Jeep pickupok, tanulmányok: Terepjáró jómunkások

Moab húsvéti szokásai immár 51 éve picit eltérnek a mieinktől: Nem piros tojást keresnek, hanem kemény sziklás terepen, erdőben és kanyonokban túráznak. Locsolkodás gyanánt pedig a gázlón nagy tempóval áthajtva fröcskölik a vizet egymásra.

Kögel történelem: Nem százas!

Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia. Kilencven évvel ezelőtt alapították a Kögel pótkocsigyártót. A még igencsak fiatal Kögel Trailer GmbH gyors fejlődését bizonyítja, hogy 1937-ben már karosszériaépítő munkákat is elvállaltak. A következő nagyobb mérföldkövet a távolsági fuvarozás igényeinek figyelembevételével...

BharatBenz tehergépkocsik Indiában: India ízei

Végy egy jól ismert, megbízható terméket, adj hozzá némi helyi fűszerkeveréket és máris kész az adott piac igényeinek megfelelő tehergépjármű. Röviden összefoglalva így született meg öt éve a BharatBenz márka.

Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai

Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal. Három Frontier-generációval ezelőtt, az 1985 és 1997 között gyártott Nissan D21 Hardbody szolgálta a kompakt, robusztus és egyszerűen kezelhető pickupra vágyó amerikaiak munkáját és szabadidejét. Természetesen nem csak Kolumbusz Kristóf felfedezettjeinek nyújtott segítő kezet,...

Ikarus 350.02: Légiforgalmi utaskísérő

Nemzeti buszgyártónk és nemzeti légitársaságunk neve, látványa sokak szívét megdobogtatja. Ebben a gördülő csodában egymásra talált az Ikarus és a Malév, és szerencsére így azok is megtapasztalhatják ezt, akik annak idején lemaradtak erről az élményről. Ősei kiforrott génjeivel felvértezve az Ikarus 350 modellnek sikerült elsők között elnyernie a közlekedési társaságok bizalmát az új háromszázas sorozat iránt.Egyúttal társainál olcsóbb vételárával segítette...

Csepel D-344: Bakabőrben

Szerény uniformisa valódi filmsztárt rejt! Pedig az első randevún ez a csodás Csepel D-344 sem díszmagyarban várta jelenlegi gazdáját. Közel tíz évig árválkodott a Rákos-patak partján, lerabolva, platójától és alumínium alkatrészeitől megfosztva. Laci bácsi mégis megvette. „Ekkor jött a meglepetés!” – folytatja történetét Németh László gépjárműgyűjtő. Ugyanis varázsütésre életre kelt, amikor a rozsdás Csipkerózsikát egy vonórúddal „megcsókolta” a segítségére siető...

Peugeot 203 pickup: Megérdemelte volna!

Kár, hogy nem korábban született meg az International Pick-Up Award (Nemzetközi Pickupdíj)! Ez az egyszerűségétől sármos Peugeot 203 egészen biztosan hazavihette volna a trófeát, ha azt egy bő fél évszázaddal előbb formázzák meg. Hogy miért? Nézd meg a videót, meglátod, milyen remek haszonjármű volt. Igen, csak arról szól ez a cikk és a bevezető, hogy kattints, és megtudd, hogy melyik...

50 éves a NEOPLAN Cityliner: Emelt szintű divatdiktátor

Fél évszázada mutatott új irányt a NEOPLAN formabontó típusa a turistabuszok világában. A szokatlanul magas karosszériával és futurisztikus kialakítással érkező Cityliner sikere egy csapásra kikövezte a modern városnéző járművek jövőjét. Elegendő csak a Mercedes-Benz O302 vagy a Setra S100 modellek megjelenésére gondolni, a hatvanas évek legvégén még javában a Bauhaus stílus uralkodott az európai autóbuszgyártók körében. E letisztult vonalvezetésű modellek...

Scania építőipari járművek történelme: Száz év sárban, hepehupán

Hosszú utat tett meg a Scania az évi kétszáz darab, egyedi igények alapján készült építőipari teherautótól a jelenkorig, amikor nagyhatalomnak számít ezen a szakterületen. Íme, a svéd márka terepes járműveinek százéves történelme dióhéjban!

Egy elfeledett gyöngyszem új élete

Négyéves restaurálás után újra teljes pompájában ragyog a „Csipkerózsika” névre keresztelt DAF Torpedo, méltó a mögé kapcsolt buszfélpótkocsihoz. Íme, a DAF-múzeum legújabb büszkesége! Igazi ikonnak számított ez a jármű az 1960-as években, ugyanis nagyvállalatok alkalmazottainak munkába és hazaszállítása volt a feladata. E munkáját a VIPRE kezdeményezés kereteiben végezte, a betűszó magától értetődően a „Vervoer Industrieel Personeel Regio Eindhoven” rövidítése, ami...
Hirdetés:
error: Védett tartalom