Önműködő transzferjárat

Teljesen elektromos, vezető nélküli ingajárati modult szeretne piacra dobni a Schaeffler és a VDL Groep. Ahogy manapság sokan, úgy ők is ebben látják a jövő lokális mobilitását. Ehhez a kezdeményezéshez az izraeli Mobileye vállalat biztosítja a négyes szintű önvezető rendszert. Szeptember elején, a müncheni IAA Mobility 2023 kiállításon magunk is megcsodálhattuk a legelső tanulmányjárművek egyikét. Csúcsidőn kívül a nagyobb buszokat...

Villanyos iskolabuszok

Együttműködik Észak-Amerika két vezető iskolabusz-szakértője, hogy pár éven belül elektromos buszokkal szállítsák majd a nebulókat. Nevezetesen a Daimler Trucks égisze alá tartozó Thomas Built Buses, valamint az iskolabuszflották villamosításának egyik legelismertebb szakértője, a Highland Electric Fleets flottaüzemeltető dolgoznak össze. Az együttműködés célja, hogy az eddigieknél olcsóbban és gyorsabban villamosíthassák az iskolabuszokat. Valamint, hogy ezeket legkésőbb 2025-re a dízelmotoros járművekkel versenyképes...

Hatékonyság

Minden korábbinál hatékonyabb elektromos hajtásrendszert mutatott be a Voith. Legalábbis ezt állítják a nehéz-teherautók számára kínált legelső moduláris VEDS HD+ rendszerükről, amelyben egy innovatív négyfokozatú automatizált sebességváltó dolgozik. Ezáltal a villanymotor mindig optimális hatásfokkal működhet, miközben a legnehezebb helyzetekben is bőséges forgatónyomaték áll rendelkezésre. A járművezető manuálisan is beavatkozhat a fokozatváltásba, ha úgy érzi szükségét. Erre vélhetően ritkán lesz szükség,...

A 2021-es Tehergépkocsi-innovációs Díj nyertesei: Díjazott újítások

Csillagos emblémát viselnek a jövő elektromos közlekedésének leginnovatívabb teherautói – így szavazott az Év Tehergépkocsija díj zsűrije. A Mercedes-Benz eActros és GenH2 Truck nyerte el a 2021-es Tehergépkocsi-innovációs Díjat. Tekintettel a jelenlegi helyzetre Martin Daum, a Daimler Truck AG igazgatótanácsának elnöke és a Daimler AG igazgatótanácsának tagja, valamint Sven Ennerst, a Daimler Truck AG igazgatótanácsának fejlesztésért, beszerzésért és a kínai...

Középkategóriás villanyosokhoz

Immár szóló autóbuszokhoz és legfeljebb 19 tonna össztömegű teherautókhoz is kínál megfelelő elektromos hajtásrendszert a Voith. Az új, elsősorban városi használatra optimalizált, középkategóriájú MD változat legnagyobb teljesítménye 260 kilowatt, míg maximális nyomatéka 2850 newtonméter. Előnye, hogy ötven kilogrammal könnyebb a 2019-ben bemutatott, 340 kilowattos, 3100 newtonméter legnagyobb nyomatékú HD modellnél, amely csuklós buszokban és több mint 26 tonnás teherautókban is...

Scania NXT tanulmányjármű: Villanyos mindenes

Ilyen még nem volt, de egyszer talán megjelenik majd az utcákon is a reggel-délután személyszállító, nap közben árufuvarozó, éjszaka hulladékgyűjtő, akkumulátoros-elektromos hajtású, önvezető jármű. Merészet álmodtak a Scaniánál, de lehet realitása.

Kedvezménnyel csalogat

Magyarországon az új IVECO S-Way

Ford Trucks: az új vontató előzetese: Újabb török támadás

Nem áll meg a termékoffenzívájával a Ford Trucks! Az új, végre emberléptékű fülkét Hannoverben az európai közönségnek is bemutatják majd, és felszereltségében is felzárkózik a konkurenciához a török gyártó.

Mercedes-Benz vontatók a Waberer’s-nél: A csillag mellett döntöttek

Novemberben 35 új Mercedes-Benz Actros 1845 StreamSpace típusú nyerges vontatót vett át a Waberer’s-Szemerey Logisztika Kft., amit húsz új Mercedes-Benz Atego tehergépkocsi üzembe állítása követ majd hűtős, gázszállító és élőállatos felépítménnyel.

Credo Econell 10 könnyűszerkezetű autóbusz: Ha a kisebb is elég

Bemutatta következő tízméteres típusát a Kravtex-Kühne Csoport, a Credo Econell 10-et, amelyet elsősorban a regionális közlekedési központok számára fejlesztett ki a legnagyobb magyarországi buszgyártó.
Hirdetés:
error: Védett tartalom