Mercedes-Benz Atego történelem: Fenntartható pionír
Negyedszázada mutatták be a Mercedes-Benz egyik legsokoldalúbb haszonjárművét. Nem portáltengelyes vagy összkerékhajtású, ugyanis az elosztófuvarozás középkategóriás gyöngyszemére gondolunk, amely pár évig a nehézfiúkat is elbizonytalanította. Természetesen megkérdőjelezhetetlenül a Mercedes-Benz Unimog a földkerekség legsokoldalúbb haszonjárműve. Azonban az 1998-ban bemutatkozó Atego sem kell, hogy szégyenkezzen. A 25 alapváltozat, a hat teljesítményszint, valamint a négy fülke összesen 240 modellváltozatot tett és tesz lehetővé...
Az első dízelmotoros tehergépkocsi: Emlékek az első dízelről
Kilencven évvel ezelőtt, egy hideg márciusi reggelen alapjaiban megváltozott a teherfuvarozás. Két mérnök egy MAN tehergépkocsin az utolsó simításokat végezték: Sturm és Wiebicke a világ első dízelmotoros tehergépjárművével készült próbaútra.
Citroën 2CV Fourgonnette a francia postánál: Jaj, a gépek egyszerűsítik a munkámat!
Valóságos postásforradalmat eredményezett a francia posta drasztikus lépése, amikor gépjárművekkel látta el a hőségben-hóban napi harminc kilométert caplató munkatársait. Hazánk is az egyik alapítótagja az 1874-ben megszületett Egyetemes Postaegyesületnek, ám most nem a címzés fontosságáról ejtünk szót, hanem a portálunkon sokkal többször emlegetett emberi tényezőről. Például ma ki az, aki nemtetszését fejezné ki, ha egy céges autót tolnának alá? Ám...
90 éves a Fuso: Töretlenül virágzik
Első haszonjárművét kilencven évvel ezelőtt, 1932-ben mutatta be a Fuso. Mára a márka a Daimler Truck ázsiai portfóliójának sarokköve: több mint 170 országba szállít teherautókat és buszokat, így a cégcsoport eladásainak egynegyedét adja. Az ikonikus Fuso név eredete 1932 májusáig nyúlik vissza. Ekkor kapta meg a Mitsubishi első, B46 típusú busza a Fuso márkajelzést. Az egykori Mitsubishi Hajógyárában gyártott jármű...
Ikarus 350.02: Légiforgalmi utaskísérő
Nemzeti buszgyártónk és nemzeti légitársaságunk neve, látványa sokak szívét megdobogtatja. Ebben a gördülő csodában egymásra talált az Ikarus és a Malév, és szerencsére így azok is megtapasztalhatják ezt, akik annak idején lemaradtak erről az élményről. Ősei kiforrott génjeivel felvértezve az Ikarus 350 modellnek sikerült elsők között elnyernie a közlekedési társaságok bizalmát az új háromszázas sorozat iránt.Egyúttal társainál olcsóbb vételárával segítette...
Trabant 690 XL Pick-up: Custom csettegő
Papírjaguárnak csúfolták, hiszen nem tudták, hogy a Monte-Carlo rali egykori bajnokával packáznak. Azzal sem voltak tisztában, hogy a keleti blokk népautójának keresztapja az űrkorszak legelső mérföldköve, a Szputnyik–1 műhold. Ahogy azt sem sejthették, hogy egyszer majd a berlini fal leomlásának, sőt Németország újraegyesítésének szimbólumává válik ez a kedves kisautó. Nem tudták vagy nem érdekelte őket, hiszen a gúnyolódók jelentős része...
Mercedes-Benz O 10000: Nyugalmazott postamester
Manapság nehéz elképzelni, hogy egy haszonjármű négy évtizeden keresztül és három különböző munkakörben szorgoskodjon. Márpedig ez a Mercedes-Benz eleinte távolsági buszként, majd csomagszállítóként, legvégül pedig gördülő postahivatalként szorgoskodott. Hazánkban is jártak egykor postakocsik, azonban modern megfelelőik mifelénk ismeretlenek. Ugyanakkor német nyelvterületen közel 120 éve a posta is üzemeltet olyan autóbuszokat, amelyek egyúttal a levelek és csomagok szállítását is kiszolgálják. A...
BharatBenz tehergépkocsik Indiában: India ízei
Végy egy jól ismert, megbízható terméket, adj hozzá némi helyi fűszerkeveréket és máris kész az adott piac igényeinek megfelelő tehergépjármű. Röviden összefoglalva így született meg öt éve a BharatBenz márka.
A Toyota Hilux 5–8. generációja: Kozmopolita teherhordó
Generációkon átívelő történelmi összefoglalónkat onnan folytatjuk, amikor Volkswagen embléma pattant a Toyota Hilux orrára, pirosruhás vízimentők a platójára. Megkergették pingvinek és jegesmedvék, sőt még Dakarba is elvitték. Ötödik Nem csak a rendszerváltó idők érkeztek el a nyolcvanas évek végén, hiszen 1988. szeptember 27-én megérett az idő az 1983 óta gyártott negyedik generációs Toyota Hilux leváltására. Bemutatták a japán platós új nemzedékét,...
90 éves a Sisu: Repülő finn
Kilencvenéves a Sisu! Finnország legjelentősebb haszonjárműgyártójának történelme akkor kezdődött, amikor 1931. április elsején két anyagi nehézségekkel küzdő karosszériagyártó az őket finanszírozó bankok javaslatára összebútorozott. Ezzel a nem éppen kalevalai eposzba illő felütéssel indult hódító útjára a józanul is kimondhatatlan Oy Suomen Autoteollisuus Ab (SAT). Érezték azért, hogy egy ütősebb név jobban csillogna a sarki fényben, ezért Helsinki egyik vezető újságjának...