Hirdetés:

Bemutatta X15 sorozatú motorcsaládjának legújabb generációját a Cummins. Az új HELM (Higher Efficiency. Lower emissions. Multiple fuels. – vagyis nagyobb hatékonyság, kevesebb kibocsátás, többféle tüzelőanyag) fantázianevű platformra épülő X15 minden idők legtakarékosabb Cummins dízelmotorja.

Ráadásul az új család már ma teljesíti a 2027-től érvényes amerikai kibocsátási normákat. A megújult Cummins X15 legfeljebb 451 kilowattos (613 lóerő) teljesítménnyel és 2779 newtonméteres forgatónyomatékkal állhat a gazdaságos szállítmányozás barikádjára. Hatékonyságát azzal is optimalizálták, hogy gyakorlatilag a 14,9 literes erőforráshoz egy teljes hajtásláncot terveztek. Az is jelentősen hozzájárul az üzemeltetés költségeinek lefaragásához, hogy a 12 fokozatú Eaton Cummins Endurant HD, valamint a 18 fokozatú Endurant XD automatizált sebességváltók csupán bő 1,2 millió kilométerenként igényelnek olajcserét. Továbbá a Cummins-Meritor 14X HE tandem tengelypár is a lehető legkisebb ellenállás elvét követi, egyúttal a távolsági fuvarfeladatokat támogatva a lehető leghosszabbra vették az áttételét, hogy az erőforrás takarékosan kis fordulatszámon, a legnagyobb forgatónyomatéka közelében üzemelhessen. A tüzelőanyagoktól „független” HELM-platform számos olyan motorváltozatot foglal magába, amelyek egy alapmotorra épülnek és a hengerfej alatt szinte teljesen megegyeznek. A hengerfejek kialakítása mindig az adott tüzelőanyaghoz illeszkedik, első alternatívaként a földgázüzemű X15N áll az ügyfelek rendelkezésére.

A Toyota Professional titkai
Háttér

A Toyota Professional titkai

Közelebbről is megismerkedünk a következő hetekben a világ legnagyobb autógyártójának haszonjárműveivel, a Toyota Professional márkával.

Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!
Történelem

Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!

Hazánkban, sőt kontinensünkön sem ismeri szinte senki. Hogy lehet ez, hiszen egy ilyen formát nem lehet elfelejteni?! Az ok prózai, hiszen a Nissan S-Cargo a japán belpiacra készült, JDM típusnak számított.

Mennyi az annyi?
Hírek

Mennyi az annyi?

Porosodik egy rakottan is 3,5 tonnával mérlegelő szimpla- vagy duplafülkés, első-, hátsó-, vagy összkerékhajtású modulegyterű, furgon, teherautó vagy pickup az udvarodban, netán a panelház előtt? Nem a tiéd, csak ráültettek? Sebaj, te vagy a mi emberünk!

A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa
Teszt

A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa

Teljesen megújul idén a Toyota kishaszongépjármű-kínálata. Sőt, nemcsak az eddigi modellek kapnak új ruhát, hanem egy új családtag is érkezik. A Proace Max nagy testvérként teszi teljessé a Toyota fegyverarzenálját a piacvezető pozícióért vívott harcban.