Citroën Traction Avant 11 Commerciale: Előre fogott lovak
Kilencven esztendővel ezelőtt, 1934-ben prezentálta Traction Avant modelljét a Citroën. Az előremutató önhordó szerkezetű, elsőkerék-hajtású konstrukció mai napig meghatározza a korszerű személyautókat, valamint kishaszonjárműveket. Kétségtelenül a járműgyártás egyik leginnovatívabb márkájaként írta be magát a történelemkönyvekbe a Citroën. André Citroën mindig nyitott szemmel járt és zseniális érzékkel vette észre a látottakban rejlő lehetőségeket. Ezeket aztán úgy alkalmazták a „fogaskerekesek”, ahogy előttük...
MAN F90 és F2000 teherautók menetpróbája: Kézzel fogható fejlődés
Különleges és ritka élményben lehetett részünk tavaly az MAN megújult TG-családjának spanyolországi tesztvezetésén, ugyanis a TGX járművekkel összehasonlításképpen egy 1994-es F90 és egy 2001-es F2000 Evolution nyerges szerelvényt is kipróbálhattunk.
Hetvenéves a Volkswagen Transporter: Korelnök
Gigantikus flották áruszállítója, népes családok kedvelt közlekedési eszköze, világjárók kultikus lakóautója, transzferjáratok elnyűhetetlen kisbusza – hetvenéves a Volkswagen Transporter. Különleges rekordot ünnepelhet a Volkswagen Haszonjárművek: a Transporter, leánykori nevén Bulli, a világ leghosszabb ideje gyártott haszongépjárműveként immár hetvenedik évét töltötte be március 8-án. A Typ 1 jelzésű Volkswagen Bogár után az újdonsült márka második típusaként segített kiszolgálni a háborús sokkból...
Karosa 700: Karosa a város szélén
Svejkék véget vetettek az előd kultikus Janus-arcúságának, a Karosa 700 önálló hátfalat kapott. A formatervről azt is nyugodt szívvel elhinném, hogy a Vysoké Mýtó-i kiscsoportos technikaszakkör lurkói faragták baltával az uzsonnaszünetben. Ismered meg a Karosa márka történelmének első fejezetét is! Már a hetvenes évek első felében feltűntek a forgalomban a karakteresen szögletes prototípusok. Azonban a Karosa 700 sorozatgyártása csupán 1981-ben kezdődött....
Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!
Hazánkban, sőt kontinensünkön sem ismeri szinte senki. Hogy lehet ez, hiszen egy ilyen formát nem lehet elfelejteni?! Az ok prózai, hiszen a Nissan S-Cargo a japán belpiacra készült, JDM típusnak számított. Meg kell hagyni, amikor meghalljuk a japanese domestic market hárombetűs rövidítését, leginkább olyan legendás modellekre gondolunk, mint a Nissan Skyline GT-R „Hakosuka”, a Toyota AE86 „Hachi-Roku” vagy a csodás...
DKW Schnellaster: Márka- és országépítéshez
Történelmi típuscsaládok szellemi őse, neves gyártók revitalizációjának bábája, nem mellesleg egy egész ország újjáépítésében részt vett. Ha ez nem lenne elég, a DKW Schnellaster a modern minibuszok ötletadója, és a villanyos kishaszonjárművek egyik pionírja is. Alaposan megtépázta kontinensünket, annak gazdaságát az előző évszázad első fele. A második világháború utáni újjáépítésből egyes országokban gazdasági csoda, máshol tervgazdaság született. Ezeket a természetes...
A kukásautók nyomában: Orrfacsaró nyelvújítók
Centenáriumát ünnepelhetjük anyanyelvünkben a szemét elleni harc leghatékonyabb fegyverének. A múlt század húszas éveiben jelentek meg Budapest utcáin a legelső kukásautók. De miért kuka a hulladéktároló edény? Nem amiatt, mert van hat fivére és szótlan! Johann Joseph Keller és Jakob Knappich ezerkét esztendővel honfoglalásunk után, 1898-ban alapította a Keller und Knappich Augsburg – betűszóval KUKA – vállalatot. Eleinte acetiléngáz előállításával...