1899 Daimler Motor-Geschäftswagen: Rézkorszaki szaki

Fakormány, nyitott váltókulissza, spéci hűtőradiátor? Benzinvérű testvéreim máris egy versenyparipára asszociálnak. Ha azt is kifecsegem, hogy bő öt lóerős, akkor egy gazdagon díszített, pakisztáni cukornádszedő kistraktor rajzolódik ki előttük. Dehogyis! Kérem tisztelettel, ma a Mercedes-Benz Sprinter őséről mesélünk! Kicsit elérzékenyültem, hiszen sosem érinthettem korábban firkász billentyűzetemmel 124 esztendős „vasat”. Márpedig ez a tökéletes műszaki állapotnak örvendő Daimler Motor-Geschäftswagen 1899-ben látta...

DAF, 90 éves a holland teherautó-gyártó: Újító szellemben

Nemrég ismertettük a DAF Trucks alapítói, a van Doorne fivérek életét, munkásságát és a vállalat megalapításának körülményeit. Innen folytatjuk az idén 90 éves gyártó innovációkban és sikerekben gazdag történelmének bemutatását.

Mercedes-Benz O 404: Csillagos komfortbusz

Hatalmas teher nehezedett a Mercedes-Benz mérnökeinek vállára. Látszólag lehetetlen feladatnak tűnt bármit is tervezni a világsikerű O 303 után. Így aztán vettek egy nagy levegőt, és olyan omnibuszt álmodtak, amilyet még nem látott a világ. Elszakadtak az előd részben az O 302 óta létező formavilágától és műszaki megoldásaitól. Az 1991-ben bemutatott Mercedes-Benz O 404 közelebb került a személyautók komfortjához, mint...

Ikarus EAG E99 búcsú: Nincs feljebb

Már fél éve annak, hogy utolsó útjára indult az ÉNYKK utolsó emeletes Ikarus autóbusza. A lelkes rajongók egy videóval emlékeztek meg a különleges járműről, amely minden bizonnyal már nem szállít több utast (az ÉNYKK színeiben).

IVECO történelmi visszatekintés: Szerteágazó történelem

Habár az IVECO márka csak 1975. január 1-jén jött létre, neves elődei révén gazdag és messzire nyúló múltra tekinthet vissza. Az IVECO anyavállalata, a CNH Industrial torinói látogatói központjában jó néhány gyöngyszemre bukkantunk a múltból.

Renault JP2 110.150 4×4: Földkerülő

Muzeális tűzoltóautóval és poliglott klarinétművésszel ered őseink és a világ titkainak nyomába egy maroknyi mindenre elszánt raliversenyző. Történetüket éppúgy írhatta volna Rejtő Jenő, mint Lőrincz L. László, Jules Verne vagy Gottfried August Bürger. Balázs János és Jójárt András évtizedek óta összeszokott párost alkotnak. Olyan legendás, hosszútávú versenyeken szerepeltek sikerrel, mint a 24 ezer kilométeres London–Sydney Marathon, a 22 500 kilométeres London–Mexico...

MAN F90 és F2000 teherautók menetpróbája: Kézzel fogható fejlődés

Különleges és ritka élményben lehetett részünk tavaly az MAN megújult TG-családjának spanyolországi tesztvezetésén, ugyanis a TGX járművekkel összehasonlításképpen egy 1994-es F90 és egy 2001-es F2000 Evolution nyerges szerelvényt is kipróbálhattunk.

DAF LF történelem: Nem vész el, csak átalakul

Éppen húsz éve nyerte el a DAF LF az International Truck of the Year díjat sokoldalúságának, vezetőközpontúságának és kedvező teljes birtoklási költségének köszönhetően. Ma is ezek a divatos szempontok! Modern és kényelmes középkategóriás teherautót fejlesztett ki a DAF, az új LF nagy rugalmasságot biztosított a különböző szállítási feladatokhoz. A belvárosi és regionális elosztástól a könnyű, ám hosszabb távú fuvarozásig sokféle...

Mercedes-Benz O 321 H/HL: Panorámás világutazó

Hatvanhat esztendővel ezelőtt mutatták be a stuttgartiak a második világháború utáni első új autóbusz-konstrukciójukat. Innovatív koncepciójának köszönhetően a Mercedes-Benz O 321 H/HL a buszgyártás csúcsára emelte a csillagos márkát. Hiába indították be a nagy világégést követően a lehető leggyorsabban a termelést, az első tíz esztendőben még kivétel nélkül a háború előtti típusokból vagy azok enyhén módosított változataiból éltek. Az 1954-ben...

Korai Karosa autóbuszok: Csehszlovák konkurencia

Hazai utcaképünket kevésbé, gyermekkorunk boldogságát azonban évtizedekig meghatározták a csehszlovák autóbuszok. Elsősorban nem a Volán-vállalatoknál szorgoskodó példányok, hanem a két másfél voltos bébielemmel működő távirányítós másolataik. Generációk nemzeti önérzetét balzsamozta, hogy Magyarország autóbuszgyártó nagyhatalom. A közhiedelemmel ellentétben azonban nem csupán mi gyártottunk buszokat a KGST-országokon belül, hanem mindenki! A Karosa kiemelkedik közülük, hiszen csupán a csehszlovákoknak lehetett volna valódi esélye...
Hirdetés:
error: Védett tartalom