Olvasási idő: 4 minutes perc

Küszöbön az önvezető teherautók: Agyszüleményből valóság

Olvasási idő: 4 perc
Igen kecsegtetően halad a Daimler Truck és a Torc Robotics közös fejlesztési projektje az Egyesült Államokban. Így a tervek szerint Észak-Amerikában már 2027-ben piacra kerülhetnek az ember nélküli önvezetésre alkalmas nehéz-teherautók. Korántsem annyira új keletű az önvezető teherautók fejlesztése, mint azt gondolnánk, a „Daimler” ugyanis már évtizedek óta dolgozik ezen. Az egész 1986-ban, a QR-kóddal hivatkozott írásunkból megismerhető Eureka Prometheus...

ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk

Olvasási idő: 3 perc
Jóval kisebb károsanyag-kibocsátást és nem mellesleg évi többmilliós megtakarítást ígér a ZF villamosított félpótkocsija. Forgalomba nem helyezhető, ami remekül bizonyítja, hogy elengedhetetlenek a megfelelő keretfeltételek a fuvarozás kizöldítéséhez. Saját akkumulátorral és villanymotorral zöldítené a félpótkocsikat a ZF. A rendszer igazi zsenialitása az egyszerűsége. Nem kellett új megoldást fejleszteniük, az elektromos teherautókhoz és távolsági buszokhoz kínált AxTrax 2 hidat szerelik be...

Fogmaker automatikus tűzoltórendszer: Automatikus életmentő

Olvasási idő: 3 perc
Évente 10-15 autóbuszt megment itthon a pusztító lángoktól a Fogmaker tűzoltórendszere. Döntő részben a belső égésű motor környékén kap valami lángra, ez ellen hatékonyan véd több mint 2500 hazai buszt a svéd megoldás. Csak Londonban évi 15-20 busz gyullad ki, Németországban évente nagyságrendileg 400 az elmúlt évek-évtizedek statisztikái alapján. Az Amerikai Egyesült Államokban naponta legalább egy iskolabuszban ütik fel fejüket...

Mercedes-Benz vezetéstámogató rendszerek tesztelése: Éberség, elvtársak, éberség!

Olvasási idő: 4 perc
Pelikán József gátőr világához hasonlóan a haszonjárműveknél is elengedhetetlen a közvetlen környezet állandó, fáradtságot nem tűrő, éber pásztázása! A Mercedes-Benz is ennek jegyében fejleszti, teszteli a vezetéstámogató rendszereit. Intenzív tesztelésen kell bizonyságot tenniük képességeikről a Daimler Truck új és továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszereinek a wörthi fejlesztési- és tesztközpontban (EVZ). Azon belül is elsősorban azoknak az asszisztensrendszereknek, amelyek 2024 áprilisától kötelező alapfelszereltségként...

ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!

Olvasási idő: 2 perc
Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait. Nem kisebb nevek, mint az MAN Truck & Bus, a Knorr-Bremse, a Leoni, a Bosch, a Fernride, a BTC Embedded Systems, a Fraunhofer AISEC, a Müncheni Műszaki Egyetem, a Braunschweigi...

Új ZF vezetéstámogató rendszerek: Éber segítők

Olvasási idő: 2 perc
OnGuardMAX automatikus vészfékrendszerével és OnSideALERT radaralapú holttérfigyelő berendezésével segíti a ZF a jövőben a Nikola nehézkategóriájú üzemanyagcellás teherautójának biztonságos közlekedését. Kifejezetten a haszonjárművek számára kifejlesztett funkciókat kínál a ZF két rendszere, amelyekkel a Nikola vontatójában az észak-amerikai piacon is megjelennek. Az OnGuardMAX a ZF legfejlettebb automatikus vészfékrendszere (AEB), amely a veszélyes közlekedési szituációk időbeni felismerésével és a megfelelő reagálással segíti...

Magna cum laude

Olvasási idő: < 1 perc
Las Vegasban mutatta be legújabb fejlesztésű, következő generációs eDrive elektromos hajtását a Magna. Természetesen szó sincs szerencsejátékról! Új mércét állít a hatékonyság, a teljesítmény-tömeg arány, valamint a méretéhez és tömegéhez viszonyított legnagyobb forgatónyomaték tekintetében a 800 voltos eDrive. A csupán 75 kilogrammos elektromos hajtás húsz százalékkal alacsonyabb az elődjénél. Ráadásul valós körülmények között tesztelve is akár 93 százalékos hatékonyságot mutat....

Bosch ConnectedWorld: Már az üzemanyagcellában is keresik a hibát

Olvasási idő: 5 perc
Ma már mindenkinek természetes, hogy a teherautóhoz csatlakoztatott diagnosztikai eszköz szinte azonnal megmondja, melyik alkatrész milyen hibájával van dolga a szerelőnek. De mi történik akkor, amikor begurul a szervizbe az első üzemanyagcellás jármű? Ha sztorigyilkos akarnék lenni, azzal le is zárhatnám a cikket, hogy tulajdonképpen semmi: minden megy tovább, úgy ahogy eddig. Ennél azonban sokkal több érdekességet tartogat a téma,...

Mercedes-Benz Arocs: Felemás testvérek

Olvasási idő: 4 perc
Ezer tonnát kell megmozdítani, esetleg olajfinomítót oltani vagy villámgyorsan járhatóvá varázsolni egy lápvidéket? Természetesen nem egy járművel, de mindháromra pompás választás a Mercedes-Benz Arocs. Jöjjenek a különleges csillagrombolók! Írd és mondd, akár ezer tonnát is magabiztosan mozgásba lendít a túlméretes szállítmányok specialistájaként ismert Viktor Baumann fuvarozóvállalatnak közelmúltban átadott Mercedes-Benz Arocs SLT 4463 AS 8x6 nehézvontató. Amennyiben azt is hozzátesszük, hogy...

A Knorr-Bremse legfrissebb innovációi: Féktelen fékfejlesztések

Olvasási idő: 3 perc
Mindig talál újítási lehetőségeket a Knorr-Bremse a hagyományos hajtású haszonjárművek légfékrendszerei terén, miközben az elektromos járművekre összpontosító innovációs részlege, az eCubator is egyre több újdonságot mutat fel. Nem érkezett szűkmarkúan a Knorr-Bremse stábja Brüsszelbe a 2023-as Busworld buszkiállításra októberben. Először is itt mutatta be a szakmai nagyközönségnek a moduláris, méretezhető fékvezérlő rendszerét (GSBC – Global Scalable Brake Control). Ennek a...
Hirdetés:
error: Védett tartalom