Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!
Hazánkban, sőt kontinensünkön sem ismeri szinte senki. Hogy lehet ez, hiszen egy ilyen formát nem lehet elfelejteni?! Az ok prózai, hiszen a Nissan S-Cargo a japán belpiacra készült, JDM típusnak számított. Meg kell hagyni, amikor meghalljuk a japanese domestic market hárombetűs rövidítését, leginkább olyan legendás modellekre gondolunk, mint a Nissan Skyline GT-R „Hakosuka”, a Toyota AE86 „Hachi-Roku” vagy a csodás...
Elektromos és gázüzemű MAN autóbuszok: Jövő a múltból
Egyértelmű, hogy a jövő a közlekedés villamosításáé, ám ennek is a múltban gyökereznek az előzményei. Az MAN márkánál sem most kezdték, éppen fél évszázada mutatták be az első akkumulátoros-elektromos városi autóbuszt. Viszonylag korán, már a hatvanas-hetvenes évek fordulóján rádöbbentek a fejlett közlekedésű országokban, hogy a robbanásszerűen növekvő motorizáció légszennyezése és zaja kezdi észrevehetően lerontani városaik élhetőségét. Erre reagálva hozta létre...
A kukásautók nyomában: Orrfacsaró nyelvújítók
Centenáriumát ünnepelhetjük anyanyelvünkben a szemét elleni harc leghatékonyabb fegyverének. A múlt század húszas éveiben jelentek meg Budapest utcáin a legelső kukásautók. De miért kuka a hulladéktároló edény? Nem amiatt, mert van hat fivére és szótlan! Johann Joseph Keller és Jakob Knappich ezerkét esztendővel honfoglalásunk után, 1898-ban alapította a Keller und Knappich Augsburg – betűszóval KUKA – vállalatot. Eleinte acetiléngáz előállításával...
A Renault kishaszonjárművek fejlesztési központja: Jövőt nézni mentünk, a múltat láttuk
Ha szereted a járművek világát, akkor a gyárlátogatásnál egyetlen dolog lehet izgalmasabb: egy fejlesztési központ. Ezért is fogadtuk örömmel a közelmúltban a Renault meghívását, hiszen az idén 60 éves, Párizs melletti komplexumukba invitáltak bennünket. Rengeteg dolgot láttunk és tudhattunk meg, de ezek többségét csak a tőlük kapott képekkel tudjuk megmutatni nektek. Ugyanakkor érezhették, hogy ez így kevés lesz az újságíróknak,...
Mercedes-Benz Cito: Messze megelőzte korát
Éppen húsz éve kapta meg az International Bus of the Year díjat a Mercedes-Benz Cito. Akkoriban még nem volt igazi igény különleges koncepciójára, így megmaradt érdekes kísérletnek és a korszerű típusok előfutárának. Jó oka van a Daimler kísérletező kedvének: idejében kíván felkészülni a jövő kihívásaira, hogy amikor szükséges, akkor a korábban kidolgozott konstrukciókra és megszerzett tapasztalatokra támaszkodhasson. Ezért már az...
Auto e Moto d’Epoca 2023: Olaszos veteránok
Legutóbb már beszámoltunk Európa legnagyobb veteránkiállításának és -vásárának személyszállító haszonjárműveiről és traktorjairól. A mostani képriportunkban a kisáruszállítókat és a teherautókat gyűjtöttük össze. Őszintén szólva meglehetősen nehéz dolgunk volt, amikor a kollégáinkkal arról beszéltünk, hogyan osszuk el a bemutatásra kiválasztott járműveket. Az ugyanis gyorsan egyértelművé vált, hogy egyetlen alkalomba vétek lenne mindent belezsúfolni. Végül úgy döntöttünk, hogy a bolognai kiállítás kis-...
Laurin & Klement Černá Hora: Hegylakók
Valóban mélyfeketén szakadnak a méltóságteljes hegyóriások az Adria azúrkék tükrébe. A helyi hegyi útvonalak ma is embert próbáló feladatot jelentenek – hát még száz évvel ezelőtt. A cseh postaautók azonban ezzel is megbirkóztak! Montenegró festői partvidéke hű hírnevéhez, nemkülönben embert és gépet próbára tévő szerpentinjei. Napjainkban sem kis kihívás végigautózni őket, hát még a múlt század elején, ráadásul korántsem csupán...
Raupen-Fuchs Volkswagen Transporter T1: Hernyótalpas hegylakó
Négytengelyes Volkswagen Transporter, két kormányzott tengellyel és féllánctalppal? Pedig a hatvanesztendős Raupen-Fuchs T1 nem áprilisi tréfa, csupán olyan gyakori, akár a Szent Grál. Nemrég felébresztették Csipkerózsika-álmából és most szebb, mint újkorában. Főszereplőnk a Volkswagen hannoveri gyárából indult hódító útjára 1962 májusában. Egy osztrák megrendelőhöz került, ahol azonnal munkára fogták. Már-már úgy látszott, hogy több ezer társával sorsközösséget vállalva szürke farmotoros...
FAUN LF 910 Rosenbauer FLF 60/100 és a Rosenbauer Simba 6×6: Óriások a kifutón
Elég katasztrófafilmet láttunk már ahhoz, hogy ne találkozzunk szívesen repülőtéri tűzoltójárművekkel. Tudjuk, hogy ott lapulnak valamelyik hangár rejtekében, mégis abban reménykedünk, hogy bevetésükre nem akkor kerül sor, amikor fapadosunk ülésén trónolunk. Mindenkit megnyugtatunk, mai kisfilmünk főszereplői – a FAUN LF 910 Rosenbauer FLF 60/100 és a Rosenbauer Simba 6×6 – megérdemelt nyugdíjas éveiket töltik az Aeropark illusztris gyűjteményében. Noha megdöbbentően...
Csepel D-344: Bakabőrben
Szerény uniformisa valódi filmsztárt rejt! Pedig az első randevún ez a csodás Csepel D-344 sem díszmagyarban várta jelenlegi gazdáját. Közel tíz évig árválkodott a Rákos-patak partján, lerabolva, platójától és alumínium alkatrészeitől megfosztva. Laci bácsi mégis megvette. „Ekkor jött a meglepetés!” – folytatja történetét Németh László gépjárműgyűjtő. Ugyanis varázsütésre életre kelt, amikor a rozsdás Csipkerózsikát egy vonórúddal „megcsókolta” a segítségére siető...










