Scania V8-as motorok 50 éve: Egy legenda fél évszázada

Fél évszázada hullt le a lepel az első V8-as motorral szerelt Scania teherautóról, a svéd gyártó ugyanis az 1969-es Frankfurti Autószalonon tartotta az idők során élő legendává vált erőforrás premierjét. Egyedi karaktere egyből az utak királyává tette.

Ikarus 350 DAF motorral: Nem eladó!

Mi köze az Aeropark „új” 350-es Ikarusának a DAF-hoz? Milyen titkokat rejt a fejlesztése, értékesítése? Hogyan próbálhatod ki Te is? Ennél sokkal többre is fény derül a frissen felújított malévos busz bemutatója kapcsán!

Laurin & Klement LW tricikli: Multifunkciós csodabogár

Joggal ábrándozhatnak a régi szép időkről napjaink közös padlóvázakon és eurócentre kiszámolt megtérülésen szocializálódott konstruktőrei. Ezt a hőskort idézi a motorkerékpárok és automobilok erényeit ügyesen ötvöző háromkerekű különlegesség. Aligha gondolhatta 1895-ben a két fiatal vállalkozó, Václav Laurin szerelő és Václav Klement könyveskereskedő, hogy Mladá Boleslav-i kerékpárjavító műhelyüket megnyitva a világ egyik legrégebbi, ma is termelő autómárkájának alapjait rakják le. Idén...

125 éves a Schmitz Cargobull: Kovácsműhelytől nagyüzemig

Épp 125 esztendeje alapította meg Heinrich Schmitz kovácsmester Altenbergében azt a vállalkozást, amely most Európa vezető félpótkocsi-, pótkocsi- és felépítménygyártója szabályozott hőmérsékletű áruk, ömlesztett anyagok és szárazáruk fuvarozására.

Citroën Type H: A malacorrú

Korában nem véletlenül ihlették ezzel a becenévvel a Citroën Type H-t, hiszen nehéz nem észrevenni „különleges” orcáját. Azonban, ha egyszer már felfigyeltünk a típusra, érdemes jobban megismerni!

Datsun 521 pickup 1971-ből: Cukorborsó

Ne tévesszen meg senkit a cím! Nem levesről és nem is főzelékről lesz szó, hanem egy igazi különlegességről: egy 1971-es Datsun 521 pickupról.

Opel Blitz: Villámkarrier

Kilencvenegy esztendeje jelentek meg Németország útjain a legelső Opel Blitz teherautók. Gyorsan meghódították az egyszerű, olcsó, megbízható és tartós haszonjárműre vágyók szívét, egyúttal megalapozták az Opel jó hírét. Rüsselsheimben, illetve addigra már Detroitban is – hiszen a General Motors 1929-ben az Opel márka 80 százalékát, majd 1931-ben a maradékot is saját érdekszférájába vonta – nem kisebb szerepet szántak az új...

Renault JP2 110.150 4×4: Földkerülő

Muzeális tűzoltóautóval és poliglott klarinétművésszel ered őseink és a világ titkainak nyomába egy maroknyi mindenre elszánt raliversenyző. Történetüket éppúgy írhatta volna Rejtő Jenő, mint Lőrincz L. László, Jules Verne vagy Gottfried August Bürger. Balázs János és Jójárt András évtizedek óta összeszokott párost alkotnak. Olyan legendás, hosszútávú versenyeken szerepeltek sikerrel, mint a 24 ezer kilométeres London–Sydney Marathon, a 22 500 kilométeres London–Mexico...

A Ram pickupok történelme: A kos legendája

Amerika ikonikus járművei közé tartoznak a Ram pickupok. Gyökereik a második világháborús Dodge terepjárókig nyúlnak vissza, míg a Dodge márka több mint százéves múltra tekint vissza. Íme, a 2010 óta önálló márkaként szereplő Ram karrierje dióhéjban.

Korai Karosa autóbuszok: Csehszlovák konkurencia

Hazai utcaképünket kevésbé, gyermekkorunk boldogságát azonban évtizedekig meghatározták a csehszlovák autóbuszok. Elsősorban nem a Volán-vállalatoknál szorgoskodó példányok, hanem a két másfél voltos bébielemmel működő távirányítós másolataik. Generációk nemzeti önérzetét balzsamozta, hogy Magyarország autóbuszgyártó nagyhatalom. A közhiedelemmel ellentétben azonban nem csupán mi gyártottunk buszokat a KGST-országokon belül, hanem mindenki! A Karosa kiemelkedik közülük, hiszen csupán a csehszlovákoknak lehetett volna valódi esélye...
Hirdetés:
error: Védett tartalom