Hirdetés:

Európa legnagyobb vására a veteránautók, -motorok és -alkatrészek témájában a minden évben, októberben megrendezett Auto e Moto d’Epoca Padovában. Kontinensünk jelentős restaurátorműhelyei mellett a legkomolyabb aukciósházak, kereskedőhálózatok, márkaklubok is elhozzák büszkeségeiket. A sokszor eurómilliókba kerülő egyedi darabokat ugyanúgy felvonultatják, mint a magántulajdonosok a felújításra váró párezer eurós projektjeiket. A több mint 4000 kiállított jármű között haszonjárművek, traktorok is akadtak szép számmal.

Lamborghini-választék az egyik kereskedő standján

Szinte csak Porsche és Lamborghini traktorok voltak a vásáron, azok viszont szép számmal. Ez egy tökéletesre felújított Lamborghini 1R. Másfél literes, léghűtéses dízelmotorja 24 kilowatt (32 lóerő) leadására volt képes, négyfokozatú váltó továbbította ezt a kerekek felé. Egy-egy jó állapotú darab 15-30 ezer euróért cserél gazdát manapság

Ugye őt mindenki felismeri? Volkswagen Transporter T1, minden mai kishaszonjármű ősatyja. Ez a szépen restaurált példány 1967-ből való és 59 900 eurót kértek érte

Ez pedig egy olasz követő, a Fiat Multipla 600 OM. 1964-es, 45 000 euróért, szintén felújított állapotban

Ebből a csodából összesen négyet gyártottak, egyenesen Giovanni Agnelli utasítására. Fiat 850T Visitors Bus a neve, s a torinói gyár látogatóinak körbefuvarozására használták. A forradalmi karosszériát a Bertone-műhelyben rajzolták a Fiat 850 T kisbusz alapjaira. 35 kilowatt (47 lóerő) hátul, egy ablaktörlő elöl, hat különálló bőrfotel, hat különálló ajtó. 85 000 euró, nem drága

Lancia Ardea 800 Furgoncino, amely a Ferrarit szolgálta. Összesen hétezret gyártottak belőle a hetvenes években