Csepel D-344: Bakabőrben
Szerény uniformisa valódi filmsztárt rejt! Pedig az első randevún ez a csodás Csepel D-344 sem díszmagyarban várta jelenlegi gazdáját. Közel tíz évig árválkodott a Rákos-patak partján, lerabolva, platójától és alumínium alkatrészeitől megfosztva. Laci bácsi mégis megvette. „Ekkor jött a meglepetés!” – folytatja történetét Németh László gépjárműgyűjtő. Ugyanis varázsütésre életre kelt, amikor a rozsdás Csipkerózsikát egy vonórúddal „megcsókolta” a segítségére siető...
Fuso Canter történelem: Kenterbe verte a világot
Hatvan esztendővel ezelőtt, egy verőfényes, cseresznyevirágoktól illatos márciusi napon kigördült a gyárkapun a legelső Fuso Canter. A lovak fürgeségére, kitartására és erejére bazírozva nevezték el a vadászvágtáról, vagyis kenterről. Lendületes menetteljesítményeivel és takarékosságával alapjaiban felkavarta 1963-ban a japán piacot. A buldogfülkés Fuso Canter T720 a számtalan felépítmény valamelyikét, valamint a kéttonnás rakományt egy kétliteres, 50 kilowattos (68 lóerő) dízelmotorral animálta....
Elektromos és gázüzemű MAN autóbuszok: Jövő a múltból
Egyértelmű, hogy a jövő a közlekedés villamosításáé, ám ennek is a múltban gyökereznek az előzményei. Az MAN márkánál sem most kezdték, éppen fél évszázada mutatták be az első akkumulátoros-elektromos városi autóbuszt. Viszonylag korán, már a hatvanas-hetvenes évek fordulóján rádöbbentek a fejlett közlekedésű országokban, hogy a robbanásszerűen növekvő motorizáció légszennyezése és zaja kezdi észrevehetően lerontani városaik élhetőségét. Erre reagálva hozta létre...
Citroën Type H: A malacorrú
Korában nem véletlenül ihlették ezzel a becenévvel a Citroën Type H-t, hiszen nehéz nem észrevenni „különleges” orcáját. Azonban, ha egyszer már felfigyeltünk a típusra, érdemes jobban megismerni!
NEOPLAN Skyliner 50 éves jubileum: Égcirkáló
Éppen ötven évvel ezelőtt született az első emeletes turistabusz. Jó néhány különlegességgel gyarapította az egyetemes busztörténelmet: a legrövidebb, a leghosszabb és a legcsuklósabb emeletes busz mind a NEOPLAN Skyliner nevéhez fűződik.
IVECO Daily, 40 éves jubileum: Fáradhatatlan fuvarozó
Négy évtizede tartozik hozzá az utcaképhez, de még inkább vállalkozók, cégek mindennapi életéhez a strapabíró, sokoldalú IVECO Daily, amely, hosszú pályafutása alatt, sok-sok iparági újdonságot hozott be, és számos díjat aratott.
A Toyota Hilux 1–4. generációja: Szürke eminenciás
Nemrég ünnepelte 52. születésnapját a Toyota Hilux! A japán pickup a Buru-szigeti cukornádtermesztőtől egészen a közép-afrikai szabadságharcosokig az egész bolygó számára a kivételes megbízhatóság és elpusztíthatatlanság szimbóluma. Manapság már nem lepődünk meg, ha egy pickup személyautós
komforttal kényeztet, azonban 1968-ban ez még közel sem számított
mindennaposnak. Pontosan ezt kínálta a Toyota új típusa, ami olyan büszkeséggel
töltötte el őket, hogy a High Luxury...
Repülőkkel táncoló
Főszereplőnk a hazai ipar egyik fénypontja, mégsem hallott róla szinte senki, és még kevesebben láthatták élőben munka közben. Pedig a Hódgép Aerotrak 18.02 repülőtéri vontatót 1985-ben Ipari Formatervezési Nívódíjjal jutalmazták. Az Ikarus 396 autóbusszal, valamint 720 milliliteres export konzerves üveggel egy időben. Angol kollégája „A bolygó neve: Halál” sci-fi mindenre elszánt csapatának szállítójárműveként is megállta a helyét. Ezek után magától...
Raupen-Fuchs Volkswagen Transporter T1: Hernyótalpas hegylakó
Négytengelyes Volkswagen Transporter, két kormányzott tengellyel és féllánctalppal? Pedig a hatvanesztendős Raupen-Fuchs T1 nem áprilisi tréfa, csupán olyan gyakori, akár a Szent Grál. Nemrég felébresztették Csipkerózsika-álmából és most szebb, mint újkorában. Főszereplőnk a Volkswagen hannoveri gyárából indult hódító útjára 1962 májusában. Egy osztrák megrendelőhöz került, ahol azonnal munkára fogták. Már-már úgy látszott, hogy több ezer társával sorsközösséget vállalva szürke farmotoros...
Kamaz történelem: Korszerű szovjet teherhordó
Tudtad, hogy a Kamaz teherautókat valójában ZiL-ként kellene ismernünk, hogy születésénél mit sem sejtve az amerikaiak is bábáskodtak és nem sok híja, hogy harckocsimotor került bele? A Kámai Autógyár kalandos történelmébe nyújtunk betekintést.










