1899 Daimler Motor-Geschäftswagen: Rézkorszaki szaki
Fakormány, nyitott váltókulissza, spéci hűtőradiátor? Benzinvérű testvéreim máris egy versenyparipára asszociálnak. Ha azt is kifecsegem, hogy bő öt lóerős, akkor egy gazdagon díszített, pakisztáni cukornádszedő kistraktor rajzolódik ki előttük. Dehogyis! Kérem tisztelettel, ma a Mercedes-Benz Sprinter őséről mesélünk! Kicsit elérzékenyültem, hiszen sosem érinthettem korábban firkász billentyűzetemmel 124 esztendős „vasat”. Márpedig ez a tökéletes műszaki állapotnak örvendő Daimler Motor-Geschäftswagen 1899-ben látta...
Volkswagen Transporter gyártörténelem: 60 éves múlt a Bulli-gyár
Új gyárat nyitott meg 1956 tavaszán a Volkswagen a Transporter számára Hannoverben. Az elmúlt több mint hatvan évben az üzem folyamatosan fejlődött, manapság már az Amarok pickupok is itt készülnek.
Toyota Land Cruiser: Multimilliomos cirkáló
Elkészült a tízmilliomodik Toyota Land Cruiser! Gőzfürdőben henyélő makákók generációi lubickoltak a hőforrásokban azóta, hogy a Toyota Land Cruiser prototípusa 1951-ben felmászott mellettük 2390 méter magasra, a szent Fudzsi hatodik bázisállomásáig.
Nysa M-522: Generációk megmentője
Sokunknak máig a Nysa ugrik be, ha meghalljuk a mentőautó kifejezést. Pedig a kedvesen suta 521/522 olyan, mintha eredetileg a Lolka és Bolka rajzfilmből ugrott volna elő. Még Mágenheim doktor is elmorzsolna egy nosztalgikus könnycseppet, ha újra vonulhatna vele. Németh László gépjárműgyűjtő új életet lehel hazánk egykori utcaképének ikonikus járműveibe. Az ő munkáját dicséri a korábbi lapszámaink fényét emelő, gyönyörűen...
A Bicskei Önkéntes Tűzoltóság szerei: DLK járművek: Égimeszelők szertára
Léghűtéses napot tartunk! Most mindenki a Deutz motorokra gondol, pedig azok a hősök is léghűtésesek, akik kiállnak a harmincméteres létrák csúcsára. Kapnak hideget és főleg meleget, hiszen a röpképtelen házi kedvencek mentése mellett a tűzoltás az életük. Ezúttal a Bicskei Önkéntes Tűzoltóság létrás szereit vesszük szemügyre. Könnyű feladatnak tűnik, amíg csak szerényen álldogálnak az udvaron. Amint az egymás mellé állított...
Londoni emeletes busz dőléstesztje: Megdőlt aggodalom
Bizonyára mindannyiunkban felmerült már egy emeletes busz láttán, hogy ej, de szép, de hogyan marad talpon egy közepesen éles kanyarban? Mi történik vele, ha kap egy tisztességes oldalszelet? Ne adj’ isten felborul, ha a turisták hirtelen a busz egyik oldalára rohannak megbámulni a Buckingham-palota ablakából elegánsan kiintegető II. Erzsébet brit királynőt? Egyáltalán nem meglepő felvetések ezek, hiszen nagyon korán felmerültek...
25 éves a Mercedes-Benz Actros: Született győztes
Jeles jubileumát ünnepelte nemrég a Mercedes-Benz Actros, ugyanis betöltötte 25. életévét. A sikeres típus egyik kiemelkedő rekordja, hogy mind az öt generációja elnyerte az International Truck of the Year díjat, az egyiket kereken tíz éve. Sokat elmond a Mercedes-Benz Actros töretlenül meghatározó szerepéről a piacon, hogy az elmúlt negyed évszázad során ötször is megkapta a rangos International Truck of the...
Kögel történelem: Nem százas!
Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia. Kilencven évvel ezelőtt alapították a Kögel pótkocsigyártót. A még igencsak fiatal Kögel Trailer GmbH gyors fejlődését bizonyítja, hogy 1937-ben már karosszériaépítő munkákat is elvállaltak. A következő nagyobb mérföldkövet a távolsági fuvarozás igényeinek figyelembevételével...
Végállomás következik
Te tudod, hogy a pontmátrix kijelzők kora előtt hány szakma mestere kellett egyetlen univerzális viszonylatjelző elkészítéséhez? Sok ember komoly munkáját igényelte az ötvenes években, hogy az aktuális viszonylatot pontosan jelezzék a londoni utazóközönség számára. Szitanyomással festették fel a végállomások neveit, majd egy hosszú szalagra ragasztották fel ezeket egymás után. A videóban látható, hogy milyen sokan dolgoztak a buszok viszonylatjelzőin –...
Húszéves az IVECO Stralis: Duplázott siker
Egy átfogó megújulási folyamatra tette fel a koronát 2002-ben a Stralis bemutatása az IVECO márkánál, amely rögtön el is nyerte az International Truck of the Year 2003 díjat. Tíz évvel későbbi jelentős típusfrissítésével megismételte ezt a bravúrt. Közeledve az ezredfordulóhoz az IVECO a nehézkategóriás közúti teherautói, vagyis az EuroTech és az EuroStar nagyszabású és teljes körű továbbfejlesztésébe kezdett 1998-ban. Első...