Auto e Moto d’Epoca 2022: Veteránszüret Padovában

Európa legnagyobb vására a veteránautók, -motorok és -alkatrészek témájában a minden évben, októberben megrendezett Auto e Moto d’Epoca Padovában. Kontinensünk jelentős restaurátorműhelyei mellett a legkomolyabb aukciósházak, kereskedőhálózatok, márkaklubok is elhozzák büszkeségeiket. A sokszor eurómilliókba kerülő egyedi darabokat ugyanúgy felvonultatják, mint a magántulajdonosok a felújításra váró párezer eurós projektjeiket. A több mint 4000 kiállított jármű között haszonjárművek, traktorok is akadtak...

Egy elfeledett gyöngyszem új élete

Négyéves restaurálás után újra teljes pompájában ragyog a „Csipkerózsika” névre keresztelt DAF Torpedo, méltó a mögé kapcsolt buszfélpótkocsihoz. Íme, a DAF-múzeum legújabb büszkesége! Igazi ikonnak számított ez a jármű az 1960-as években, ugyanis nagyvállalatok alkalmazottainak munkába és hazaszállítása volt a feladata. E munkáját a VIPRE kezdeményezés kereteiben végezte, a betűszó magától értetődően a „Vervoer Industrieel Personeel Regio Eindhoven” rövidítése, ami...

Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai

Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal. Három Frontier-generációval ezelőtt, az 1985 és 1997 között gyártott Nissan D21 Hardbody szolgálta a kompakt, robusztus és egyszerűen kezelhető pickupra vágyó amerikaiak munkáját és szabadidejét. Természetesen nem csak Kolumbusz Kristóf felfedezettjeinek nyújtott segítő kezet,...

Renault Magnum: A nagymenő

Merészelt nagy egyéniség lenni, mások utánozni sem merték, így a távolsági fuvarozás meghatározó figurájává, jelképévé vált. Éppen harminc éve választották meg az International Truck of the Year díjra a Renault Magnumot, hatása pedig egy egész évtizedet meghatározott. Ez a nagymenő egy nagy menő: távolsági fuvarozásra tervezték, évente 200 ezer kilométeres futásteljesítményre, nehéz rakománnyal, kontinenst átszelő fuvarokra. Sok erős vetélytárs közé...

A Bicskei Önkéntes Tűzoltóság szerei: TLF járművek: Önkéntes lánglovagok

Kék fény és sziréna, több ezer liter víz és hab, 21 tonna és 110 kilométer/óra, léghűtés és állandó összkerékhajtás, 192 lóerő vagy millió. Csupán töredéke annak a rengeteg impulzusnak, amit a Bicskei Önkéntes Tűzoltóságnál tapasztaltunk! Bátran kijelenthetjük, hogy nem egy hirtelen összeállt brigád a Bicskei ­Önkéntes Tűzoltóság, hiszen 1881-ben alakult. Természetesen azóta a tűzoltók, eszközök és járművek lecserélődtek párszor, a...

Berliet T100: Sivatagi óriás

Tavaly múlt 125 éves a Berliet. A Szahara legnagyobb lakójára, az ötvenes évek leghatalmasabb haszonjárművére, a legendás francia autógyár legkülönlegesebb teherautójára, a több mint száztonnás Berliet T100-ra emlékezünk. Franciaországot sem kerülte el a második világháború után a robbanásszerű gazdasági növekedés. Az ötvenes években egyre többen autóra váltották a motorkerékpárt. Franciaország kőolajigénye megnőtt, és rengeteg fekete aranyat találtak a Szaharában, de a kitermelés nem volt hatékony. A megfelelő...

Csepel D-344: Bakabőrben

Szerény uniformisa valódi filmsztárt rejt! Pedig az első randevún ez a csodás Csepel D-344 sem díszmagyarban várta jelenlegi gazdáját. Közel tíz évig árválkodott a Rákos-patak partján, lerabolva, platójától és alumínium alkatrészeitől megfosztva. Laci bácsi mégis megvette. „Ekkor jött a meglepetés!” – folytatja történetét Németh László gépjárműgyűjtő. Ugyanis varázsütésre életre kelt, amikor a rozsdás Csipkerózsikát egy vonórúddal „megcsókolta” a segítségére siető...

Volkswagen Transporter gyártörténelem: 60 éves múlt a Bulli-gyár

Új gyárat nyitott meg 1956 tavaszán a Volkswagen a Transporter számára Hannoverben. Az elmúlt több mint hatvan évben az üzem folyamatosan fejlődött, manapság már az Amarok pickupok is itt készülnek.

DKW Schnellaster: Márka- és országépítéshez

Történelmi típuscsaládok szellemi őse, neves gyártók revitalizációjának bábája, nem mellesleg egy egész ország újjáépítésében részt vett. Ha ez nem lenne elég, a DKW Schnellaster a modern minibuszok ötletadója, és a villanyos kishaszonjárművek egyik pionírja is. Alaposan megtépázta kontinensünket, annak gazdaságát az előző évszázad első fele. A második világháború utáni újjáépítésből egyes országokban gazdasági csoda, máshol tervgazdaság született. Ezeket a természetes...

Opel Blitz: Villámkarrier

Kilencvenegy esztendeje jelentek meg Németország útjain a legelső Opel Blitz teherautók. Gyorsan meghódították az egyszerű, olcsó, megbízható és tartós haszonjárműre vágyók szívét, egyúttal megalapozták az Opel jó hírét. Rüsselsheimben, illetve addigra már Detroitban is – hiszen a General Motors 1929-ben az Opel márka 80 százalékát, majd 1931-ben a maradékot is saját érdekszférájába vonta – nem kisebb szerepet szántak az új...
Hirdetés:
error: Védett tartalom