Olvasási idő: 4 minutes perc

Renault Trucks Oxygen: Tiszta a levegő!

Olvasási idő: 4 perc
Így sóhajthattak fel a Renault Trucks mérnökei, midőn első alkalommal titokban kigördültek a szerelem városának flaszterére, hogy az érzékeinket serkentő, szokatlan oxigénmolekulával dúsítsák Párizs belső égésű őskövületekkel szennyezett utcaképét. Habár első látásra futurisztikus a Renault Trucks Oxygen, mégsem fehér lapról kezdték a tervezést a gall mérnökök. Ez leginkább a külső dizájnra nyomja rá bélyegét, valamint néhány régről megörökölt műszaki megoldásban...

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!

Olvasási idő: 2 perc
Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig. Fontos mérföldkő a szén-dioxid-semleges közlekedés felé vezető úton, hogy a Toyota az angliai gyárában megépítette az üzemanyagcellás elektromos hajtású Hilux pickup első prototípusát. Hajtáslánca a második generációs Toyota Mirai...

Mercedes-Benz eActros 600: Kész a műalkotás

Olvasási idő: 4 perc
Amerika után Európa is rendelkezik sorozatgyártású akkumulátoros nyerges vontatóval a távolsági fuvarozáshoz. Az eActros 600 modellek 500 kilométeres hatótávja már megnyitja a lehetőséget itt is a tisztán elektromos hajtásra való átállásban. Hamburg közelében, egy autópálya melletti kamionos pihenőhely, üzemanyagtöltő komplexum a nagy esemény helyszíne. Már látszanak azok a „kútoszlopok” is, amelyekből korunk potenciálisan legtisztább üzemanyaga, az elektromos áram folyik. A...

IVECO Bus eDaily: Mini nagy durranás

Olvasási idő: 3 perc
Nem is annyira titkos favorit a középkategóriában a Daily. Nemcsak áruszállítóként hódít, egyedi előnyeit kihasználva takarékos, a legszűkebb utcákba is beküldhető apró személyszállító építhető belőle. Nemsokára igencsak vonzó elektromos változatban is. Három darab 3,5 tonnás kishaszonjármű rakományát elviszi a hátán egyetlen héttonnás IVECO Daily. Megfordítva is működik a trükk: a kis forgalmú viszonylatokra elegendő utaskapacitást nyújt egy hagyományos midibusznál jóval...

IVECO HD BEV és HD FCEV: Premier előtti vetítés

Olvasási idő: 3 perc
Idén év végéig bevezeti az IVECO az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nyerges vontatóit az európai piacra. Ezért már beharangozta legfőbb műszaki adataikat is, amelyek igen kecsegtetők. Néhány évvel ezelőtt az IVECO és az amerikai Nikola Corporation közösen fogott bele az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésébe. Németországban még egy vegyesvállalatot is létrehoztak ehhez a tevékenységhez Nikola Iveco Europe...

Töltés a transzeurópai folyosók mentén: Több nap, mint kolbász?

Olvasási idő: 4 perc
Ha a több mint 6,4 millió európai teherautót elektronokkal vagy hidrogénnel kívánjuk hajtani, az az infrastruktúra tekintetében is óriási fejlesztéseket igényel. Ellenkező esetben a találunk-e parkolót kérdése a hogyan jutunk tovább problémájába fajulhat. Nem véletlenül foglalkoztunk ennyit az elmúlt időszakban az akkumulátoros és az üzemanyagcellás járművek hátterével. Fontos beszélni arról, hogy miből lesz a hidrogén, arról, hogy kinek éri meg...

ABT e-Line: Villanyra fel!

Olvasási idő: 4 perc
Csupán napok és némi tőke kérdése, hogy mosolyt csaljunk Greta arcára. Ugyanis ennyi idő alatt az ABT e-Line GmbH munkatársai villamosítják a dízelmotoros Volkswagen Transporter 6.1 kishaszonjárművünket. Bizonyára felmerült egyesekben, akiket megcsapott a spenót füstje és hirtelen kizöldültek, hogy mihez kezdjenek hatékony, erős, takarékos és 1200 kilométeres hatótávolsággal kecsegtető, dízelmotoros népautójukkal. Hát adják el és vegyenek egy zöld rendszámosat! Azonban...

Akkumulátorcsere: Új életre hívták

Olvasási idő: 3 perc
Míg a nehéz-teherautók még inkább a villanyos út elején járnak, addig az urbánus személyszállító haszonjárművek már sokat futottak e témában is. Az egyik első nagyszabású akkucsere-akció apropóján az újrahasznosítás döbbenetes számairól elmélkedünk. Elsők között csapott bele a nagyüzemű villamosításba a Transdev holland busztársasága, amikor 2016-ban 43 darab Citea SLFA–181 Electric csuklós buszt állítottak forgalomba Eindhoven városában. Rendeltetésüknek megfelelően hajtották a...

Hidrogéntüzelés: Hidrogénzöldítés

Olvasási idő: 4 perc
Még az üzemanyagcellánál is régebbi hidrogénfelhasználási ötlet, ennek ellenére még inkább gyerekcipőben jár ma: a hidrogéntüzelésű belső égésű motorok terjedését célozza az egykori LPG-megoldások mintájára tervezett utólagos átalakítókészlet. Bár az üzemanyagcellát már a XIX. század közepén feltalálták, az első kereskedelmi alkalmazására jó egy évszázadot kellett várni. Ezzel szemben Francois Isaac de Rivaz már 1806-ban is hidrogént égetett el a világ...

Hyliko üzemanyagcellás teherautó: Hidrogénezett, mégsem szőke!

Olvasási idő: 4 perc
Törékeny termetű, falfehérre sminkelt, tradicionális japán szórakoztató művészre gondoltam a Hyliko hallatán. Pedig a francia startupcég valódi hazafi. Igaz ugyan, hogy legutóbb a felkelő nap országának legnagyobb hidrogénszakértőjétől kértek segítséget. Immár a feltörekvő Hyliko is a hidrogénzabáló járművek földi helytartójától kap üzemanyagcellákat. A Toyota lassan a technológia beszállítójának is tekinthető, hiszen többek között a Kenworth, a Daimler Buses és a...
Hirdetés:
error: Védett tartalom