Fuso Canter történelem: Kenterbe verte a világot

Hatvan esztendővel ezelőtt, egy verőfényes, cseresznyevirágoktól illatos márciusi napon kigördült a gyárkapun a legelső Fuso Canter. A lovak fürgeségére, kitartására és erejére bazírozva nevezték el a vadászvágtáról, vagyis kenterről. Lendületes menetteljesítményeivel és takarékosságával alapjaiban felkavarta 1963-ban a japán piacot. A buldogfülkés Fuso Canter T720 a számtalan felépítmény valamelyikét, valamint a kéttonnás rakományt egy kétliteres, 50 kilowattos (68 lóerő) dízelmotorral animálta....

50 éves a NEOPLAN Cityliner: Emelt szintű divatdiktátor

Fél évszázada mutatott új irányt a NEOPLAN formabontó típusa a turistabuszok világában. A szokatlanul magas karosszériával és futurisztikus kialakítással érkező Cityliner sikere egy csapásra kikövezte a modern városnéző járművek jövőjét. Elegendő csak a Mercedes-Benz O302 vagy a Setra S100 modellek megjelenésére gondolni, a hatvanas évek legvégén még javában a Bauhaus stílus uralkodott az európai autóbuszgyártók körében. E letisztult vonalvezetésű modellek...

Morris 6cwt Van: Bájfurgon

Vágó István ötvenmillió forintért is sztoikus nyugalommal kérdezhette volna „A Legyen Ön is milliomos!” televíziós kvízjátékban, hogy melyik autómárka logójában gázol az Isis (vagyis Temze) folyóba egy ökör?! Természetesen a néhai Morris Motors a megfejtés. Amikor a brit autóiparra gondolunk, szinte kizárólag luxusautók, sportkocsik vagy terepes ikonok jutnak eszünkbe. Elég csupán megemlíteni a Rolls-Royce, a Lotus és a Land Rover...

Mercedes-Benz Kurzhauber: Rövidcsőrű csillag

Földünk egyik legismertebb haszonjárműve – a Kurzhauber – hatvanéves. A brazil favelák lakóitól az indonéz bennszülöttekig mindenki le tudná rajzolni a Mercedes-Benz egyik legsikeresebb és leghosszabb életű teherautóját.

A Bicskei Önkéntes Tűzoltóság szerei: vízszállítók: Vízhordó lajtosok

Tűz és víz, életünk talán legerősebb ellenpólusai. Ahol fellobban a vörös kakas, ott vízre van szükség a szelídítéséhez. Persze a lángoló kerek erdő közepén nincs tűzcsap, ezért az oltóanyagot oda kell szállítani. Lehetőleg gyorsan, sokat és árkon-bokron át! Máris hallom a károgókat, azonban most ne bonyolítsuk az életünket olyan anyagok égésének elemzésével, amelyeknél a víz csak olaj lenne a tűzre!...

Kögel történelem: Nem százas!

Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia. Kilencven évvel ezelőtt alapították a Kögel pótkocsigyártót. A még igencsak fiatal Kögel Trailer GmbH gyors fejlődését bizonyítja, hogy 1937-ben már karosszériaépítő munkákat is elvállaltak. A következő nagyobb mérföldkövet a távolsági fuvarozás igényeinek figyelembevételével...

A Toyota Hilux 5–8. generációja: Kozmopolita teherhordó

Generációkon átívelő történelmi összefoglalónkat onnan folytatjuk, amikor Volkswagen embléma pattant a Toyota Hilux orrára, pirosruhás vízimentők a platójára. Megkergették pingvinek és jegesmedvék, sőt még Dakarba is elvitték. Ötödik Nem csak a rendszerváltó idők érkeztek el a nyolcvanas évek végén, hiszen 1988. szeptember 27-én megérett az idő az 1983 óta gyártott negyedik generációs Toyota Hilux leváltására. Bemutatták a japán platós új nemzedékét,...

Laurin & Klement LW tricikli: Multifunkciós csodabogár

Joggal ábrándozhatnak a régi szép időkről napjaink közös padlóvázakon és eurócentre kiszámolt megtérülésen szocializálódott konstruktőrei. Ezt a hőskort idézi a motorkerékpárok és automobilok erényeit ügyesen ötvöző háromkerekű különlegesség. Aligha gondolhatta 1895-ben a két fiatal vállalkozó, Václav Laurin szerelő és Václav Klement könyveskereskedő, hogy Mladá Boleslav-i kerékpárjavító műhelyüket megnyitva a világ egyik legrégebbi, ma is termelő autómárkájának alapjait rakják le. Idén...

Volvo és a hárompontos biztonsági öv: Életmentő találmány

Hatvanadik születésnapját ünnepli a hárompontos biztonsági öv. A Volvo találmánya a legfontosabb közlekedésbiztonsági innováció, ami eddig több mint egymillió életet mentett meg. Egyetlen hibája: csak akkor működik, ha becsatolják.

Végállomás következik

Te tudod, hogy a pontmátrix kijelzők kora előtt hány szakma mestere kellett egyetlen univerzális viszonylatjelző elkészítéséhez? Sok ember komoly munkáját igényelte az ötvenes években, hogy az aktuális viszonylatot pontosan jelezzék a londoni utazóközönség számára. Szitanyomással festették fel a végállomások neveit, majd egy hosszú szalagra ragasztották fel ezeket egymás után. A videóban látható, hogy milyen sokan dolgoztak a buszok viszonylatjelzőin –...
Hirdetés:
error: Védett tartalom