December közepétől a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. jóvoltából az utazóközönség egy éven át, hét helyszínen teheti próbára két 12 méteres, üzemanyagcellás busz kényelmét, valamint képességeit.
Jelentősen befolyásolják majd a tartósteszt eredményei az üzemanyag-cellás autóbuszok jövőbeli beszerzéseit. A budapesti agglomerációban, valamint hat vidéki nagyvárosban menetrend szerinti forgalomban közlekedő autóbuszok tankolásában, valamint a kísérleti projektben a Linde Gáz Magyarország, valamint a Messer Hungarogáz a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA partnere. A 89 utas kényelmes szállítására tervezett Solaris Urbino 12 hydrogen egy hetven kilowatt teljesítményű üzemanyagcellával termel energiát a hátsó tengely meghajtásáért felelős villanymotor számára. Az összesen 1560 liter űrtartalmú kompozit tartályokban 36,8 kilogramm hidrogént tárolhat, amivel 400-450 kilométert hagyhat maga mögött. Debrecenben, majd két hónapos váltásokkal Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen, valamint Győrben tesz majd látogatást. A hatvan kilowattos üzemanyagcellával, valamint 44 kilowattórás lítium-titanát (LTO) akkumulátorral felvértezett, 180 kilowatt teljesítményű Toyota–Caetano H2.City Gold pedig Budapest környékén szállítja majd a legfeljebb 73 utasát. Egy tankolással 37,5 kilogramm hidrogént tölthet a tartályaiba, amivel nagyságrendileg négyszáz kilométeres hatótávra képes.
Szikrázó szépség
Bemutatta legújabb elővárosi és helyközi villanybuszát a Volvo Buses.
Öntudatos alagutas
Kontinensünkön első alkalommal szorgoskodik alagutat is érintő fordában egy önvezető városi autóbusz.
Mercedes-Benz vezetéstámogató rendszerek tesztelése: Éberség, elvtársak, éberség!
Pelikán József gátőr világához hasonlóan a haszonjárműveknél is elengedhetetlen a közvetlen környezet állandó, fáradtságot nem tűrő, éber pásztázása! A Mercedes-Benz is ennek jegyében fejleszti, teszteli a vezetéstámogató rendszereit.
Fellélegeznek
Szolgálatba állt az ezredik elektromos autóbusz Londonban, egy Wrightbus StreetDeck Electroliner.
Buszvezetők elleni erőszak: Veszélyes üzem
Jól jellemzi zaklatott világunkat és feszült mindennapjainkat, hogy határozottan megemelkedett az autóbusz-vezetők ellen irányuló erőszakos cselekmények száma az elmúlt évek során. A Volánbusz felméréssel igyekezett az okokat feltárni.
Gyalogos- és kerékpáros-balesetek: Figyeljünk a védtelenekre!
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) főtitkára a gyalogos- és kerékpáros-közlekedés biztonságának alakulásáról számol be. Haszonjárművel lakott területen közlekedve bizony egy pillanatra sem lankadhat figyelmünk!