Harmincas zóna
Harmincesztendős a Continental veszprémi telephelye. A magyar autóipar egyik legjelentősebb, mintegy nyolcezer munkatársat foglalkoztató képviselője 1993 júniusában, kerékfordulatszám-jeladók gyártásával kezdte el a termelést. Az ezredfordulót követően, 2001-ben bővítették tevékenységüket és kialakítottak egy szoftverfejlesztéssel foglalkozó kutatás-fejlesztési központot. Hamarosan újabb fontos mérföldkőhöz érkeztek, amikor 2009-ben megnyitották saját tesztpályájukat. A pandémia alatt sem tétlenkedtek, 2020-ban megújult és további funkciókkal a többszörösére növekedett a...
Hosszú Szamba
Hosszú kihagyás után újra visszatér az amerikai kontinensre a Bulli, ráadásul egy új karosszériaváltozattal! A T4 óta, húsz esztendeje vártak már a Volkswagen tengerentúli szerelmesei erre a pillanatra. Most azonban még az európai bemutatót is megelőzve, már június 2-án megcsodálhatták az új, hosszú tengelytávú ID. Buzz sziluettjét. Mellesleg ezt a napot a jövőben New Yorktól egészen San Franciscóig a „Volkswagen...
Faunok tánca
Koreai segítséggel folytatja vízgyártását a FAUN Umwelttechnik GmbH vállalaton belül szorgoskodó Enginius. A hír igaz, csupán nem az üzemanyagcella melléktermékére, a vízre van szükségük, hanem arra az elektromosságra, ami a cellákban zajló hidrogén és oxigén egyesüléséből létrejön. A Hyundai Motor Group érdekszférájához tartozó HTWO szállítja az Enginius haszonjárművei számára a 90 kilowattos üzemanyagcellát. Ez azért is jelentős lépés, mert az...
Kommunális villamosítás
Elkezdte a kommunális járművek meghódítását új elektromos kerékagymotorjának sorozatgyártásával a Schaeffler. A kerékagyba integrált hajtással fordulékonyabb, halkabb és egyszerűbb szerkezetű, így gyorsabban konstruálható járművek születhetnek. Nem várattak magukra sokáig a legelső ügyfelek, a Jungo máris a Schaeffler elektromos kerékagymotorja köré tervezte legújabb kommunális haszonjárművét. Ezek ideális állatorvosi lovak a villamosításhoz, ugyanis a legkülönfélébb feladataik ellenére stabilan tervezhető napi rutint kell...
Pehelysúlyú billencs
Papírból hajtogatva sem lehetne könnyebb a német Langendorf legújabb, háromtengelyes SKS-HS 24 billenőplatós félpótkocsija. A 7500 milliméter hosszú billencs saját tömege csupán 5700 kilogramm, a megengedett össztömege pedig 39 tonna. Egyszerre 24,3 köbméter ömlesztett áru szállítására tervezték, és az 52 fokos ürítési szög garantálja, hogy ebből ne maradjon semmi a teknőben. A kilenctonnás, tárcsafékkel felvértezett BPW tengelyek közül részterhelésnél felemelhető...
Közlekedésbiztonsági helyzetkép 2022: Pozitív tendenciák, de nem lehet hátradőlni…
A tavalyi közlekedésbiztonsági eredményekről Óberling József rendőr ezredest, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetőjét kérdeztük. Rolling Tons: Mit mutatnak a 2022-es számok, azok hogyan értékelhetők a koronavírus előtti időszak, főleg a 2018-2019-es „békebeli évek” statisztikai adatai tükrében? Óberling József: Már a járvány előtti időszakban is csökkenő tendencia mutatkozott a közúti baleseti halálos áldozatok számában. A 2018-as évben 633 ember hunyt el közlekedési...
Súrlódó saru
Kisebb súrlódások mindenhol előfordulnak, azonban hamar vékony jégre kerülnénk, ha ennek a társadalomtudományi jelentőségét vizsgálnánk. Inkább a gumiabroncsoknál maradunk, ahol a súrlódás és a tapadás a legfontosabb paraméterek közé tartoznak. Hiszen amikor nagyon lecsökkennek, például tükörjégen, akkor irányíthatatlanná válnak a járművek. A Goodyear, illetve a kis és közepes méretosztályú önvezető haszonjárművek logisztikájában tevékenykedő Gatik bemutatta, hogy az eddigieknél sokkal pontosabban...
Szárnyaló innovációk
Fenntarthatóbb közösségi közlekedésért szorgoskodik a Goodyear. Természetesen mindezt nem Hermész szárnyas sarujának talpalásával, hanem az Urbanmax Commuter gumiabroncsok újrafutózható kialakításával szeretnék elérni. Ez egy költségkímélő és környezettudatos megoldás. A kifejezetten autóbuszok számára kínált gumiabroncsok a városi forgatagban éppúgy helytállnak, mint az elővárosi, tempósabb haladás során. Az sem zökkenti ki őket a stabil egyenesfutásukból, ha a hagyományos dízelüzemű helyett hibrid vagy...
Széles járműpaletta
Nem mindennapi flottabővítést hajtott végre az MHC Mobility közreműködésével a lendületesen fejlődő Supernova Intertrans Kft. Eredetileg csupán konténerszállító és hűtős félpótkocsikkal akarták járműparkjukat fejleszteni. Amikor azonban a mobilitási szolgáltató szakértőjétől megtudták, hogy az MHC Mobility a mikromobilitástól egészen a 44 tonnás szerelvényekig kínál megoldást, akkor újratervezték beszerzési stratégiájukat. Végül a két Krone Boxliner SDC27 eLTU5 plus konténerszállító és a Krone...
Keményebb a kőnél!
Bemutatta eddigi legellenállóbb gumiabroncsát a BFGoodrich. Sőt, egyenesen azt állítják, hogy az új HD-Terrain T/A KT terepgumik a legextrémebb körülmények között végzett, legkeményebb munkáknál is megőrzik ellenálló képességüket. Még a gólemekkel vetekedő full size, azaz teljes méretű pickupok súlyos személyiségétől sem púposodnak ki. Annál is inkább, mert az oldalfaluk ellenállósága átlagon felüli. Amikor nem hobbiból, hanem munkára kell egy jármű,...