Hirdetés:

December közepétől a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. jóvoltából az utazóközönség egy éven át, hét helyszínen teheti próbára két 12 méteres, üzemanyagcellás busz kényelmét, valamint képességeit.

Jelentősen befolyásolják majd a tartósteszt eredményei az üzemanyag-cellás autóbuszok jövőbeli beszerzéseit. A budapesti agglomerációban, valamint hat vidéki nagyvárosban menetrend szerinti forgalomban közlekedő autóbuszok tankolásában, valamint a kísérleti projektben a Linde Gáz Magyarország, valamint a Messer Hungarogáz a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA partnere. A 89 utas kényelmes szállítására tervezett Solaris Urbino 12 hydrogen egy hetven kilowatt teljesítményű üzemanyagcellával termel energiát a hátsó tengely meghajtásáért felelős villanymotor számára. Az összesen 1560 liter űrtartalmú kompozit tartályokban 36,8 kilogramm hidrogént tárolhat, amivel 400-450 kilométert hagyhat maga mögött. Debrecenben, majd két hónapos váltásokkal Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen, valamint Győrben tesz majd látogatást. A hatvan kilowattos üzemanyagcellával, valamint 44 kilowattórás lítium-titanát (LTO) akkumulátorral felvértezett, 180 kilowatt teljesítményű Toyota–Caetano H2.City Gold pedig Budapest környékén szállítja majd a legfeljebb 73 utasát. Egy tankolással 37,5 kilogramm hidrogént tölthet a tartályaiba, amivel nagyságrendileg négyszáz kilométeres hatótávra képes.

Autóbuszok utólagos villamosítása: Tiszta szívvel folytatják
Zöld jövő

Autóbuszok utólagos villamosítása: Tiszta szívvel folytatják

Kiváló lehetőségek rejlenek a dízel autóbuszok utólagos villamosításában, amikor is a teljes hajtásláncot tisztán elektromosra cserélik. A brit Equipmake és Kleanbus komplett megoldásokat kínálnak erre, az objektív előnyök pedig önmagukért beszélnek.

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!
Zöld jövő

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!

Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig.

Nem fogyott, gyarapodott!
Háttér

Nem fogyott, gyarapodott!

Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte.

Közösségi hajtóerő
Technika

Közösségi hajtóerő

Bemutatta legújabb, alacsonypadlós városi autóbuszok számára készült, elektromos portáltengelyét a ZF.

Volksbus járóképes alváz filmforgatáshoz
Pihenőidő

Volksbus járóképes alváz filmforgatáshoz

Brazíliában nem csupán a labdarúgás, a strand, a szamba, a csinos far, a farmotoros és kis népautók, hanem a Volkswagen Truck & Bus Indústria e Comércio de Veículos Ltda. haszonjárművei, valamint a végtelen hosszúságú televíziós sorozatok is népszerűek.

Solaris Urbino 18 electric: Átrendeződés
Bemutató

Solaris Urbino 18 electric: Átrendeződés

Valószínűleg keveseknek tűnik fel, hogy másik sapkát hord a fején a megújult lengyel csuklós busz. A nagy titkok tudói észrevehetik, hogy harmonikusabb a tetővonal, ám szokás szerint sokkal több az újdonság annál, mint amit szemmel láthatunk.

Itt elmondhatod a véleményedet!