Olvasási idő: < 1 perc

Harmincas zóna

Olvasási idő: < 1 perc
Harmincesztendős a Continental veszprémi telephelye. A magyar autóipar egyik legjelentősebb, mintegy nyolcezer munkatársat foglalkoztató képviselője 1993 júniusában, kerékfordulatszám-jeladók gyártásával kezdte el a termelést. Az ezredfordulót követően, 2001-ben bővítették tevékenységüket és kialakítottak egy szoftverfejlesztéssel foglalkozó kutatás-fejlesztési központot. Hamarosan újabb fontos mérföldkőhöz érkeztek, amikor 2009-ben megnyitották saját tesztpályájukat. A pandémia alatt sem tétlenkedtek, 2020-ban megújult és további funkciókkal a többszörösére növekedett a...

Hosszú Szamba

Olvasási idő: 2 perc
Hosszú kihagyás után újra visszatér az amerikai kontinensre a Bulli, ráadásul egy új karosszériaváltozattal! A T4 óta, húsz esztendeje vártak már a Volkswagen tengerentúli szerelmesei erre a pillanatra. Most azonban még az európai bemutatót is megelőzve, már június 2-án megcsodálhatták az új, hosszú tengelytávú ID. Buzz sziluettjét. Mellesleg ezt a napot a jövőben New Yorktól egészen San Franciscóig a „Volkswagen...

Faunok tánca

Olvasási idő: 2 perc
Koreai segítséggel folytatja vízgyártását a FAUN Umwelttechnik GmbH vállalaton belül szorgoskodó Enginius. A hír igaz, csupán nem az üzemanyagcella melléktermékére, a vízre van szükségük, hanem arra az elektromosságra, ami a cellákban zajló hidrogén és oxigén egyesüléséből létrejön. A Hyundai Motor Group érdekszférájához tartozó HTWO szállítja az Enginius haszonjárművei számára a 90 kilowattos üzemanyagcellát. Ez azért is jelentős lépés, mert az...

Kommunális villamosítás

Olvasási idő: < 1 perc
Elkezdte a kommunális járművek meghódítását új elektromos kerékagymotorjának sorozatgyártásával a Schaeffler. A kerékagyba integrált hajtással fordulékonyabb, halkabb és egyszerűbb szerkezetű, így gyorsabban konstruálható járművek születhetnek. Nem várattak magukra sokáig a legelső ügyfelek, a Jungo máris a Schaeffler elektromos kerékagymotorja köré tervezte legújabb kommunális haszonjárművét. Ezek ideális állatorvosi lovak a villamosításhoz, ugyanis a legkülönfélébb feladataik ellenére stabilan tervezhető napi rutint kell...

Pehelysúlyú billencs

Olvasási idő: < 1 perc
Papírból hajtogatva sem lehetne könnyebb a német Langendorf legújabb, háromtengelyes SKS-HS 24 billenőplatós félpótkocsija. A 7500 milliméter hosszú billencs saját tömege csupán 5700 kilogramm, a megengedett össztömege pedig 39 tonna. Egyszerre 24,3 köbméter ömlesztett áru szállítására tervezték, és az 52 fokos ürítési szög garantálja, hogy ebből ne maradjon semmi a teknőben. A kilenctonnás, tárcsafékkel felvértezett BPW tengelyek közül részterhelésnél felemelhető...

Közlekedésbiztonsági helyzetkép 2022: Pozitív tendenciák, de nem lehet hátradőlni…

Olvasási idő: 3 perc
A tavalyi közlekedésbiztonsági eredményekről Óberling József rendőr ezredest, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetőjét kérdeztük. Rolling Tons: Mit mutatnak a 2022-es számok, azok hogyan értékelhetők a koronavírus előtti időszak, főleg a 2018-2019-es „békebeli évek” statisztikai adatai tükrében? Óberling József: Már a járvány előtti időszakban is csökkenő tendencia mutatkozott a közúti baleseti halálos áldozatok számában. A 2018-as évben 633 ember hunyt el közlekedési...

Súrlódó saru

Olvasási idő: < 1 perc
Kisebb súrlódások mindenhol előfordulnak, azonban hamar vékony jégre kerülnénk, ha ennek a társadalomtudományi jelentőségét vizsgálnánk. Inkább a gumiabroncsoknál maradunk, ahol a súrlódás és a tapadás a legfontosabb paraméterek közé tartoznak. Hiszen amikor nagyon lecsökkennek, például tükörjégen, akkor irányíthatatlanná válnak a járművek. A Goodyear, illetve a kis és közepes méretosztályú önvezető haszonjárművek logisztikájában tevékenykedő Gatik bemutatta, hogy az eddigieknél sokkal pontosabban...

Szárnyaló innovációk

Olvasási idő: < 1 perc
Fenntarthatóbb közösségi közlekedésért szorgoskodik a Goodyear. Természetesen mindezt nem Hermész szárnyas sarujának talpalásával, hanem az Urbanmax Commuter gumiabroncsok újrafutózható kialakításával szeretnék elérni. Ez egy költségkímélő és környezettudatos megoldás. A kifejezetten autóbuszok számára kínált gumiabroncsok a városi forgatagban éppúgy helytállnak, mint az elővárosi, tempósabb haladás során. Az sem zökkenti ki őket a stabil egyenesfutásukból, ha a hagyományos dízelüzemű helyett hibrid vagy...

Széles járműpaletta

Olvasási idő: < 1 perc
Nem mindennapi flottabővítést hajtott végre az MHC Mobility közreműködésével a lendületesen fejlődő Supernova Intertrans Kft. Eredetileg csupán konténerszállító és hűtős félpótkocsikkal akarták járműparkjukat fejleszteni. Amikor azonban a mobilitási szolgáltató szakértőjétől megtudták, hogy az MHC Mobility a mikromobilitástól egészen a 44 tonnás szerelvényekig kínál megoldást, akkor újratervezték beszerzési stratégiájukat. Végül a két Krone Boxliner SDC27 eLTU5 plus konténerszállító és a Krone...

Keményebb a kőnél!

Olvasási idő: 2 perc
Bemutatta eddigi legellenállóbb gumiabroncsát a BFGoodrich. Sőt, egyenesen azt állítják, hogy az új HD-Terrain T/A KT terepgumik a legextrémebb körülmények között végzett, legkeményebb munkáknál is megőrzik ellenálló képességüket. Még a gólemekkel vetekedő full size, azaz teljes méretű pickupok súlyos személyiségétől sem púposodnak ki. Annál is inkább, mert az oldalfaluk ellenállósága átlagon felüli. Amikor nem hobbiból, hanem munkára kell egy jármű,...
Hirdetés:
error: Védett tartalom