Daimler Kardan-Lastwagen: Kardános kalandor
Ezernyolcszázkilencvenkilencet írunk, a helyi fuvarozást lovakkal, a távolságit pedig vasúton vagy hajóval végzik. A cannstatti Daimler-Motoren-Gesellschaft pedig máris patikába szalajtotta az univerzum legelső teherautójának harmadik változatát! Természetesen nem Kalmopyrinért indult az apotékába, hanem benzinért. Ugyanis abban az időben kizárólag gyógyszertárakban lehetett szikrára lobbanó tüzelőanyagot vételezni. Kúthálózatokra igazán nem mutatkozott nagy igény, hiszen a legelső, háromkerekű Benz Patent-Motorwagen is alig 13...
20 éves a Volvo I-Shift: Húsz esztendőm hatalom
Húsz évvel ezelőtt vezette be a Volvo Trucks az I-Shift automatizált sebességváltót, amely gyökeres változást hozott a teherautó-iparba. Eleinte sokan idegenkedve fogadták, ma viszont már magától értetődő berendezés. Ráadásul szüntelenül fejlődik. Már az 1980-as években megszületett az igény olyan automatikus kapcsolású sebességváltók iránt, amelyek a hidrodinamikus, bolygóműves automatikus váltókkal ellentétben nem növelik a tüzelőanyag-fogyasztást, illetve nem okoznak teljesítményveszteséget. Aztán a...
UAZ-ok a MotorWeek archívumából: UAZ menni Amerika
Európában az elpusztíthatatlanság, robusztusság, igénytelenség és egy letűnt világhatalom szimbóluma az UAZ. Amerikában azonban 1994-ig legfeljebb kémfilmekből ismerték, ekkor viszont felcsillant a remény, hogy ez örökre megváltozhat. Közel fél évszázadot követően végre fellélegezhetett a világ a hidegháború nyomasztó terhe alól. A kilencvenes évek első felében szó szerint semmi sem tűnt lehetetlennek. Ifjabb William Andersont is magával ragadta ez az optimizmus....
Ford Transit történelem: Ötvenes milliomos
Nyolcmillió darab készült eddig, fuvarostól bankrablóig milliók bízták rá magukat, nem egy példánya túllépte az egymillió kilométeres futásteljesítményt – több mint fél évszázados sikertörténet a Ford Transit.
Volkswagen Transporter T3 és T4 Air Start Unit (ASU): Reptéri széltolók
Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy mai főszereplőinktől elállt a lélegzetünk, mégsem szenvedtünk oxigénhiányban. Sőt! De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen az Aeropark gyűjteményének Volkswagen Transporter T3 és T4 kishaszonjárművei csupán külsőleg és távolról szemlélve tűnnek a nagybani piac flottájából valónak. Valójában mindkettőben egy-egy Boeing 737 fedélzeti segédhajtómű rejtőzik. Micsoda, sugárhajtómű egy furgonban? Igen! Minek az, gyorsulási versenyre építették? Dehogyis! Kisfilmünkből...
Scania V8-as motorok 50 éve: Egy legenda fél évszázada
Fél évszázada hullt le a lepel az első V8-as motorral szerelt Scania teherautóról, a svéd gyártó ugyanis az 1969-es Frankfurti Autószalonon tartotta az idők során élő legendává vált erőforrás premierjét. Egyedi karaktere egyből az utak királyává tette.
Mercedes-Benz Atego történelem: Fenntartható pionír
Negyedszázada mutatták be a Mercedes-Benz egyik legsokoldalúbb haszonjárművét. Nem portáltengelyes vagy összkerékhajtású, ugyanis az elosztófuvarozás középkategóriás gyöngyszemére gondolunk, amely pár évig a nehézfiúkat is elbizonytalanította. Természetesen megkérdőjelezhetetlenül a Mercedes-Benz Unimog a földkerekség legsokoldalúbb haszonjárműve. Azonban az 1998-ban bemutatkozó Atego sem kell, hogy szégyenkezzen. A 25 alapváltozat, a hat teljesítményszint, valamint a négy fülke összesen 240 modellváltozatot tett és tesz lehetővé...
A Ram pickupok történelme: A kos legendája
Amerika ikonikus járművei közé tartoznak a Ram pickupok. Gyökereik a második világháborús Dodge terepjárókig nyúlnak vissza, míg a Dodge márka több mint százéves múltra tekint vissza. Íme, a 2010 óta önálló márkaként szereplő Ram karrierje dióhéjban.
DAF Trucks belgiumi gyárának történelme: Ahol a minőség születik
Tavaly ünnepelte fennállásának ötvenedik évfordulóját a DAF belgiumi fülke- és tengelygyára, amelyet az évek folyamán rendszeresen bővítettek, illetve korszerűsítettek, valamint jelenleg is építenek egy új fülkefényező üzemrészt.
Volkswagen Transporter gyártörténelem: 60 éves múlt a Bulli-gyár
Új gyárat nyitott meg 1956 tavaszán a Volkswagen a Transporter számára Hannoverben. Az elmúlt több mint hatvan évben az üzem folyamatosan fejlődött, manapság már az Amarok pickupok is itt készülnek.










