December közepétől a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. jóvoltából az utazóközönség egy éven át, hét helyszínen teheti próbára két 12 méteres, üzemanyagcellás busz kényelmét, valamint képességeit.
Jelentősen befolyásolják majd a tartósteszt eredményei az üzemanyag-cellás autóbuszok jövőbeli beszerzéseit. A budapesti agglomerációban, valamint hat vidéki nagyvárosban menetrend szerinti forgalomban közlekedő autóbuszok tankolásában, valamint a kísérleti projektben a Linde Gáz Magyarország, valamint a Messer Hungarogáz a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA partnere. A 89 utas kényelmes szállítására tervezett Solaris Urbino 12 hydrogen egy hetven kilowatt teljesítményű üzemanyagcellával termel energiát a hátsó tengely meghajtásáért felelős villanymotor számára. Az összesen 1560 liter űrtartalmú kompozit tartályokban 36,8 kilogramm hidrogént tárolhat, amivel 400-450 kilométert hagyhat maga mögött. Debrecenben, majd két hónapos váltásokkal Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen, valamint Győrben tesz majd látogatást. A hatvan kilowattos üzemanyagcellával, valamint 44 kilowattórás lítium-titanát (LTO) akkumulátorral felvértezett, 180 kilowatt teljesítményű Toyota–Caetano H2.City Gold pedig Budapest környékén szállítja majd a legfeljebb 73 utasát. Egy tankolással 37,5 kilogramm hidrogént tölthet a tartályaiba, amivel nagyságrendileg négyszáz kilométeres hatótávra képes.
Felfedhetjük a győztest
Ezért nem tudtál aludni sem te, sem én az elmúlt hónapokban. Mi május óta hordozzuk ezt a titkot, ti azóta várjátok az eredményt. Azonban most már megoszthatjuk veletek is, ezért elmondom, hogy melyik autóbusz érdemelte ki a Bus of the Year 2025 díjat.
MAN és NEOPLAN buszok menetpróbája: Ilyen kényelemben ritkán utazhatsz!
Csodás környezetben, az Alpok kanyargós hegyi útjain próbáltuk ki, mit tudnak ma az MAN és a NEOPLAN autóbuszai. Sajnos nem született mindenki egyenlőnek, nem minden érintett örülhet ugyanolyan nagy horderejű újdonságoknak. Azonban egy kis figyelem mindenkinek jutott! Részletesen mesélünk mai videónkban a gépészet, az elektronikus-elektromos rendszer és a biztonsági arzenál újdonságairól az MAN Lion’s Coach […]
Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda
Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni.
Értünk fényeskedik
Idén júniusban ünnepli fennállásának 125. esztendejét a Hella. Természetesen ezen idő alatt nem ragaszkodtak görcsösen ahhoz az 1908-ban bemutatott, automobilok számára fejlesztett acetilénlámpához, ami elhozta számukra a legelső sikereket.
VDL Citea LE-122: Tényleg tiszta az a lap
Nulláról álltak neki az új VDL Citea tervezésének, ami a busz minden apró szegletén meglátszik. Egyértelműen prémium-színvonalú élményt ígér utasnak és járművezetőnek egyaránt. Sikerült hiba nélkül megvalósítani vagy túl szépen hangzik mindez?
Fészekrakó griffmadár
Újabb magyarországi műhellyel bővíti szervizhálózatát a Scania. Immár heten vannak, mint a törpék.