Bemutatta X15 sorozatú motorcsaládjának legújabb generációját a Cummins. Az új HELM (Higher Efficiency. Lower emissions. Multiple fuels. – vagyis nagyobb hatékonyság, kevesebb kibocsátás, többféle tüzelőanyag) fantázianevű platformra épülő X15 minden idők legtakarékosabb Cummins dízelmotorja.
Ráadásul az új család már ma teljesíti a 2027-től érvényes amerikai kibocsátási normákat. A megújult Cummins X15 legfeljebb 451 kilowattos (613 lóerő) teljesítménnyel és 2779 newtonméteres forgatónyomatékkal állhat a gazdaságos szállítmányozás barikádjára. Hatékonyságát azzal is optimalizálták, hogy gyakorlatilag a 14,9 literes erőforráshoz egy teljes hajtásláncot terveztek. Az is jelentősen hozzájárul az üzemeltetés költségeinek lefaragásához, hogy a 12 fokozatú Eaton Cummins Endurant HD, valamint a 18 fokozatú Endurant XD automatizált sebességváltók csupán bő 1,2 millió kilométerenként igényelnek olajcserét. Továbbá a Cummins-Meritor 14X HE tandem tengelypár is a lehető legkisebb ellenállás elvét követi, egyúttal a távolsági fuvarfeladatokat támogatva a lehető leghosszabbra vették az áttételét, hogy az erőforrás takarékosan kis fordulatszámon, a legnagyobb forgatónyomatéka közelében üzemelhessen. A tüzelőanyagoktól „független” HELM-platform számos olyan motorváltozatot foglal magába, amelyek egy alapmotorra épülnek és a hengerfej alatt szinte teljesen megegyeznek. A hengerfejek kialakítása mindig az adott tüzelőanyaghoz illeszkedik, első alternatívaként a földgázüzemű X15N áll az ügyfelek rendelkezésére.
FAUN LF 910 Rosenbauer FLF 60/100 és a Rosenbauer Simba 6×6: Óriások a kifutón
Elég katasztrófafilmet láttunk már ahhoz, hogy ne találkozzunk szívesen repülőtéri tűzoltójárművekkel. Tudjuk, hogy ott lapulnak valamelyik hangár rejtekében, mégis abban reménykedünk, hogy bevetésükre nem akkor kerül sor, amikor fapadosunk ülésén trónolunk.
A Toyota Professional titkai
Közelebbről is megismerkedünk a következő hetekben a világ legnagyobb autógyártójának haszonjárműveivel, a Toyota Professional márkával.
Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell tesztbusz: Ingyen próbálhatod ki ezt az üzemanyagcellás autóbuszt Budapesten
Három ajtó, két hajtott tengely, 500 kilowatt csúcsteljesítmény, nagy kapacitású akkumulátorok és üzemanyagcellás hatótávnövelő rendszer. És ez csak néhány paraméter a Magyarországon vendégeskedő Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell adatlapjáról.
Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!
Hazánkban, sőt kontinensünkön sem ismeri szinte senki. Hogy lehet ez, hiszen egy ilyen formát nem lehet elfelejteni?! Az ok prózai, hiszen a Nissan S-Cargo a japán belpiacra készült, JDM típusnak számított.
Mennyi az annyi?
Porosodik egy rakottan is 3,5 tonnával mérlegelő szimpla- vagy duplafülkés, első-, hátsó-, vagy összkerékhajtású modulegyterű, furgon, teherautó vagy pickup az udvarodban, netán a panelház előtt? Nem a tiéd, csak ráültettek? Sebaj, te vagy a mi emberünk!
A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa
Teljesen megújul idén a Toyota kishaszongépjármű-kínálata. Sőt, nemcsak az eddigi modellek kapnak új ruhát, hanem egy új családtag is érkezik. A Proace Max nagy testvérként teszi teljessé a Toyota fegyverarzenálját a piacvezető pozícióért vívott harcban.