Hirdetés:

Brüsszelben, a Busworld Europe 2023 kiállításon mutatta be legújabb, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, üzemanyagcellás városi autóbuszát az IVECO Bus. A 12 méter hosszú, alacsonypadlós E-Way H2 a HTWO, vagyis a Hyundai technológiáját használja.

Összesen 7,8 kilogramm hidrogént tárol négy tartályban, ami a 69 kilowattórás akkumulátorcsomaggal együtt 450 kilométeres hatótávhoz segítik a 310 kilowattos villanymotorral repített villanybuszt. Nemcsak a hidrogéntartályokba lehet tankolni, hanem az akkumulátorok is tölthetőek. A telephelyi töltést csak közepes erősségűnek mondják, tehát valószínűleg nem 150 kilowattal borítják bele az elektronokat. Ez a kíméletesség bőségesen megtérül az akkumulátorok hosszabb élettartamával. Ha pedig minden reggel teli akkuval indul útnak a busz, az az üzemanyag-cellák tartósságát javítja, hiszen azok szolgálati ideje is véges.

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!
Zöld jövő

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!

Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig.

Hino alternatív újdonságok: Japán zöldségek
Bemutató

Hino alternatív újdonságok: Japán zöldségek

Két figyelemreméltó újdonságot is közszemlére tett a Hino a fenntarthatóság jegyében Tokióban. A Dutro Z EV akkumulátoros elektromos kishaszonjárművet és a Profia Z FCV Prototype üzemanyagcellás tehergépkocsit.

Kompetensen kompakt
Hírek

Kompetensen kompakt

Hosszú hónapok óta szolgál hűségesen a legelső német gyártású üzemanyagcellás teherautóban a Voith Electrical Drive System (VEDS) hajtáslánc HD változata.

Hidrogén a gyakorlatban: Kis lépesek az emberiségnek
Háttér

Hidrogén a gyakorlatban: Kis lépesek az emberiségnek

Felpörög a hidrogénipar. Hatalmas kapacitások kiépítését kezdték meg, az évtized végéig várhatóan legalább százszorosára nő az elektrolizálók globális termelése. A látványos gigaberuházások mellett a hétköznapi léptékű fejlesztésekre is érdemes figyelni.

Hyvia Master H2-Tech: Gombhoz a kabát
Teszt

Hyvia Master H2-Tech: Gombhoz a kabát

Adott egy már bizonyított üzemanyagcella, amelyet bele kellett préselni egy 13 éves típusba. Sajnos a méretre szabott és modern megoldásra még várni kell, ám a púpként a hátára akasztott csúcstechnikájú rendszer már most egy igazán izgalmas jövőt sejtet.

Itt elmondhatod a véleményedet!