Olvasási idő: 3 minutes perc

5G-alapú járműkommunikáció: Barát vagy ellenség?

Olvasási idő: 3 perc
Sokan tartanak tőle, sokan kételkedve fogadják, míg sokan óriási lehetőségeket látnak az 5G-ben. Egy biztos, megteremtheti a gépjárművek és az infrastruktúra közötti kommunikációt, ami számos innovatív megoldást szülhet a fenntartható közlekedéshez. Fontos mérföldkövet jelentenek a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés felé vezető úton a Bosch számos partnerrel közösen folytatott 5G-projektjei. A...

Peterbilt elektromos tehergépkocsik: Zöld trió

Olvasási idő: 3 perc
Még a DAF úttörő törekvéseit is lekörözi az elektromos teherautók terén az amerikai egyesült államokbeli testvérmárkája. A Peterbilt már három járművet kínál ügyfeleinek városi elosztásra, hulladékgyűjtésre és regionális fuvarozásra. Tavaly október végén Atlantában az Észak-Amerikai Haszonjármű-kiállításon (NACVS) három különböző, tisztán elektromos hajtású tehergépkocsit is felvonultatott a Peterbilt, amelyeknek azóta mintegy...

Knorr-Bremse utólag beszerelhető asszisztens: Utólag is véd

Olvasási idő: 2 perc
Szerencsére egyre nagyobb figyelmet kap a közlekedésbiztonság a haszonjárművek kapcsán is, mind törvényhozói, mind gyártói oldalról. Egy új rendszerrel a már meglévő járművek felzárkóztathatók modern színvonalra. Modern, csúcstechnikájú haszonjárművek biztonsági tudását kínálja a Knorr-Bremse utólag beépíthető ProFleet Assist+ rendszere. Figyelmeztet a kis követési távolságra, valamint a ráfutásos baleset veszélyére lakott...

Továbbfejlesztett Volvo FH I-Save: Koplalóművész

Olvasási idő: 3 perc
Tavaly tavasszal nagyot durrantott a Volvo Trucks az I-Save csomaggal, amelynek műszaki megoldásai hét százalékkal csökkentették az FH tüzelőanyag-fogyasztását. Máris itt az új I-Save, további három százalékponttal mérsékelve a típus étvágyát. Tavaly a svédországi menetpróba kapcsán részletesen ismertettük a Volvo FH típushoz kínált I-Save csomagot. Röviden összefoglalva a lényegét, lelke...

Camcon Automotive Intelligent Valve Technology: Digitális vezérműtengely

Olvasási idő: 2 perc
Bár bitek hosszú sora alkotja, ezek nem tengellyé állnak össze, hanem intelligens programmá. Ráadásul nem csupán a 0 és az 1 értékeket ismeri, végtelen szabadságot kínál. Ezek után nem csoda, hogy takarékosabb a láncos vagy szíjas elődjeinél. Elektronikus szabályozásúra cserélte...

A DAF új automatikus vészfékrendszere: Fékező tényező

Olvasási idő: 2 perc
Mostantól a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a márka harmadik generációs automatikus vészfékrendszerével készülnek. Ez az elődjénél is jóval tágabb keretek között működik, így jelentősen fokozza a közlekedés biztonságát. Immár nyolcvan kilométer/óra sebességről is teljesen állóra vészfékezhetnek akár álló, akár mozgó akadályok mögött a DAF LF, CF és XF...

Fuso eCanter SensorCollect: Gyűjtsük be a szemetet, pajti!

Olvasási idő: 2 perc
Ugratni nem tud, és nem is a bűnt üldözi, ám mégis éberen őrködik a japán városok híres tisztasága fölött az önvezető villany-kukásautó. Kavaszaki városában, a márka székhelyén mutatták be a villanymotoros teherautójukból épített önvezető hulladékgyűjtőt. A Fuso eCanter SensorCollect tájékozódását műholdas helymeghatározás, ultrahang-érzékelők és lidar segíti, ezek adatai alapján ismeri...

Allison FuelSense 2.0: Szoftveres megtakarítások

Olvasási idő: 2 perc
Csupán egy egyszerű szoftverfrissítéssel is jelentős megtakarításokat érhetnek el az Allison automatikus váltókkal felszerelt városi haszonjárművek, ezt két üzemeltetői teszt is bizonyította a közelmúltban. Tavaly fél éven keresztül két Mercedes-Benz Econinc hulladékgyűjtő teherautóval tesztelte a skót Fife városa az Allison FuelSense 2.0 szoftverét, és 8,85 százalékos tüzelőanyag-megtakarítást értek el. A...

DAF CF és XF PXP-rendszerrel: Olajozott továbbjutás

Olvasási idő: < 1 perc
Mostantól a műszerfalról egy gombnyomással kapcsolható hidraulikus elsőkerék-hajtással is rendelhető a DAF CF és XF. Ez számos előnyt kínál a kardántengelyes hajtással szemben, és sok esetben bőven elegendők a képességei. Különösen ideális a Paul Nutzfahrzeuge közreműködésével kifejlesztett PXP-rendszer (Paul Xtra Power) olyan alkalmazások esetén, amikor a gépjárművek jellemzően közúton közlekednek,...

Continental hajlított kijelző és kiemelkedő gombok: Kiemelkedően hajlékony

Olvasási idő: 3 perc
Semmiből megjelenő gombok a műszerfalon és a tér minden irányába kanyargó képernyők – a Continental két díjnyertes megoldásával ezek a jövőtechnikának tűnő elképzelések is megvalósíthatók. Belsőépítészeti különlegességekkel zsebelt be két elismerést a Continental. A Német Dizájndíj 2020 a német beszállító két megoldását is elismerte, mindkettőt a Kiváló Terméktervezés kategóriában ítélték...
Hirdetés:
error: Védett tartalom