Hirdetés:

Te tudtad azt, hogy létezik a Nemzetközi V8-as Nap? Ez a jeles dátum kiváló apropót nyújtott a Scania csapatának, hogy felkeresse az angliai Charles Russell Transport fuvarozóvállalkozás Scania V8-as magánmúzeumát.

Minden évben március 10-én a V8-rajongók világszerte a V8-as motorokat ünneplik. Ugyanis 1932-ben pontosan ezen a napon hagyta el az Amerikai Egyesült Államokban a Ford gyárát a világ első nagy sorozatban gyártott V8-as motorja.

A korabeli kék oválok már a hűtőrácsukon büszkén hirdették, hogy nem holmi köznapi négyhengeres változat közelít felénk:

Fotó – Sicnag / CC BY:
1932 Ford Model 18 Pickup
Fotó – Alf van Beem / CC0:
1933 Ford Model BB

Azóta a nyolchengeres, V-elrendezésű erőforrások számos járműben megtalálták a maguk helyét a Rolls-Royce személyautóktól Scania teherautókig, sőt, hajókban, autóbuszokban és még motorkerékpárokban is, lenyűgöző teljesítményt és sajátos dübörgő hangot nyújtva. A Scania V8-asok több mint ötven éve képviselik a piacon az értelem és az érzelem ideális találkozását, népes rajongótábort gyűjtve maguk köré.

Charles Russell veterán tehergépkocsik gyűjtése iránti szenvedélyét a Scania V8-as motorok imádata lobbantotta lángra

Közéjük tartozik Charles Russell is, aki 1969-ben alapította meg saját fuvarozóvállalkozását a délnyugat-angliai Cheltenham városában, ma pedig már egy 35 Scania tehergépkocsiból álló flottát üzemeltet, és ezek közül húsz jármű V8-as. A vállalkozó 1983-ban szerezte be első Scania 141-esét. „Három évig használtam, majd drágábban adtam el, mint amennyibe került. Akkor a teherautóik megbízhatósága, mindennapos üzemeltetési költségei és értéktartása miatt tértem át a Scaniára” – mondta Charles Russell. Ezzel párhuzamosan kezdett érdeklődni a Scaniával és különösen a V8-asokkal kapcsolatos dolgok gyűjtése iránt. Persze eleinte még csak poszterekkel és emléktárgyakkal indult ez a szenvedély, amelyet aztán ezeknek a motoroknak az imádata lobbantott lángra. „Szerintem a Scania V8-as a valaha gyártott legjobb dízelmotor” – jelentette ki a fuvarozóvállalkozó.

Hosszú távon kevesebbe kerülnek – hirdeti a felirat a fülke hátulján Charles Russell üzemeltetői
tapasztalatait

Azóta a cég flottája és a veterán V8-as tehergépkocsik páratlan gyűjteménye együtt gyarapodik. A festői szépségű vidéki telephelyen található kiállítás pedig már minden valaha gyártott típust felsorakoztat. A múzeum legújabb tagja egy 1986-os R142, amelyet teljesen szétszedtek, hogy gondosan felújítsák eredeti állapotára, akárcsak a gyűjtemény összes többi tehergépkocsiját. Charles Russell személyes kedvence azonban a képeinken is látható 1972-es 140 Super, mégpedig a típus ikonikus jellege miatt.

A gyűjtemény minden darabja tökéletesen restaurált, a legutolsó alkatrészig

Mivel a tulajdonos már nem vesz részt napi szinten a cég irányításában, több ideje jut arra, hogy saját maga restaurálja a járműveket, amiben nagy örömét leli. De továbbra is üzletemberként gondolkodik, ezért igyekszik költséghatékonyan végezni a felújításokat. Például a legújabb projektjéhez vett egy hasonló V8-as modellt alkatrészdonornak, a fülkéjét pedig eladta drágábban, mint amennyibe az egész jármű került. Persze Charles Russell gyönyörűen restaurált V8-as időkapszuláit nemcsak a múzeumában tekinthetik meg az érdeklődők, hanem kiállításokon is.

Roger Olsson, a Scania V8-as motorok főmérnöke