Hirdetés:

Nem a hentes csapta le a győri és mosonmagyaróvári busznagyhatalom csuklós buszának hátsó kocsitestét. Ha így lenne, a maradvány nélkülözné a hajtásláncot – értő kezek faragták a közös alapból az új generációs szóló buszt.

Könnyű buszairól híres a Credobus. „Kiskerekessége”, azaz a 19,5 colos peremátmérőjű keréktárcsa, hatalmas előnyt jelent, az autóbusz legalább 1,5 tonnával könnyebb a konkurensek átlagánál. Nyilvánvaló, hogy nemcsak a keréktárcsák mentek össze a mosásban, hanem a járműveik vázszerkezetét és főegységeit is mindig a kis tömeg érdekében optimalizálták. A gyáriak számításai szerint a tömegmegtakarítás évente több mint négyezer liter tüzelőanyag megtakarítását eredményezi, és 10 tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg ezzel. A jelenlegi árak mellett 2-2,5 millió forintot jelent a 15 százalékosra becsült megtakarítás évente és járművenként. A Volánbusz flottájának körülbelül 40 százaléka származik a magyar gyártótól, az ott üzemelő 2400 darab Credobus esetében ez évi ötmilliárd forint spórolást jelent a győr-mosoniak becslése alapján.

Az Econell típuscsaládból eddig 1300 példánynál is több készült, ezzel az egyik legnépszerűbb ultrakönnyűnek (értsd: kis kerekű) számít. Egyértelműen ez a cégcsoport legsikeresebb terméke, amely méltó utódot kapott tavaly. A Kravtex-Kühne Csoport új Econell Next családjának első képviselőjeként a csuklós kivitel mutatkozott be, amelyhez még egy szép új gyárcsarnokot is építettek. A szóló esetében is teljesen új az önhordó vázszerkezet, ez a 18 méteresnél megismert elveket követi, a busz ennek megfelelően immár 2550 milliméter széles. A korábbinál hosszabb első túlnyúlás jellemzi a 12 230 milliméter hosszú variánst is, ami elődjénél tágasabb vezetőteret és kényelmesebb beszállást eredményez. Az elektronikus vezérlésű fékrendszer automatikus elektronikus rögzítőfékkel bír, és kívánságra vezetéstámogató rendszerek egész tárházával rendelhető. Alacsonyra építették be az FPT kínálatából érkező motort, amelyhez ZF EcoLife 2 automatikus váltót társítottak.

Nyilván mindez az utastér kényelme és a kezelhetőség tekintetében is fontos előny, ám ennél is fontosabb, hogy a típust már eleve fölkészítették a villamosított hajtásláncok fogadására. Megerősítették ígéretüket, miszerint a következő két évben az akkumulátoros elektromos és az üzemanyagcellás változatok is megérkeznek. Kíváncsian várjuk ezeket, hiszen a buszok közvetlenül 500 munkahelyet tartanak el, és száz magyar kkv munkája nyomán születnek meg a Credobus termékei. Egykor buszgyártó nagyhatalom volt hazánk, és az észak-nyugati országrészben még most is akad egy komoly potenciállal bíró gyártó. Bizonyították, hogy bár 12 ez a Credobus Econell Next, egyáltalán nem tucat. Reméljük, a piac is úgy ítéli, hogy maradhat!