Hirdetés:

Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal.

Három Frontier-generációval ezelőtt, az 1985 és 1997 között gyártott Nissan D21 Hardbody szolgálta a kompakt, robusztus és egyszerűen kezelhető pickupra vágyó amerikaiak munkáját és szabadidejét. Természetesen nem csak Kolumbusz Kristóf felfedezettjeinek nyújtott segítő kezet, hiszen alteregói az Antarktisz kivételével az egész világon sikeres karriert könyvelhettek el. Legtovább Mexikóban húzta, ahol Nissan Camiones álnéven 2008-ban zavarták le a gyártósorról. Nem hagyta figyelmen kívül a rivaldafény sem, hiszen a malibui vízimentők életéről szóló televíziós sorozatban jó ideig egy citromsárga, King Cab fülkés Nissan Truck segített a vízpart doyenjének, Mitch Buchannon hadnagynak mobilizálni a végtelenül csinos, fürdőruhás leánykákat.

„Keménytestű” becenevét a rendkívül ellenállóra tervezett, duplafalú platókonstrukció miatt kapta. A Hardbody a Nissan legelső járművei közül való, amelyeket teljes egészében a kaliforniai Nissan Design International, a mai Nissan Design America tervezőirodában álmodtak valósággá. A Nissan történelmének egyik legsikeresebb haszonjárművének tervezésére 1982-ben kaptak felkérést. Az elődeinél áramvonalasabb és formásabb pickupot a sajtó és az ügyfelek mellett az Industrial Designers Society of America is díjazta.

Egyszerű hátsókerék-hajtással vagy negyven kilométer/óra sebességig menet közben is kapcsolható összkerékhajtással kínálták. A vásárlók szimpla-, hosszított és duplafülkés változatok közül választhattak. A lendkerék, a felhúzható óraszerkezet, a feltekert befőttes gumi és a csillagmotor kivételével az erőforrások olyan széles palettája váltott magának ülőhelyet a kompakt pickup motorterébe, hogy szinte lehetetlen felsorolni. Maradjunk annyiban, hogy az 1,6 literes négyhengerestől a 2,3–2,7 literes, négyhengeres dízelmotorokon át a háromliteres V6-os benzinmotorokig számos erőforrás ketyegett a Nissan platósában. Terepen is megállta helyét a kitinpáncélos Nissan, amit a Baja 1000, Mint 400 és Gold Coast 300 versenyeken elért sikereivel írt bele az automobilok történelemkönyvébe.

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Teszt

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?

Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Teszt

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban

Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?

Használt Renault Trucks haszongépjárművek: Egy kamion két élete
Háttér

Használt Renault Trucks haszongépjárművek: Egy kamion két élete

Tudtátok, hogy a Renault Trucks használtgépjármű-értékesítési elvei példaértékűek? A felelős nyersanyag-gazdálkodás jegyében mindent megtesznek, hogy teherautóik minél tovább használatban maradjanak – most pedig egy akcióval is támogatják ezt!

Megmutatjuk, milyen egy járműgyár
Háttér

Megmutatjuk, milyen egy járműgyár

Láttad már, hogy készülnek a járművek? Van öt perced? Ha az első kérdésre nem, a másodikra viszont igen a válaszod, akkor most figyelj! A KIA szlovákiai gyára szupertitkos, nem készülhet benne, sem fotó, sem videó. Mi viszont szereztünk felvételeket!

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Teszt

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?

Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.

IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei
Technika

IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei

Gyere velünk egy gyors standbejárásra, nézzük végig, milyen trendeket láttunk az IAA Transportation 2024 kiállításon. Elárulom előre, hogy a hagyományos dízelmotorok jócskán háttérbe szorultak, a helyükön a villamosítás és az üzemanyagcella állt. Hannoveri beszámolónk második részében a beszállítók kínálatán keresztül tekintjük át, merre tart az iparág.