Hirdetés:

Nem könnyű egymásnak szögesen ellentmondó üzemelési körülményeknek egyaránt jól megfelelő gumiabroncsot kifejleszteni. A Goodyear újdonságai azonban éppen ilyenek. Az egyik terepes járművek, a másik furgonok üzemeltetőinek szól.

Európában évről évre növekszik a terepes járművek, köztük a pickupok piaca. Ráadásul a Goodyear tanulmánya szerint az ügyfelek 95 százaléka nemcsak kiváló terepjáró tulajdonságokat és jó ellenálló képességet vár el a gumiabroncsoktól, hanem nagyszerű közúti menetkényelmet és irányíthatóságot, valamint nagy futásteljesítményt is. Erre válaszolva alkotta meg a Goodyear az új Wrangler Duratrac RT prémiumkategóriás vegyes használatú abroncsot. Az elnevezésben az RT a rough terrain, azaz durva terep rövidítése, amely a legelső Wrangler gumi 1976-os bemutatása óta a kiváló terepes teljesítmény szimbóluma.

A gyártó Tri-Shield technológiája megerősített anyagok felhasználásával fokozza az abroncs átszúrás elleni védelmét. A három szövetrétegből álló felépítése pedig jelentősen masszívabbá teszi a hagyományos, két szövetréteget használó konstrukciókhoz képest. Míg a DuraEdge technológia nagy oldaldőlés esetén javítja a kapaszkodóképességét. Az oldalfalra is átnyúló mintázata nagyobb védelmet nyújt a sziklák okozta sérülések ellen, miközben agresszívabb megjelenést nyújt, ami szintén nem elhanyagolható szempont sok felhasználónak. Futófelületi mintázatát egyébként arra optimalizálták, hogy kemény terepkörülmények között is jól helytálljon, ugyanakkor kényelmes és csendes futást biztosítson közúton. A Wrangler Duratrac RT 15 és 19 col peremátmérő között összesen 15 méretváltozatban készül.

Hasonlóan jó hír a furgonok üzemeltetőinek, hogy 185/65 R 15 C és 235/60 R 17 C között kilenc új változattal egészült ki a népszerű Vector 4Seasons Cargo négyévszakos gumiabroncs kínálata, így már összesen 28 méretben áll rendelkezésre 14-től 19 col peremátmérőig. Ezáltal a legkeresettebb kishaszonjárművek, például a Ford Transit, a Mercedes-Benz Sprinter, az MAN TGE és az Isuzu D-MAX számára is megfelel. A kiszállítást végző flották esetében különösen fontos a folyamatos haladás a pontos teljesítésekhez, amit sokszor megnehezíthetnek a téli útviszonyok. Ezért optimális választás lehet számukra a Goodyear számos abroncsteszt által igazoltan havon is jól teljesítő négyévszakos abroncsa. A futófelület közepén különösen sok lamellát alkalmazó Snow Grip technológia ugyanis kiváló kapaszkodást eredményez havas úton. Míg a vizet a teljes futófelület mentén egységesen jól kiszorító Aqua Control technológia nedves útfelületen ad biztos tapadást. Ráadásul az energiahatékonyság terén sem kell szégyenkeznie a típusnak az Eco Cushion technológiával minimalizált gördülési ellenállásának köszönhetően. A Vector 4Seasons Cargo tehát több tekintetben is költséghatékony megoldást jelent az üzemeltetőknek.

DAF XG+ 480 FT: Fényevő tulipán
Teszt

DAF XG+ 480 FT: Fényevő tulipán

Hubert és Willem, a van Doorne’s Aanhangwagen Fabriek alapítói büszkék lehetnének a DAF legfényesebb csillagára! Minket azonban nem vakít el a dekoratív XG+ csillogása, kizárólag a kiemelkedő képességektől és műszaki csemegéktől szoktunk elérzékenyülni.

Ellenőrzőpont
Hírek

Ellenőrzőpont

Integrálják a TÜV Süd digitális járműszkennelőjébe a Goodyear CheckPoint rendszerét. Ez egy hálózatba kapcsolt, a gumiabroncsokat ellenőrző rendszer, amely másodpercek alatt felméri az abroncsok paramétereit.

Súrlódó saru
Hírek

Súrlódó saru

Kisebb súrlódások mindenhol előfordulnak, azonban hamar vékony jégre kerülnénk, ha ennek a társadalomtudományi jelentőségét vizsgálnánk. Inkább a gumiabroncsoknál maradunk, ahol a súrlódás és a tapadás a legfontosabb paraméterek közé tartoznak.

Szárnyaló innovációk
Hírek

Szárnyaló innovációk

Fenntarthatóbb közösségi közlekedésért szorgoskodik a Goodyear. Természetesen mindezt nem Hermész szárnyas sarujának talpalásával, hanem az Urbanmax Commuter gumiabroncsok újrafutózható kialakításával szeretnék elérni.

Győztes beszállítók
Motorsport

Győztes beszállítók

Idén a Team De Rooy csapat IVECO Powerstar kamionja ért elsőként célba a közel kilencezer kilométer hosszú Dakar-ralin, ám nem mehetünk el szó nélkül a beszállítók mellett sem.

Itt elmondhatod a véleményedet!