Auto e Moto d’Epoca 2023: Egy igazán finom bolognai

Naivan azt gondoltuk, a tavalyi felhozatal után már nem lehet nagyobb és látványosabb veteránkiállítást és -vásárt szervezni, de az olaszok idén is megleptek minket. Padova után idén egy kicsit délebbre, Bologna legnagyobb kiállítóhelyére és vásárkomplexumába költözött az Auto e Moto d’Epoca. Az idei rendezvény ugyan kicsit kevésbé volt családias, ugyanakkor a sokkal nagyobb hely sokkal több kiállított járművet is jelentett....

Laurin & Klement LW tricikli: Multifunkciós csodabogár

Joggal ábrándozhatnak a régi szép időkről napjaink közös padlóvázakon és eurócentre kiszámolt megtérülésen szocializálódott konstruktőrei. Ezt a hőskort idézi a motorkerékpárok és automobilok erényeit ügyesen ötvöző háromkerekű különlegesség. Aligha gondolhatta 1895-ben a két fiatal vállalkozó, Václav Laurin szerelő és Václav Klement könyveskereskedő, hogy Mladá Boleslav-i kerékpárjavító műhelyüket megnyitva a világ egyik legrégebbi, ma is termelő autómárkájának alapjait rakják le. Idén...

Jeep DJ és Grumman Long Life Vehicle: Különc küldöncök

Minden kortárs művész olyan impresszárióról álmodik, mint a USPS! Az Egyesült Államok Postaszolgálata ott bábáskodott a kézbesítő járművek legtarkább paradicsommadarainak születésénél – a triciklitől a villamosig, a gördülő postahivataltól a repülőig. Megszokhattuk, hogy az USA történelme vékonyka cukormáz csupán az öreg kontinens országainak históriájához képest. Az Újvilágban semmi sem ódon és csak a legritkább esetben öregebb száz esztendőnél. Nos, az...

Ikarus 311.24: Állólámpás trambusz

Jelenlegi állapotában gyönyörködve elképzelhetetlennek tűnik, hogy panorámaüvegei helyett egykor vaslemezek éktelenkedtek, és irodaként, valamint a munkások ebédlőjeként szolgált egy isaszegi homokbányában. Pécel egy csendes mellékutcájában az udvaron, a disznóól tőszomszédságában született újjá ez a pazar, 1964-es évjáratú Ikarus 311. Három autóbuszból sikerült összerakni, felújításában is hárman serénykedtek. Németh László gépjárműgyűjtőt, a legendás Wamser János és kollégája segítette. Azonban ne szaladjunk...

Peugeot 203 C 8 Camionnette: Loire menti Camionnette

Szinte mindenki felkapja rá a fejét, mégsem tudják hová tenni. Hazánkban ismeretlen jelenség, Franciaországban és egykori gyarmatain azonban kultikus státusznak örvend a Peugeot 203. Szerény külseje ellenére több szempontból is meghatározó jelentőséggel bír a 203 a Peugeot történelmében. Nemcsak a második világháború utáni első új fejlesztésű típust, hanem egyben a legelső önhordó szerkezetű Peugeot modellt is tisztelhetjük benne. A nagy...

A Toyota Hilux 1–4. generációja: Szürke eminenciás

Nemrég ünnepelte 52. születésnapját a Toyota Hilux! A japán pickup a Buru-szigeti cukornádtermesztőtől egészen a közép-afrikai szabadságharcosokig az egész bolygó számára a kivételes megbízhatóság és elpusztíthatatlanság szimbóluma. Manapság már nem lepődünk meg, ha egy pickup személyautós komforttal kényeztet, azonban 1968-ban ez még közel sem számított mindennaposnak. Pontosan ezt kínálta a Toyota új típusa, ami olyan büszkeséggel töltötte el őket, hogy a High Luxury...

125 éves a tehergépkocsi

Éppen 125 évvel ezelőtt, 1896. augusztus 18-án mutatta be Gottlieb Daimler a világ első motorral hajtott tehergépjárművét, amelyet a londoni British Motor Syndicate vállalatnak értékesítettek. Ennek emlékére idén ugyanezen a napon egy nyerges szerelvény érkezett Stuttgartból Londonba. Az új Mercedes-Benz Actros vontató mögé akasztott félpótkocsi két veterán teherautót szállított egy országos turné keretében. Az egyik a világ első tehergépkocsijának pontos...

Mercedes-Benz Atego történelem: Fenntartható pionír

Negyedszázada mutatták be a Mercedes-Benz egyik legsokoldalúbb haszonjárművét. Nem portáltengelyes vagy összkerékhajtású, ugyanis az elosztófuvarozás középkategóriás gyöngyszemére gondolunk, amely pár évig a nehézfiúkat is elbizonytalanította. Természetesen megkérdőjelezhetetlenül a Mercedes-Benz Unimog a földkerekség legsokoldalúbb haszonjárműve. Azonban az 1998-ban bemutatkozó Atego sem kell, hogy szégyenkezzen. A 25 alapváltozat, a hat teljesítményszint, valamint a négy fülke összesen 240 modellváltozatot tett és tesz lehetővé...

Az első dízelmotoros tehergépkocsi: Emlékek az első dízelről

Kilencven évvel ezelőtt, egy hideg márciusi reggelen alapjaiban megváltozott a teherfuvarozás. Két mérnök egy MAN tehergépkocsin az utolsó simításokat végezték: Sturm és Wiebicke a világ első dízelmotoros tehergépjárművével készült próbaútra.

Citroën 2CV Fourgonnette a francia postánál: Jaj, a gépek egyszerűsítik a munkámat!

Valóságos postásforradalmat eredményezett a francia posta drasztikus lépése, amikor gépjárművekkel látta el a hőségben-hóban napi harminc kilométert caplató munkatársait. Hazánk is az egyik alapítótagja az 1874-ben megszületett Egyetemes Postaegyesületnek, ám most nem a címzés fontosságáról ejtünk szót, hanem a portálunkon sokkal többször emlegetett emberi tényezőről. Például ma ki az, aki nemtetszését fejezné ki, ha egy céges autót tolnának alá? Ám...
Hirdetés:
error: Védett tartalom