December közepétől a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. jóvoltából az utazóközönség egy éven át, hét helyszínen teheti próbára két 12 méteres, üzemanyagcellás busz kényelmét, valamint képességeit.
Jelentősen befolyásolják majd a tartósteszt eredményei az üzemanyag-cellás autóbuszok jövőbeli beszerzéseit. A budapesti agglomerációban, valamint hat vidéki nagyvárosban menetrend szerinti forgalomban közlekedő autóbuszok tankolásában, valamint a kísérleti projektben a Linde Gáz Magyarország, valamint a Messer Hungarogáz a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA partnere. A 89 utas kényelmes szállítására tervezett Solaris Urbino 12 hydrogen egy hetven kilowatt teljesítményű üzemanyagcellával termel energiát a hátsó tengely meghajtásáért felelős villanymotor számára. Az összesen 1560 liter űrtartalmú kompozit tartályokban 36,8 kilogramm hidrogént tárolhat, amivel 400-450 kilométert hagyhat maga mögött. Debrecenben, majd két hónapos váltásokkal Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen, valamint Győrben tesz majd látogatást. A hatvan kilowattos üzemanyagcellával, valamint 44 kilowattórás lítium-titanát (LTO) akkumulátorral felvértezett, 180 kilowatt teljesítményű Toyota–Caetano H2.City Gold pedig Budapest környékén szállítja majd a legfeljebb 73 utasát. Egy tankolással 37,5 kilogramm hidrogént tölthet a tartályaiba, amivel nagyságrendileg négyszáz kilométeres hatótávra képes.
![MAN Lion's City 12 E LE: Különösen fontos személyeknek](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/07/bet2024_man_010-768x432.jpg)
MAN Lion's City 12 E LE: Különösen fontos személyeknek
Legutóbbi bajnokunk most alacsonybelépésű elővárosiként próbált szerencsét. Bár hátul elférne egy „rendes” híd is, megőrizte a belvárosiak portáltengelyét, és a normál padlószint alá sem zsúfoltak be több akkut. Tud akkor bármi újat mutatni?
![Haszonjárművek baleseti statisztikái: Egy pillanat műve](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/07/kozlbizt_010-768x432.jpg)
Haszonjárművek baleseti statisztikái: Egy pillanat műve
Visszafordíthatatlan károkat okoznak a halálos közúti balesetek világszerte. A legfrissebb uniós statisztikák szerint a többségük kedvező látási viszonyok közepette, országúton és még csak nem is kereszteződések sűrűjében következik be.
![Ebusco 3.0 18m: Pillekönnyű sportbusz](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/07/ebusco_010-768x432.jpg)
Ebusco 3.0 18m: Pillekönnyű sportbusz
Nem a hollandok találták fel a spanyolviaszkot, az alapjaiban újragondolt Ebusco már máshol is látott elvek alapján készült. Drága, ám rendkívül könnyű karbonelemekből építették, cserébe kevesebb akku kell bele és olcsóbban üzemeltethető.
![Bus Euro Test 2024: Csendet kérünk!](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/07/bet2024_010-768x432.jpg)
Bus Euro Test 2024: Csendet kérünk!
Öt új, helyileg kibocsátásmentes városi, városközeli buszt tettünk próbára Csehországban, hogy megtaláljuk a legjobbat közöttük. Haladó szellemiségű hajtásláncok, modern filozófiák és légies könnyedség csaptak össze egymással. Ki lesz a bajnok?
![Spanyolországban koronázzák meg a minibuszok legújabb királyát](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/07/ifema_010-768x512.jpg)
Spanyolországban koronázzák meg a minibuszok legújabb királyát
Idén tizenötödik alkalommal rendezik meg október 22. és 25. között a Feria Internacional del Autobús y del Autocar szakvásárt Madridban. Ott és akkor arra is fény derül majd, hogy melyik gyártó típusa kapja meg a Minibus of the Year trófeát.
![Egy elfeledett gyöngyszem új élete](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/07/Daf_Torpedo_010-768x432.jpg)
Egy elfeledett gyöngyszem új élete
Négyéves restaurálás után újra teljes pompájában ragyog a „Csipkerózsika” névre keresztelt DAF Torpedo, méltó a mögé kapcsolt buszfélpótkocsihoz. Íme, a DAF-múzeum legújabb büszkesége!