Škoda Trekka: Új-zélandi Švejk
Okaritói barna kiviből is több szaladgál a világ földrajzilag legelszigeteltebb országában, mint a Škoda egyik legritkább és legegzotikusabb típusából, az új-zélandi Škoda Trekka többcélú kishaszonjárműből.
Chevrolet Turbo Titan III és Ford Big Red: Titánok harca
Sok száz lóerő, több ezer newtonméter, hatalmas méretek és tömeg, tízezres fordulatszámok, pokoli hőmérsékletek és fogyasztás, valamint futurisztikus megoldások egész sora jellemezte a hatvanas évek két legjelentősebb amerikai gázturbinás teherautóját. Atomkor, majd a sugárhajtás- és az űrhajózás kora! Minden rakétákkal vagy sugárhajtással repkedett, de minimum úgy nézett ki, mintha képes lenne rá. A hatvanas években soha előtte nem látott fejlődésnek...
20 éves a Volvo I-Shift: Húsz esztendőm hatalom
Húsz évvel ezelőtt vezette be a Volvo Trucks az I-Shift automatizált sebességváltót, amely gyökeres változást hozott a teherautó-iparba. Eleinte sokan idegenkedve fogadták, ma viszont már magától értetődő berendezés. Ráadásul szüntelenül fejlődik. Már az 1980-as években megszületett az igény olyan automatikus kapcsolású sebességváltók iránt, amelyek a hidrodinamikus, bolygóműves automatikus váltókkal ellentétben nem növelik a tüzelőanyag-fogyasztást, illetve nem okoznak teljesítményveszteséget. Aztán a...
NEOPLAN Skyliner 50 éves jubileum: Égcirkáló
Éppen ötven évvel ezelőtt született az első emeletes turistabusz. Jó néhány különlegességgel gyarapította az egyetemes busztörténelmet: a legrövidebb, a leghosszabb és a legcsuklósabb emeletes busz mind a NEOPLAN Skyliner nevéhez fűződik.
90 éves a Fuso: Töretlenül virágzik
Első haszonjárművét kilencven évvel ezelőtt, 1932-ben mutatta be a Fuso. Mára a márka a Daimler Truck ázsiai portfóliójának sarokköve: több mint 170 országba szállít teherautókat és buszokat, így a cégcsoport eladásainak egynegyedét adja. Az ikonikus Fuso név eredete 1932 májusáig nyúlik vissza. Ekkor kapta meg a Mitsubishi első, B46 típusú busza a Fuso márkajelzést. Az egykori Mitsubishi Hajógyárában gyártott jármű...
Auto e Moto d’Epoca 2023: Egy igazán finom bolognai
Naivan azt gondoltuk, a tavalyi felhozatal után már nem lehet nagyobb és látványosabb veteránkiállítást és -vásárt szervezni, de az olaszok idén is megleptek minket. Padova után idén egy kicsit délebbre, Bologna legnagyobb kiállítóhelyére és vásárkomplexumába költözött az Auto e Moto d’Epoca. Az idei rendezvény ugyan kicsit kevésbé volt családias, ugyanakkor a sokkal nagyobb hely sokkal több kiállított járművet is jelentett....
Raupen-Fuchs Volkswagen Transporter T1: Hernyótalpas hegylakó
Négytengelyes Volkswagen Transporter, két kormányzott tengellyel és féllánctalppal? Pedig a hatvanesztendős Raupen-Fuchs T1 nem áprilisi tréfa, csupán olyan gyakori, akár a Szent Grál. Nemrég felébresztették Csipkerózsika-álmából és most szebb, mint újkorában. Főszereplőnk a Volkswagen hannoveri gyárából indult hódító útjára 1962 májusában. Egy osztrák megrendelőhöz került, ahol azonnal munkára fogták. Már-már úgy látszott, hogy több ezer társával sorsközösséget vállalva szürke farmotoros...
UAZ-ok a MotorWeek archívumából: UAZ menni Amerika
Európában az elpusztíthatatlanság, robusztusság, igénytelenség és egy letűnt világhatalom szimbóluma az UAZ. Amerikában azonban 1994-ig legfeljebb kémfilmekből ismerték, ekkor viszont felcsillant a remény, hogy ez örökre megváltozhat. Közel fél évszázadot követően végre fellélegezhetett a világ a hidegháború nyomasztó terhe alól. A kilencvenes évek első felében szó szerint semmi sem tűnt lehetetlennek. Ifjabb William Andersont is magával ragadta ez az optimizmus....
DAF veterán tehergépkocsik menetpróbája: Érzékekre ható fejlődés
Igazán különleges élményben részesültünk a DAF Trucks 90 éves fennállásának megünneplésére rendezett nemzetközi sajtóeseményen. A gyártó Eindhovenhez közeli tesztpályáján több veterán DAF tehergépkocsit is kipróbálhattunk.
Az első dízelmotoros tehergépkocsi: Emlékek az első dízelről
Kilencven évvel ezelőtt, egy hideg márciusi reggelen alapjaiban megváltozott a teherfuvarozás. Két mérnök egy MAN tehergépkocsin az utolsó simításokat végezték: Sturm és Wiebicke a világ első dízelmotoros tehergépjárművével készült próbaútra.










