Olvasási idő: < 1 perc

Iskolai rabomobil

Olvasási idő: < 1 perc
Bemutatta iskolabuszainak legújabb generációját az IC Bus. A Navistar International védelmező szárnyai alatt cseperedő, így a TRATON-konszernhez tartozó gyártó a sárga, de nem volános buszokra specializálódott. Szakirányú elkötelezettségüknek köszönhetően az amerikai kontinensen méltán piacvezetők az iskolabuszok szegmensében. Az új előírások, a krónikus sofőrhiány és a gyors ütemű villamosítás figyelembevételével olyan buszt terveztek az iskolások következő generációi számára, amely a korábbiaknál...

Megnyújtott csillag

Olvasási idő: < 1 perc
Bemutatta a Townstar kishaszonjármű hosszú tengelytávú változatát a Nissan. Ezzel a japán is beáll Renault Kangoo és Mercedes-Benz Citan testvérei mellé a sorba. Kizárólag benzinmotorral és teljesen elektromos változatban lesz elérhető a Nissan Townstar Van L2. Az olajmotor terjesztésének kiváltsága családtagjaira hárul. A modul­egyterű hosszúsága megközelíti az öt métert, egészen pontosan 4910 milliméter, ami egy szélesebb, 831 milliméteres tolóajtót tesz...

Keményebbre kapcsoltak

Olvasási idő: < 1 perc
Zord körülményekre tervezett változatokkal bővítette sikeres ­Opticruise automatizált sebességváltóinak kínálatát a Scania. Erre utal a G25CH, ­valamint G33CH sebességváltók nevében megjelent H betű. Persze a ­Heavy utónév önmagában kevés lenne a sikerhez, ezért az eddigieknél jóval ­robusztusabb bolygóművel szerelték őket. Átlagos társaikhoz viszonyítva a 14 előre és négy vagy igény szerint nyolc hátrameneti fokozattal felvértezett sebességváltók az áttételek jóval szélesebb...

Meg van húzatva!

Olvasási idő: < 1 perc
Látványos cirkuszi mutatvánnyal népszerűsíti új elektromos kishaszonjárművét az IVECO. Összeszedték, amit a gyárudvaron találtak és egy 3,5 tonnás eDaily után kötötték. Természetesen ennél precízebb akcióról van szó. Valósággal eltörpült a kis villanyfurgon a mögötte tornyosuló csőrös IVECO Strator X-WAY nyergestől, ami egy hét tonna ballaszttal és ötventonnás Hitachi ZX490LCH-6 lánctalpas markológéppel terhelt mélyágyas félpótkocsit vontatott. Hozzájuk rögzítve egy teljes terheléssel...

Villamosított félpótkocsi

Olvasási idő: < 1 perc
Elsőként sikerült, a konkurenciát is megelőzve, típusengedélyt szerezniük e-tengellyel felvértezett, teljesen elektromos hűtős félpótkocsijukra a kék elefántosoknak. Elsősorban a fékezéskor visszanyert energiát hasznosítja a Schmitz Cargobull S.KOe COOL. Mindezt úgy, hogy az e-tengelyhez kapcsolódó generátorral tölti a félpótkocsi akkumulátorait, és ezek biztosítják az energiát az elektromos hűtőaggregát számára. Ez nemcsak kibocsátásmentesen, hanem olyan halkan üzemel, hogy lehetővé teszi a belvárosi...

Vegyünk nagy levegőt!

Olvasási idő: < 1 perc
Bemutatta teljesen integrált központi gumiabroncsnyomás-szabályozó rendszerét (CTIS) a BFGoodrich. Az ActivAir segítségével menet közben beállíthatjuk a terep jellegéhez legideálisabb abroncsnyomást. Így a süppedés veszélye nélkül közlekedhetünk hóban, sárban vagy homokon, sőt még sziklamászáskor is megfelelő tapadása lesz abroncsainknak. További fontos szempont, hogy durva útfelületen még nagy sebesség mellett is kíméletesebb és komfortosabb futást tesz lehetővé. Miután szilárd útburkolatra érünk, megállás...

Csuklós reménység

Olvasási idő: < 1 perc
Forgalomba álltak a Volánbusz Zrt. és hazánk legújabb magyar gyártású csuklós autóbuszai! Egyúttal lezárult a flotta zöldítését célzó projekt is, ami másik ok az örömre. Nem csupán a 18 méteres csuklós buszok kategóriájának legkönnyebb járműveit képviseli az átadott 47 darab új Credobus Econell 18 Next, hanem ezek egyben Európa legkedvezőbb vételárú csuklósai is. A 14 ezer kilogrammos tömegükkel átlagosan három...

Mégsem lapos a Terra

Olvasási idő: < 1 perc
Csehország terepjárós ékköve, a Torsus bejelentette együttműködését a futómű-specialista JRZ Suspension Engineering céggel. A hír elsőre unalmasnak hangzik, ám izgalmas új erényekkel vértezi fel a terepjáró kishaszonjárműveket. Még az eddigieknél is lágyabb, komfortosabb és biztonságosabb futást biztosítanak az új futóműalkatrészek, amelyek máris elérhetők a Terrastorm kishaszonjármű összes változatához. Vélhetően azokat sem hagyják keseregni, akiknél már felkavarta a szelet a földvihar,...

Vízből veszik ki

Olvasási idő: < 1 perc
Elkezdte az üzemanyacellákhoz kapcsolódó megoldásainak gyártását a Bosch. Fontos szerepet szánnak a hidrogénnek a jövő mobilitásában. A cég úgy látja, hogy 2030-ra minden ötödik új, hat tonna feletti ­haszonjármű üzemanyagcellás lesz. Közel 2,5 milliárd eurót invesztálnak 2021 és 2026 között a hidrogén előállításának, tárolásának, valamint felhasználásának technológiai fejlesztésére. Egyik első ügyfelük az amerikai Nikola, amely a 2023 harmadik negyedévére ígért...

MAN TG újdonságok: Felfrissült oroszlánok

Olvasási idő: 4 perc
Éppen csak elmúlt hároméves az MAN TG teherautó-család jelenlegi nemzedéke, ám a müncheniek már a második jelentős újításcsomagot mutatják be hozzá. Ez főként a biztonságot fokozó, illetve a tüzelőanyag-fogyasztást csökkentő megoldásokat tartalmaz. Napjainkban minden járműgyártó a fenntartható közlekedéshez vezető utat keresi, és ennek egyik kulcsfontosságú eleme a biztonság. Ezért az MAN számos ponton javította a TG-család járműveinek aktív biztonságát. Az...
Hirdetés:
error: Védett tartalom