Olvasási idő: 3 minutes perc

Toyota üzemanyagcellás autóbuszok Európában: Első fecskék

Olvasási idő: 3 perc
Portugál vállalatokban szerzett részesedésével vetette meg a lábát a Toyota az európai autóbuszpiacon. A gyártó stratégiai jelentőségű lépése még az árufuvarozás területén is új távlatokat nyithat hidrogénhajtású termékei számára. Fontos szektorban bővítheti termékkínálatát a japán gyártó, miután helyi leányvállalata révén a CaetanoBus járműgyártó és a Finlog pénzügyi szolgáltató fő részvényesévé vált. A Toyota Motor Europe jelenleg is beszállítója a portugál autóbuszgyártónak,...

A DAF Hungary Kft. 2020-as évértékelése: Győztes eredmények

Olvasási idő: 3 perc
Immár sorozatban 12. alkalommal zárta piacvezető helyen az évet a DAF hazánkban. Legnagyobb magyarországi márkakereskedése, a gyári tulajdonban levő Hungarotruck Kft. jelentős fejlődést ért el több területen is. Idén pedig már piaci felfutást vár a DAF Hungary Kft. vezetése. Tavaly a koronavírus-járvány miatt igencsak örvénylő piaci körülmények között kellett helytállnia a DAF márkának is a magyarországi haszonjármű-piacon, amely minden kategóriában...

Közlekedésbiztonság: Ködbe veszve

Olvasási idő: 4 perc
A köd az autós egyik legnagyobb ellensége, az éjszakai sötétséggel kombinálva pedig maga a megvalósult rémálom. 10-20 méter látótávolság szinte semmire sem elég, még 50 kilométer/óra sebesség mellett sem, nemhogy az autópályán. Ha már benne vagyunk és hozzászoktunk, vagy ha már az elinduláskor is körbevesz, az alkalmazkodás általában nem probléma. A nagyobb veszély az, ha ködfalba futunk.Mi is ez az...

E-szerviz

Olvasási idő: 3 perc
Közlekedésünk elektromossá alakítása a kisebb-nagyobb haszonjárműveket is eléri. Gyártóiknak és forgalmazóiknak immár a mindennapos szervizelés és ügyfélszolgálat területein is gondolniuk kell e hajtásrendszerek különleges igényeire. Noha még csupán maroknyi elektromos haszongépjármű rója az utakat, minden nagy gyártónak már most ki kell tudnia szolgálni ezeket. Európa-szerte százas nagyságrendű márkaszervizt kell már idejekorán felkészítenie minden jelentősebb gyártónak, hogy termékeik elektromos változatainak karbantartásában...

Minden jobb, ha a vége jobb

Olvasási idő: 8 perc
Tavaly tavasszal igen gyászos képet festettek hazánkban az új haszongépjárművek forgalomba helyezési adatai a 2020-as évre vonatkozóan, majd nyáron erőre kapott a piac és ősszel tovább nőtt a lendülete. December végén így is közel húszszázalékos visszaesés mutatkozott a 2019-es eredményekhez képest, az év derekán ennél sokkal feketébb forgatókönyvekre is készültünk. Az 2020-as évben ugyanis összesen 25 944 új haszonjárművet...

Scania vontatók a Moltransnál: Átlépték a küszöböt

Olvasási idő: 4 perc
Új flottastratégiát vezetett be a Moltrans Tankautós Fuvarozó Kft, a MOL leányvállalata. Három márka négy-négy vontatójának átfogó üzemeltetési tesztelésével határozzák meg a későbbi beszerzések irányát. Így került most négy Scania G 450 a járműparkba. Huszonöt évvel ezelőtt a MOL kiszervezte a teljes fuvarozási tevékenységét, melynek eredményeként jött létre százszázalékos tulajdonú leányvállalata, a Moltrans. A cég kizárólag a MOL által biztosított...

Az MAN digitális szolgáltatásai: Támogató felhő

Olvasási idő: 3 perc
Gazdaságilag igen turbulens időket él most a fuvarozási ágazat. Az MAN digitális szolgáltatásai azonban segítenek minden eddiginél hatékonyabbá tenni a flották menedzselését, ami hozzájárulhat a helyzet sikeres átvészeléséhez. Több mint három éve minden MAN tehergépkocsi szériafelszerelése a RIO Box nevű fedélzeti telematikai egység. Ez a járműből a lényeges üzemelési adatokat továbbítja a RIO felhőalapú rendszerébe, amelyre aztán számos különféle digitális...

Gumiabroncsok újrahasznosítása: Fekete körforgás

Olvasási idő: 3 perc
Óriási mennyiségű abroncsot „dobunk ki” minden évben, ahelyett, hogy ezeket felhasználná az ipar új gumik gyártására. Ezen igyekszik változtatni egy európai kezdeményezés, amelynek élén a Michelin állt koordinátorként. Évente 1,6 milliárd új gumiabroncsot értékesítenek szerte a világban, ami több mint 26 millió tonnányit jelent, és majdnem ugyanennyi abroncs éri el élete végét minden évben. Manapság ennek a hulladéknak a kezelése...

Tehéntrágyából biometán: Marha jó a környezetnek

Olvasási idő: 2 perc
Tehénlepényből lóerőt készítenek: egy kísérleti projekt keretében marhatrágyából előállított biometánnal üzemelteti két IVECO Stralis NP tejszállító tartányos szerelvényét a brit Arla Foods tejipari vállalat. Meglehetősen utópisztikusnak vagy sokak számára inkább csak komikusnak tűnt, amikor az 1980-as évek derekán megjelent Mad Max 3 posztapokaliptikus kalandfilmben a sertéstelepen keletkező ürülékből előállított metánból biztosították egy egész város energiaigényét, beleértve a járművek tüzelőanyagát is....

Évértékelés a Renault Trucks Magyarországnál: Gyors reagálású egység

Olvasási idő: 3 perc
Közeledve ennek a turbulens esztendőnek a végéhez Tringer Zoltánnal, a Renault Trucks Keleti Régió ügyvezető igazgatójával beszélgettünk az idei év eredményeiről és a közeljövő terveiről, illetve újdonságairól. Milyen eredményekkel zárja a 2020-as évet a Renault Trucks a magyar piacon? Tringer Zoltán:  „Ennek az elemzését onnan kezdeném, hogy hat év után, 2019-ben a közös tulajdonosi háttér megmaradásával újra szétvált a Volvo Trucks...
Hirdetés:
error: Védett tartalom