Az MAN százéves gyártási tevékenysége: Száz éve a pályán
Több, mint a mai tehergépkocsi-, illetve autóbuszpiac egyik főszereplője az MAN: innovációival mérvadóan járult hozzá a dízelmotor és a haszongépjárművek fejlődéséhez. Lássuk a vállalat vissza- és előretekintését!
Renault JP2 110.150 4×4: Földkerülő
Muzeális tűzoltóautóval és poliglott klarinétművésszel ered őseink és a világ titkainak nyomába egy maroknyi mindenre elszánt raliversenyző. Történetüket éppúgy írhatta volna Rejtő Jenő, mint Lőrincz L. László, Jules Verne vagy Gottfried August Bürger. Balázs János és Jójárt András évtizedek óta összeszokott párost alkotnak. Olyan legendás, hosszútávú versenyeken szerepeltek sikerrel, mint a 24 ezer kilométeres London–Sydney Marathon, a 22 500 kilométeres London–Mexico...
Toyota Land Cruiser: Multimilliomos cirkáló
Elkészült a tízmilliomodik Toyota Land Cruiser! Gőzfürdőben henyélő makákók generációi lubickoltak a hőforrásokban azóta, hogy a Toyota Land Cruiser prototípusa 1951-ben felmászott mellettük 2390 méter magasra, a szent Fudzsi hatodik bázisállomásáig.
NEOPLAN Skyliner 50 éves jubileum: Égcirkáló
Éppen ötven évvel ezelőtt született az első emeletes turistabusz. Jó néhány különlegességgel gyarapította az egyetemes busztörténelmet: a legrövidebb, a leghosszabb és a legcsuklósabb emeletes busz mind a NEOPLAN Skyliner nevéhez fűződik.
Ikarus 311.24: Állólámpás trambusz
Jelenlegi állapotában gyönyörködve elképzelhetetlennek tűnik, hogy panorámaüvegei helyett egykor vaslemezek éktelenkedtek, és irodaként, valamint a munkások ebédlőjeként szolgált egy isaszegi homokbányában. Pécel egy csendes mellékutcájában az udvaron, a disznóól tőszomszédságában született újjá ez a pazar, 1964-es évjáratú Ikarus 311. Három autóbuszból sikerült összerakni, felújításában is hárman serénykedtek. Németh László gépjárműgyűjtőt, a legendás Wamser János és kollégája segítette. Azonban ne szaladjunk...
Berliet T100: Sivatagi óriás
Tavaly múlt 125 éves a Berliet. A
Szahara legnagyobb lakójára, az ötvenes évek leghatalmasabb haszonjárművére, a
legendás francia autógyár legkülönlegesebb teherautójára, a több mint
száztonnás Berliet T100-ra emlékezünk. Franciaországot
sem kerülte el a második világháború után a robbanásszerű gazdasági növekedés.
Az ötvenes években egyre többen autóra váltották a motorkerékpárt.
Franciaország kőolajigénye megnőtt, és rengeteg fekete aranyat találtak a
Szaharában, de a kitermelés nem volt hatékony. A megfelelő...
BharatBenz tehergépkocsik Indiában: India ízei
Végy egy jól ismert, megbízható terméket, adj hozzá némi helyi fűszerkeveréket és máris kész az adott piac igényeinek megfelelő tehergépjármű. Röviden összefoglalva így született meg öt éve a BharatBenz márka.
Húszéves az IVECO Stralis: Duplázott siker
Egy átfogó megújulási folyamatra tette fel a koronát 2002-ben a Stralis bemutatása az IVECO márkánál, amely rögtön el is nyerte az International Truck of the Year 2003 díjat. Tíz évvel későbbi jelentős típusfrissítésével megismételte ezt a bravúrt. Közeledve az ezredfordulóhoz az IVECO a nehézkategóriás közúti teherautói, vagyis az EuroTech és az EuroStar nagyszabású és teljes körű továbbfejlesztésébe kezdett 1998-ban. Első...
Mercedes-Benz L 6600 és O 6600: Csőrmester
Három a magyar igazság, gondolhatták a svábok, amikor megálmodták a második világháború utáni első új fejlesztésű Mercedes-Benz nehéz-teherautót. Az L 6600 átvezette a csőrös érát a bulldogfülkésbe, és lehetővé tette a legelső farmotoros csillagbuszt. Olyan robbanásszerű fellendülést hozott Nyugat-Németország számára a gazdasági csoda, amitől Alfred Bernhard Nobel is megnyalta volna mind a tíz ujját. Rövid időn belül nagyszámú teherautóra és...
Bosch és Mercedes-Benz önvezető járművek: 33 éves önvezető furgon
Szinte minden olyan, a vezetőt segítő eszközt, amelyet most dobnak piacra újdonságként, már a kilencvenes évek elején feltaláltak, sőt, önvezető autót is építettek az időközben elfeledett Prometheus program mérnökei.