IVECO történelmi visszatekintés: Szerteágazó történelem
Habár az IVECO márka csak 1975. január 1-jén jött létre, neves elődei révén gazdag és messzire nyúló múltra tekinthet vissza. Az IVECO anyavállalata, a CNH Industrial torinói látogatói központjában jó néhány gyöngyszemre bukkantunk a múltból.
Kögel történelem: Nem százas!
Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia. Kilencven évvel ezelőtt alapították a Kögel pótkocsigyártót. A még igencsak fiatal Kögel Trailer GmbH gyors fejlődését bizonyítja, hogy 1937-ben már karosszériaépítő munkákat is elvállaltak. A következő nagyobb mérföldkövet a távolsági fuvarozás igényeinek figyelembevételével...
125 éves a Schmitz Cargobull: Kovácsműhelytől nagyüzemig
Épp 125 esztendeje alapította meg Heinrich Schmitz kovácsmester Altenbergében azt a vállalkozást, amely most Európa vezető félpótkocsi-, pótkocsi- és felépítménygyártója szabályozott hőmérsékletű áruk, ömlesztett anyagok és szárazáruk fuvarozására.
Ford hot rod tűzoltóautó: Szent Flórián csataménje
Bizony, még a tűzoltók védőszentje is büszke lenne Chuck Miller alkotására, amely újra feltüzeli a bennünk lakozó gyermeki rajongást. Sőt, még a babonák alaptalanságát is bizonyítja, hiszen 13-as lajstromszáma ellenére szerencsét hozott alkotójának.
Chevrolet Turbo Titan III és Ford Big Red: Titánok harca
Sok száz lóerő, több ezer newtonméter, hatalmas méretek és tömeg, tízezres fordulatszámok, pokoli hőmérsékletek és fogyasztás, valamint futurisztikus megoldások egész sora jellemezte a hatvanas évek két legjelentősebb amerikai gázturbinás teherautóját. Atomkor, majd a sugárhajtás- és az űrhajózás kora! Minden rakétákkal vagy sugárhajtással repkedett, de minimum úgy nézett ki, mintha képes lenne rá. A hatvanas években soha előtte nem látott fejlődésnek...
Mercedes-Benz Atego történelem: Fenntartható pionír
Negyedszázada mutatták be a Mercedes-Benz egyik legsokoldalúbb haszonjárművét. Nem portáltengelyes vagy összkerékhajtású, ugyanis az elosztófuvarozás középkategóriás gyöngyszemére gondolunk, amely pár évig a nehézfiúkat is elbizonytalanította. Természetesen megkérdőjelezhetetlenül a Mercedes-Benz Unimog a földkerekség legsokoldalúbb haszonjárműve. Azonban az 1998-ban bemutatkozó Atego sem kell, hogy szégyenkezzen. A 25 alapváltozat, a hat teljesítményszint, valamint a négy fülke összesen 240 modellváltozatot tett és tesz lehetővé...
Mitsubishi L200 (1978–2019): Platós világpolgár
Ismerősen csengenek a Mitsubishi Forte, Strada, Triton vagy akár a Mighty Max, Rodeo, Storm, Magnum és a Strakar fantázianevek? Nem? Akkor elárulom: ezek mind a Mitsubishi L200 típus négy évtizedet és öt kontinenst átölelő elnevezései.
Laurin & Klement Černá Hora: Hegylakók
Valóban mélyfeketén szakadnak a méltóságteljes hegyóriások az Adria azúrkék tükrébe. A helyi hegyi útvonalak ma is embert próbáló feladatot jelentenek – hát még száz évvel ezelőtt. A cseh postaautók azonban ezzel is megbirkóztak! Montenegró festői partvidéke hű hírnevéhez, nemkülönben embert és gépet próbára tévő szerpentinjei. Napjainkban sem kis kihívás végigautózni őket, hát még a múlt század elején, ráadásul korántsem csupán...
Unimog történelem: Több mint 70 éves az Unimog
Ma már számos területen alkalmazzák a közel 71 éves múltra visszatekintő univerzális motoros eszközöket, rövidített nevén Unimog tehergépkocsikat, amelyeket eredetileg elsősorban mezőgazdasági és erdészethez köthető feladatokra terveztek.
Mazda pickup és busz Wankel-motorral: Hasznos a Mazda Wankel
Mi köze a Wankel-motornak a haszonjárművekhez? Valójában nem sok, csupán annyi, hogy a Mazda Wankel-motorok immár fél évszázados történelme során bizony pickupba és buszba is épített ilyet a japán gyártó.