekre is kínál megfelelő járműveket a Pappas Auto Magyarország Kft., mint például az MVM OVIT Zrt. Mercedes-Benz Actros SLT nehézvontatói. A projekt hosszas szakmai egyeztetéseket, terepszemléket igényelt a járművek ideális specifikálásához, a...

Utolsó kilométeres kiszállítások: Szánkba repül a sült galamb

Olvasási idő: 3 perc
Történelmi jelentőségű életmódváltás megy végbe a szemünk előtt: a kiskereskedelem gyors léptekkel áll át a házhozszállításra. Nagy jelentőséget kap a szállítási lánc utolsó kilométere, újszerű, környezetkímélő módszerek jelennek meg. Háttérbe szorul az évezredeken át kiválóan működő modell, amelyben a termelők és a vásárlók kimentek a piacra, hogy személyes kapcsolatot létesítve intézzék el az adásvételt. A téglából és malterból épült üzletekben...
Hirdetés:
error: Védett tartalom