IVECO történelmi visszatekintés: Szerteágazó történelem
Habár az IVECO márka csak 1975. január 1-jén jött létre, neves elődei révén gazdag és messzire nyúló múltra tekinthet vissza. Az IVECO anyavállalata, a CNH Industrial torinói látogatói központjában jó néhány gyöngyszemre bukkantunk a múltból.
125 éves a Schmitz Cargobull: Kovácsműhelytől nagyüzemig
Épp 125 esztendeje alapította meg Heinrich Schmitz kovácsmester Altenbergében azt a vállalkozást, amely most Európa vezető félpótkocsi-, pótkocsi- és felépítménygyártója szabályozott hőmérsékletű áruk, ömlesztett anyagok és szárazáruk fuvarozására.
Chevrolet Turbo Titan III és Ford Big Red: Titánok harca
Sok száz lóerő, több ezer newtonméter, hatalmas méretek és tömeg, tízezres fordulatszámok, pokoli hőmérsékletek és fogyasztás, valamint futurisztikus megoldások egész sora jellemezte a hatvanas évek két legjelentősebb amerikai gázturbinás teherautóját. Atomkor, majd a sugárhajtás- és az űrhajózás kora! Minden rakétákkal vagy sugárhajtással repkedett, de minimum úgy nézett ki, mintha képes lenne rá. A hatvanas években soha előtte nem látott fejlődésnek...
Ford Transit Supervan 1–3: Szupernagyi furgonjai
Megszokhattuk már, hogy a ködös Albionban az átlagosnál gyakrabban gurul el a gyógyszer. Hála istennek, hiszen olyan őrült konstrukciók köszönhetik létüket a hóbortos briteknek, mint a Ford Transit Supervan tanulmányautók. Erőteljes motorja, jó kezelhetősége és terhelhetősége miatt az első generációs Ford Transit számított a brit tolvajok és rablók kedvenc bűntársának. Bizarr vonzódásuk odáig fajult, hogy a Scotland Yard egy szóvivője...
Angol tűzoltóbrigád bevetésen: Pathétique
Megváltónk születésének ünnepén a karácsonyfa szokta a legtöbb fejfájást okozni a lánglovagoknak. Nem annyira a díszítése, mint inkább az oltása, ugyanis a fenyőgyanta majdnem olyan könnyen lángra lobban, mint az el nem zárt tűzhelyből szivárgó földgáz. Beethoven legendás zongoraszonátájáról ezúttal sem lesz szó. Patetikus jelenetekből azonban nem lesz hiány, hiszen a kultikus British Pathé archív gyöngyszemének köszönhetően bepillanthatunk a...
Dubai Road Express: Dubaji meló
Közismerten az élet a legkiválóbb forgatókönyvíró! Így történt 1976-ban is, amikor egy meghibásodott hajóhoz V8-as Scania teherautóval küldtek alkatrészt a Közel-Keletre. Korabeli expedíciós videó örökítette meg a távolsági fuvarozás hőskorát. Alig pár hónapja bocsátották vízre a Serpens Constellation kőolajszállító tartályhajót, amikor valahol Nyugat-Afrika és Dél-Amerika között az Atlanti-óceánon meghibásodott. A javításához norvég alkatrészekre volt szüksége, így szóba sem jöhetett a...
Időutazás keletre: Irány Irán!
Életre szóló élményt jelentett a korabeli sofőrök számára egy túra a Közel-Keletre. Egy 1974-es film segítségével most bárki részt vehet a mai szemmel talán szürreálisnak tűnő utazásban, amelyről eddig csak memoárokból hallhattunk. Mai szemmel talán nem is tűnik legyőzhetetlennek ez az alig négyezer kilométeres etap egy modern tehergépkocsi kormánya mögött ülve. De ha belegondolunk abba, hogy Budapest és Teherán között...
Húszéves az IVECO Stralis: Duplázott siker
Egy átfogó megújulási folyamatra tette fel a koronát 2002-ben a Stralis bemutatása az IVECO márkánál, amely rögtön el is nyerte az International Truck of the Year 2003 díjat. Tíz évvel későbbi jelentős típusfrissítésével megismételte ezt a bravúrt. Közeledve az ezredfordulóhoz az IVECO a nehézkategóriás közúti teherautói, vagyis az EuroTech és az EuroStar nagyszabású és teljes körű továbbfejlesztésébe kezdett 1998-ban. Első...
NEOPLAN Skyliner 50 éves jubileum: Égcirkáló
Éppen ötven évvel ezelőtt született az első emeletes turistabusz. Jó néhány különlegességgel gyarapította az egyetemes busztörténelmet: a legrövidebb, a leghosszabb és a legcsuklósabb emeletes busz mind a NEOPLAN Skyliner nevéhez fűződik.
Auto e Moto d’Epoca 2023: Olaszos veteránok
Legutóbb már beszámoltunk Európa legnagyobb veteránkiállításának és -vásárának személyszállító haszonjárműveiről és traktorjairól. A mostani képriportunkban a kisáruszállítókat és a teherautókat gyűjtöttük össze. Őszintén szólva meglehetősen nehéz dolgunk volt, amikor a kollégáinkkal arról beszéltünk, hogyan osszuk el a bemutatásra kiválasztott járműveket. Az ugyanis gyorsan egyértelművé vált, hogy egyetlen alkalomba vétek lenne mindent belezsúfolni. Végül úgy döntöttünk, hogy a bolognai kiállítás kis-...










