Olvasási idő: 4 minutes perc

Az új fogyasztásmérési szabvány hatása: Közelebb a valósághoz

Olvasási idő: 4 perc
Változik a járműtechnika, változnak a gépjárműhasználati körülmények, változik a világ. Változnia kellett hát a tüzelőanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérő tesztelési eljárásnak is. Ezért három évvel ezelőtt megszületett a WLTP-szabvány. Objektíven meghatározható, illetve mérhető egy gépkocsi legtöbb műszaki paramétere. Ráadásul ezek az üzemelés során mindvégig állandóak maradnak, ilyen például a tengelytávolság....

Liebherr ETM elektromos betonkeverő felépítmények: Tisztán keverve

Olvasási idő: 3 perc
Sorra mutatják be tisztán elektromos hajtású modelljeiket a tehergépkocsi-gyártók, és ezzel szükségszerűen a felépítménygyártóknak is lépést kell tartaniuk. Így a Liebherr már elektromos betonkeverő felépítményeket is kínál. Méltán nevezhetjük a betonkeverő felépítmények nagymesterének a Liebherr vállalatot. Ezen a területen 1967 óta tevékenykedik, és jelenleg már világszerte öt üzemben állít elő...

Continental szuperszámítógép: Magyar mérnököknek számol

Olvasási idő: 3 perc
Átadták a jelenleg ismert legerősebb autóipari szuperszámítógépet, amelyen hazai fejlesztők is dolgoznak a vezetői segédrendszerek és az önvezető autók problémáin. Már működik a Continental járműipari beszállító új klasztere, az aktuális toplista szerint jelenleg ez a legerősebb szuperszámítógép az autóiparban. A technológiai cég az Nvidia amerikai videokártya-óriás DGX típusára épülő megoldás...

Ami a furgonvezetőket leginkább zavarja: Figyeljünk a furgonosokra!

Olvasási idő: 3 perc
Brit tudósok összeállítottak egy tízes listát arról, hogy mi zavarja leginkább a kishaszonjárművek vezetőit. Ez tényleg így történt, a Volkswagen Haszonjárművek az Egyesült Királyságban végzett erről egy felmérést. Szinte teljesen leállt Európa a koronavírus-helyzet tavaszi hónapjaiban, ám a furgonvezetők ekkor is szüntelenül dolgoztak. Hiszen például az üzletek bezárásával még többen...

A koronavírus-járvány hatásai: Kigyorsítási szakaszban

Olvasási idő: 6 perc
Cikksorozatunk második részében azt járjuk körbe, hogy a kishaszonjármű-gyártókat, illetve magyarországi hálózatukat milyen szinten érintette a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet, hogyan reagáltak és milyenek a jövőbeli kilátásaik. Peugeot Szinte mindegyik európai összeszerelő üzemben és a legtöbb beszállítónál is előfordultak hosszabb-rövidebb leállások márciusban és áprilisban. Június...

Elektromos mobilitás német módra: Látogatás az innovációs zónában

Olvasási idő: 5 perc
Járműipari kihívások és megoldások személy- és haszongépjárműves szemszögből: konferencia és tesztvezetés Zalaegerszeg határában, a Zala ZONE pályáin. Az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. és a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. által közösen szervezett IN-MOBILITY: Intelligens Mobilitás rendezvényen jártunk. Széles körű áttekintést kaphattunk a konferenciaéletre hívóinak, valamint vendégelőadóiknak köszönhetően arról, hol...

Thermo King E-200: Nem állhat meg a hűtés

Olvasási idő: < 1 perc
Napjában több tucatszor állnak meg a hűtött rakterű városi kiszállítójárművek. Ám a hagyományos hűtőaggregátok ilyenkor nem üzemelnek, ezért pöfög tovább a motor vagy megromlik az áru. Erre kínál gazdaságos és zöld megoldást a Thermo King. Teljesen elektromos hűtőberendezés a Thermo King E-200, vagyis ez a dízelmotortól függetlenül üzemel – beépítésekor...

Laufenn haszonjármű-abroncsok: Gazdaságosabban futnak

Olvasási idő: 3 perc
Immár haszonjármű-abroncsokat is kínál a Hankook a bő fél évtizede életre hívott Laufenn márkanév alatt. Kifejezetten a költségtudatos kis flottákat és a másodpiaci vásárlókat célozza az új termékcsalád. Kezdetben kilenc mintázattal, harmincnál is több változatban elérhetők az új Laufenn haszonjármű-abroncsok. A többségük hordozza a három hegycsúcs és hópihe jelölést (3PMSF),...

Schmitz Cargobull EcoDuo: Hatékony páros

Olvasási idő: 4 perc
Áttörést hozhat az európai közúti áruszállítás hatékonyságának javításában a Schmitz Cargobull EcoDuo megoldása. Óriási, 32 méter hosszú szerelvényt álmodtak meg egy szokványos nyerges szerelvényhez még egy félpótkocsit kapcsolva. Skandinávián kívül igencsak lassan és nehezen terjednek Európában az Eco Combi néven ismert, 25,25 méter hosszú, 150 köbméter raktérfogatú és hatvan tonna...

Vezetői segédrendszerek életmentő potenciálja: Mibe kerül a biztonság?

Olvasási idő: 3 perc
Felére csökkenthetnék a halálos balesetek számát a ma elérhető biztonsági rendszerek – amennyiben minden járműben az alapfelszereltség részét képeznék. Évente 36 ezer ember veszíti életét közúti balesetben csak az USA területén és összesen 2,5 millióan szenvednek valamilyen sérülést. Mindez 800 milliárd dollár közvetlen és közvetett kárt, költséget okoz. A Consumer...
Hirdetés:
error: Védett tartalom