Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig.
Fontos mérföldkő a szén-dioxid-semleges közlekedés felé vezető úton, hogy a Toyota az angliai gyárában megépítette az üzemanyagcellás elektromos hajtású Hilux pickup első prototípusát. Hajtáslánca a második generációs Toyota Mirai személyautó jól bevált részegységein alapul. Az alváz hossztartói között elhelyezett három hidrogéntartály több mint hatszáz kilométer hatótávolságot biztosít a pickup számára. Kompakt akkumulátorát pedig a hátsó tengely és a plató közé építették be, hogy ne a fülkéből vegyen el helyet. A 2022 elején indult fejlesztési projekt első kézzelfogható eredményét további kilenc jármű elkészítése követte még a 2023-as év végéig. Ezeket pedig alapos tesztelésnek vetik alá, hogy a modell az évtized második felében induló sorozatgyártás kezdetére megfeleljen a biztonsági, vezethetőségi, használhatósági és tartóssági elvárásoknak.
Szintén európai vonatkozású eredmény, hogy a Toyota Motor Europe és a VDL Groep még 2022 májusában kezdődött együttműködéséből megszületett az első üzemanyagcellás nyerges vontató. Ezt hamarosan további négy példány követi, amelyeket a Toyota logisztikai partnerei üzemeltetnek majd tesztelési céllal több nyugat-európai országban öt éven keresztül. A nagyszabású projekt célja a japán márka európai logisztikai tevékenységének karbonsemlegesítésén túl az öreg kontinens fenntartható hidrogéntöltő infrastruktúrájának kiépítését is serkenteni. A DAF CF típuson alapuló, ám a Toyota üzemanyagcellás hajtását alkalmazó vontatón a fülke mögött helyezték el a hidrogéntartályokat.
Mindemellett a Toyota bejelentette, hogy a 2024-es párizsi olimpián az üzemanyagcellás moduljainak felhasználásával átépített, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású buszok is szolgálatot teljesítenek majd. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság világméretű mobilitási partnereként a Toyota tíz olyan távolsági busszal biztosítja jövőre több mint ötezer vendég szállítását, amelyek hagyományos hajtásláncát üzemanyagcellásra cserélik. Az átalakítás során az autóbuszok dízelmotorját és sebességváltóját 370 kilowattos villanymotorral, Toyota TFCM2-B üzemanyagcellás modullal és akkumulátorral helyettesítik. Ráadásul ezek a járművek az olimpiai játékok után az Île-de-France régióban szolgálnak majd tovább a közösségi közlekedésben és különjárati alkalmazásban egyaránt a B.E. Green francia közlekedési vállalat flottájában. A Toyota ezzel kiválóan bemutatja, hogy mekkora lehetőség rejlik a hagyományos hajtású buszok utólagos átalakításában az üzemanyagcellás technika segítségével a szén-dioxid-semleges közlekedés megteremtése érdekében. A japán gyártó pedig a legkülönfélébb közúti járművek mellett már vonatokban, áramfejlesztőkben és hajókban is sikeresen alkalmazza az üzemanyagcellás hajtást.
![Toyota Tacoma 2024: Trónörökös](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/05/toyota_tacoma_2024_010-trailhunter_print-768x432.jpg)
Toyota Tacoma 2024: Trónörökös
Immár tizennyolc esztendeje bitorolja töretlenül a közepes méretosztályú pickupok piacát a Tengerentúlon. Habár a legújabb, negyedik generációját is Amerikában tervezték, mégis japánabb a felkelő napnál. Mi lehet ez? Természetesen a Toyota Tacoma!
![Toyota kishaszonjárművek újdonságai: Ütőképes csapat](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/04/toyotakishaszon_010-768x432.jpg)
Toyota kishaszonjárművek újdonságai: Ütőképes csapat
Alaposan megújult és egyben kiteljesedett a Toyota kishaszonjárművek európai kínálata. A ráncfelvarrást kapott Proace City és Proace, valamint a hibridesített Hilux mellett ugyanis új típusként megjelent a legnagyobb kategóriát képviselő Proace Max.
![Toyota Hilux Champ: A célszerűség bajnoka](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/02/toyota_010.jpg)
Toyota Hilux Champ: A célszerűség bajnoka
Követve a globális járműipari trendeket napjainkra a pickupok platós, terepjárásra alkalmas luxusautókká váltak. Ám nem minden piacon, illetve nem mindenki igényli ezt a kifinomultságot és korszerűséget. Ezért született meg a Toyota Hilux Champ.
![Nem fogyott, gyarapodott!](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/02/ertekesites_head_3-768x432.jpg)
Nem fogyott, gyarapodott!
Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte.
![Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/01/tacoma_011-768x432.jpg)
Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek
Ezüst tálcán tálalt, ínycsiklandó sokuhin szanpuru ételmodellel incselkedett a kiéhezett Street Truck műfaj rajongóinak tekintete előtt a Toyota. Ha orrukat is használhatták volna, bizonyosan rájönnek, hogy nem ehető, amit láttak!
![Támadnak a hidrogénesek!](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2023/12/humda_010a-768x432.jpg)
Támadnak a hidrogénesek!
December közepétől a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. jóvoltából az utazóközönség egy éven át, hét helyszínen teheti próbára két 12 méteres, üzemanyagcellás busz kényelmét, valamint képességeit.