Olvasási idő: 4 minutes perc

Stellantis kishaszonjárművek megújulása: Ragyogó csillagok

Olvasási idő: 4 perc
Égett a plasztikai sebészek keze alatt a munka a Stellantis háza táján. A Citroën, a Fiat Professional, az Opel, valamint a Peugeot teljes haszonjármű palettája jelentős ráncfelvarráson esett át. Széles fronton támad a Stellantis! Megújult a Citroën Berlingo Van, a Jumpy és a Jumper, de nem maradtak le a fogaskeréktől az oroszlánok sem. Hiszen a Peugeot E-Partner, E-Expert, valamint az...

A Mercedes-Benz és a Setra buszok újdonságai: Fókuszban a biztonság

Olvasási idő: 2 perc
Főként a biztonság terén erősödnek a Mercedes-Benz és a Setra buszok az általános járműbiztonsági rendelet évében. Néhány hasznos termékújdonság mellett a legnagyobb durranás a jóformán minden típushoz elérhető digitális visszapillantó tükör. Immár szólóként is debütált az eCitaro fuel cell, amely hatótávnövelőként használja az üzemanyagcellát, és akár 400 kilométeres napi hatótávot kínál! Az üzemanyagcella további előnye, hogy hulladékhőjét felhasználhatják az akkumulátorok...

A BYD újdonságai: Láthatóvá váló erő

Olvasási idő: 3 perc
Szívátültetésen átesett helyközi emeletessel és teljesen új felépítésű városlakóval gazdagítja az elektromos autóbuszok piacát a BYD. Kitartó munkával szépen felhúzták a világ egyik legnagyobb járműgyártó vállalatát, s elindultak hódítani. Úgy került föl tavaly a globális autógyártás tízes toplistájára a BYD Auto, hogy mi csak egy aprócska szeletét látjuk az értékesítéseiknek! Tavaly hárommillió hibrid és elektromos járművet értékesítettek, ebből kevesebb mint...

Fliegl ultrakönnyű félpótkocsik: Könnyen hatékonyak

Olvasási idő: 3 perc
Több szempontból is előnyös, ha egy pótkocsi tömege a lehető legkisebb. Teljes terhelésnél több árut vihet a jármű, egyébként pedig kisebb a tüzelőanyag-fogyasztás. A Fliegl nagy mestere a tömegcsökkentésnek, íme három példa, egyéb innovációkkal. Tavaly a B-Trailers belga kereskedő 25 ultrakönnyű tekercsszállító függönyponyvás félpótkocsit adott át a Magetra cégcsoportnak és a Frisaye vállalatnak, húsz RoadRunner modellt Ultralight kivitelben és ötöt...

Teljes gázzal a fenntarthatóság felé

Olvasási idő: 4 perc
Számos érdekességet mutatott be nemrég az Isuzu. Átfogóan megújította a D-Max pickupot, kidolgozott egy akkumulátorcserés rendszert elektromos kisteherautóknak, valamint leleplezett egy elektromos városi buszt és egy üzemanyagcellás nehéz-teherautót. Hazánkban a legtöbben a D-Max pickupról ismerik az Isuzu márkát. Nem véletlenül, hiszen a platós terepjárók világszerte igen népszerűek, 1974 óta több mint száz országban már több mint ötmillió példányuk talált gazdára....

Hino alternatív újdonságok: Japán zöldségek

Olvasási idő: 2 perc
Két figyelemreméltó újdonságot is közszemlére tett a Hino a fenntarthatóság jegyében Tokióban. A Dutro Z EV akkumulátoros elektromos kishaszonjárművet és a Profia Z FCV Prototype üzemanyagcellás tehergépkocsit. Japán egyik patinás, több mint nyolcvanéves múltra visszatekintő haszonjárműgyártója a Hino. A Toyota égisze alá tartozó márka a „Jobb világot és jövőt teremtünk azzal, hogy eljuttatjuk az embereket és az árukat a kívánt...

Solaris Urbino 18 electric: Átrendeződés

Olvasási idő: 2 perc
Valószínűleg keveseknek tűnik fel, hogy másik sapkát hord a fején a megújult lengyel csuklós busz. A nagy titkok tudói észrevehetik, hogy harmonikusabb a tetővonal, ám szokás szerint sokkal több az újdonság annál, mint amit szemmel láthatunk. Háromezer fölött jár az eddig megrendelt vagy kiszállított, helyileg zéró károsanyag-kibocsátású Solaris járművek száma. Több mint egy évtizede építenek elektromos buszt, a „nullások” a...

Irizar Hydrogen i6S Efficient: Távolba tekintenek

Olvasási idő: 3 perc
Ez aztán a nagy durranás, de természetesen csak képletesen! A spanyol Irizar a kontinens egyik első üzemanyagcellás távolsági buszáról rántotta le a leplet. Korábban már beszámoltunk arról, miért kapta meg a „Hatékony” utónevet az integrált felépítésű spanyol távolsági busz. A termékfrissítés részletei a korábbi cikkünkben olvashatók, ám emlékeztetőként a fő sarokszámok: közel egy tonnával kisebb saját tömeg, 30 százalékkal kisebb...

Az MAN és a Neoplan újdonságai: Várható és váratlan

Olvasási idő: 5 perc
Számos már régóta esedékes újdonsággal és néhány meglepetéssel rukkolt elő az MAN autóbuszos üzletága a Busworld kiállításon. Mindegyik MAN buszban új, a teherautókban bevezetett architektúrán alapuló elektromos és elektronikus fedélzeti hálózat dolgozik a 2024-es modellévtől. Kétszer nagyobb teljesítményű a központi vezérlőegység és a többi szabályzórendszer is erősebb. Az EU általános járműbiztonsági rendelete, valamint az ENSZ-EGB kiberbiztonsági és szoftverfrissítési rendeletei jövőre...

WEVC eCV1: Középkormányos pionír

Olvasási idő: 2 perc
Lényegében mindenki ismeri a watt kifejezést. Ha máshonnan nem, hát a hajszárítók és fenntartható, de szívóerőben gyengélkedő porszívók csomagolásáról. Most mégsem ezekkel, hanem a brit Watt Electric Vehicle Company legújabb portékájával foglalkozunk. Első látásra olyan a Watt Electric Vehicle Company (WEVC) eCV1 típusa, mint egy zsebtesla, egy kicsinyített Tesla Semi. Ez nem az innovatív brit manufaktúra fantáziátlanságára utal, hanem a...
Hirdetés:
error: Védett tartalom