Bemutatta X15 sorozatú motorcsaládjának legújabb generációját a Cummins. Az új HELM (Higher Efficiency. Lower emissions. Multiple fuels. – vagyis nagyobb hatékonyság, kevesebb kibocsátás, többféle tüzelőanyag) fantázianevű platformra épülő X15 minden idők legtakarékosabb Cummins dízelmotorja.
Ráadásul az új család már ma teljesíti a 2027-től érvényes amerikai kibocsátási normákat. A megújult Cummins X15 legfeljebb 451 kilowattos (613 lóerő) teljesítménnyel és 2779 newtonméteres forgatónyomatékkal állhat a gazdaságos szállítmányozás barikádjára. Hatékonyságát azzal is optimalizálták, hogy gyakorlatilag a 14,9 literes erőforráshoz egy teljes hajtásláncot terveztek. Az is jelentősen hozzájárul az üzemeltetés költségeinek lefaragásához, hogy a 12 fokozatú Eaton Cummins Endurant HD, valamint a 18 fokozatú Endurant XD automatizált sebességváltók csupán bő 1,2 millió kilométerenként igényelnek olajcserét. Továbbá a Cummins-Meritor 14X HE tandem tengelypár is a lehető legkisebb ellenállás elvét követi, egyúttal a távolsági fuvarfeladatokat támogatva a lehető leghosszabbra vették az áttételét, hogy az erőforrás takarékosan kis fordulatszámon, a legnagyobb forgatónyomatéka közelében üzemelhessen. A tüzelőanyagoktól „független” HELM-platform számos olyan motorváltozatot foglal magába, amelyek egy alapmotorra épülnek és a hengerfej alatt szinte teljesen megegyeznek. A hengerfejek kialakítása mindig az adott tüzelőanyaghoz illeszkedik, első alternatívaként a földgázüzemű X15N áll az ügyfelek rendelkezésére.

Keleti kihívó
Két érdekesnek tűnő villanyfurgonnal érkezik hazánkba a kínai Farizon márka. A rövid bemutatkozás alapján bizony akad ígéretesnek tűnő paraméter az ajánlatukban, első benyomásainkat összefoglaltuk nektek. A videóban emlegetett anyagokat, vagyis a modern London villanyos taxijából épített áruszállító tesztjét, valamint a Ford versenyfurgonjainak történelmét itt olvashatod el:Viktoriánus erkölcsök?! – LEVC VN5 teszt Szupernagyi furgonjai – Ford […]

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

IFA és Csepel teherautókra méretezett utak országa vagyunk
Itt a tavasz, meg is jelentek a kátyúk az utakon. A kivitelezési árazásokat ne firtassuk, azonban az úthibák kialakulásának egyébként sem az a legfőbb oka, hogy kilopnak vagy kispórolnak belőlük valamit.

Új Volvo VNR: Érkezik a vadonatúj Volvo VNR
Sokoldalú és mozgékony az új, legkisebb csőrös orrú Volvo. Elődjéhez képest javult a tüzelőanyag-hatékonysága, biztonsága és légellenállása is.

Western Star 4900SF túlméretes szállítmánnyal: Bomba jó helyre került
Szó szerint nehéz feladatot kapott egy Western Star, amikor a második világháború egyik legnagyobb repülőgépének szállítására kérték fel.

MAN TGE Next Level teszt: Csillag született!
Találós kérdés! Melyik az a jármű, ami a kicsik között az egyik legnagyobb, mégis népes családja messze legkisebb tagja? Természetesen a megújult MAN TGE Next Level kishaszonjármű, ami külsőleg kevésbé, belső értékeiben azonban szó szerint szintet lépett! Ezért nem egy, hanem rögtön két példányát is alaposan próbára tettük.