A Renault kishaszonjárművek fejlesztési központja: Jövőt nézni mentünk, a múltat láttuk

Ha szereted a járművek világát, akkor a gyárlátogatásnál egyetlen dolog lehet izgalmasabb: egy fejlesztési központ. Ezért is fogadtuk örömmel a közelmúltban a Renault meghívását, hiszen az idén 60 éves, Párizs melletti komplexumukba invitáltak bennünket. Rengeteg dolgot láttunk és tudhattunk meg, de ezek többségét csak a tőlük kapott képekkel tudjuk megmutatni nektek. Ugyanakkor érezhették, hogy ez így kevés lesz az újságíróknak,...

Londoni emeletes busz dőléstesztje: Megdőlt aggodalom

Bizonyára mindannyiunkban felmerült már egy emeletes busz láttán, hogy ej, de szép, de hogyan marad talpon egy közepesen éles kanyarban? Mi történik vele, ha kap egy tisztességes oldalszelet? Ne adj’ isten felborul, ha a turisták hirtelen a busz egyik oldalára rohannak megbámulni a Buckingham-palota ablakából elegánsan kiintegető II. Erzsébet brit királynőt? Egyáltalán nem meglepő felvetések ezek, hiszen nagyon korán felmerültek...

Volkswagen Bogár és Golf Bähnle: Népvonatocskák

Fellendült a turizmus a nyugatnémet gazdasági csoda időszakában, az ötvenes években. Ez pedig ösztönzően hatott az olyan romantikus közlekedési eszközök elterjedésére, mint a Volkswagen vonatocskái.

100 éves a Kenworth: Száz esztendő, ötszáz tonna

Krómtól csillogó szerelvényekre, hatalmas rönkszállítókra, vörös porfelhőbe burkolódzó országúti vonatokra és gigantikus fúrótornyokat cipelő, sivatagi járművekre gondolunk a centenáriumát ünneplő Kenworth hallatán. Szerényen azt hirdetik magukról, hogy „The World's Best”, azaz a világ legjobbja. Habár ebben nem vagyunk biztosak, de kétségtelen, hogy járműveik robusztussága megkérdőjelezhetetlen. A Kenworth Motor Truck Company 1923 január 22-én, reggel kilenc óra négy perckor született Seattle...

Opel Blitz 1.5-23 COE: Isteni szikra

Közel száz esztendeje elkóborolt bárányként lapultak egy poros magángyűjteményben annak az Opel Blitz furgonnak a fényképei, amely nemcsak megjelenésekor, hanem évtizedekkel később is alapjaiban felforgatta volna a kishaszonjárművekről alkotott képet. Rüsselsheimi akták között még csak utalások sem említették. Senki sem tudott róla, amíg az ismeretlen Opel Blitz képe egy aukción rá nem vetítődött az Opel Classic szakértőinek retinájára. A látvány...

Volkswagen Transporter T3 és T4 Air Start Unit (ASU): Reptéri széltolók

Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy mai főszereplőinktől elállt a lélegzetünk, mégsem szenvedtünk oxigénhiányban. Sőt! De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen az Aeropark gyűjteményének Volkswagen Transporter T3 és T4 kishaszonjárművei csupán külsőleg és távolról szemlélve tűnnek a nagybani piac flottájából valónak. Valójában mindkettőben egy-egy Boeing 737 fedélzeti segédhajtómű rejtőzik. Micsoda, sugárhajtómű egy furgonban? Igen! Minek az, gyorsulási versenyre építették? Dehogyis! Kisfilmünkből...

150 éves a Continental: Lovaskocsitól a munkagépekig

Érdekes végigtekinteni az autógumi fejlődésének néhány mérföldkövén, felidézve az idén 150 éves jubileumát ünneplő Continental újításait, például a profilos futófelületet, a téli és a radiális gumiabroncsot, s az első levegős traktorkereket. Milyen is volt 1871-ben a világ? Németország egyesítésének, nagyhatalomként megjelenésének ideje ez, a gőzgép (hajózás, vasút) fénykora. Automobil még sehol. Az ekkor Hannoverben alapított Continental kaucsuküzem lovas kocsik és...

IFA W50 LA/A/C: Expedíciós lassú jármű

András barátom szert tett egy régóta Svájcban turnézó IFA W50 expedíciós lakóautóra – én már ekkor tudtam, hogy keresetlen soraim célpontja lesz egyszer. Hiszen a szorgos keletnémet évtizedeken keresztül hazánk legnépszerűbb öttonnás típusának számított. Habár a Német Demokratikus Köztársaság járműgyártása kétütemű legendáktól hangos, egy állócsillag fényének mégis sikerült áttörnie a sűrű, kékes füstön. Az IFA W50 teherautót méltán nevezhetnénk a...

Opel Blitz: Villámkarrier

Kilencvenegy esztendeje jelentek meg Németország útjain a legelső Opel Blitz teherautók. Gyorsan meghódították az egyszerű, olcsó, megbízható és tartós haszonjárműre vágyók szívét, egyúttal megalapozták az Opel jó hírét. Rüsselsheimben, illetve addigra már Detroitban is – hiszen a General Motors 1929-ben az Opel márka 80 százalékát, majd 1931-ben a maradékot is saját érdekszférájába vonta – nem kisebb szerepet szántak az új...

125 éves a Schmitz Cargobull: Kovácsműhelytől nagyüzemig

Épp 125 esztendeje alapította meg Heinrich Schmitz kovácsmester Altenbergében azt a vállalkozást, amely most Európa vezető félpótkocsi-, pótkocsi- és felépítménygyártója szabályozott hőmérsékletű áruk, ömlesztett anyagok és szárazáruk fuvarozására.
Hirdetés:
error: Védett tartalom