Olvasási idő: 4 minutes perc

Schmitz Cargobull EcoDuo: Hatékony páros

Olvasási idő: 4 perc
Áttörést hozhat az európai közúti áruszállítás hatékonyságának javításában a Schmitz Cargobull EcoDuo megoldása. Óriási, 32 méter hosszú szerelvényt álmodtak meg egy szokványos nyerges szerelvényhez még egy félpótkocsit kapcsolva. Skandinávián kívül igencsak lassan és nehezen terjednek Európában az Eco Combi néven ismert, 25,25 méter hosszú, 150 köbméter raktérfogatú és hatvan tonna legnagyobb megengedett össztömegű szerelvények. Ezek általában egy fülke-alvázas tehergépkocsiból és...

Vezetői segédrendszerek életmentő potenciálja: Mibe kerül a biztonság?

Olvasási idő: 3 perc
Felére csökkenthetnék a halálos balesetek számát a ma elérhető biztonsági rendszerek – amennyiben minden járműben az alapfelszereltség részét képeznék. Évente 36 ezer ember veszíti életét közúti balesetben csak az USA területén és összesen 2,5 millióan szenvednek valamilyen sérülést. Mindez 800 milliárd dollár közvetlen és közvetett kárt, költséget okoz. A Consumer Reports fogyasztóvédelmi szervezet tanulmánya a National Highway Traffic Safety Administration...

A koronavírus-járvány hatásai: Újraindult az iparág

Olvasási idő: 10 perc
Túl a koronavírus-járvány első hullámán aktuálisak az olyan kérdések, hogy az egyes márkákat mennyire súlyosan érintette a járványhelyzet, milyen intézkedéseket hoztak vagy milyen várakozásokkal tekintenek a közeljövőbe. Világszerte jelentős hatást gyakorolt a koronavírus-járvány első hulláma a haszonjárműipar szereplőire, azaz a gyártókra és az értékesítési, illetve szervizhálózatukra egyaránt. Azonban ahány ház, annyi szokás. Nem mindenkit érintett egyformán erősen a hirtelen kialakult...

Önvezető rendszerek törvényi háttere: Autonóm törvénytisztelők

Olvasási idő: 5 perc
Hamarosan megszülethet az önvezető járművek üzemeltetéséhez szükséges első nemzeti jogi szabályozás. A tervezet egyelőre csak műszaki szempontokat vesz figyelembe, ám már ennek kapcsán is sok kérdés merül fel. Jövő ősszel szövetségi választások következnek Németországban, a jelenlegi kormány a koalíciós szerződésében többek között azt is vállalta, hogy a ciklus végéig megteremtik a megfelelő infrastruktúrákban üzemeltetett teljesen önvezető járművekhez szükséges törvényi előírásokat....

Bridgestone abroncssérülés-figyelő: Őralgoritmusok

Olvasási idő: 2 perc
Megdöbbentő adat: a műszaki hibára visszavezethető balesetek közel harmada esetében az abroncsok a ludasok. A Bridgestone és a Microsoft közös fejlesztése azonban immár a gumi sérüléseit is valós időben felismeri, segít megelőzni a nagyobb bajt. Négy fő kategóriába sorolhatók a gumikkal kapcsolatos, balesetet okozó problémák, ezek a helytelen nyomás, az anyagfáradás, az egyenetlen kopás és az akut sérülések. Az öregedés...

Mercedes-Benz eActros üzemeltetői tesztek tapasztalatai: Utolsó simítások

Olvasási idő: 3 perc
Bő egy év és több tízezer kilométer után a Mercedes-Benz összegezte az elektromos eActros modellel gyűjtött üzemeltetői teszttapasztalatokat. Ezek alapján az elképzelés életképes, így némi finomítást követően jövőre sorozatgyártásba kerülhet. Miután a Mercedes-Benz elkészítette az elektromos eActros modellt, tíz példányt átadott német és svájci üzemeltetőknek valós körülmények közötti tesztelésre. A bevont ügyfeleket úgy válogatták ki, hogy a 18, illetve 25...

Különleges fuvar Goldhofer THP/LTSO trélerrel: Gördülő monstrumok

Olvasási idő: 2 perc
Nem kis feladat közel hetven méter hosszú és hat méter széles, 190 tonnát nyomó berendezéseket közúton, városi környezetben szállítani. Ám a görög Kroustalelis vállalat hibátlanul megoldotta ezt a Goldhofer moduláris tengelysorokból álló trélerével. Goldhofer THP/LTSO típusú moduláris tengelysorokból álló trélerrel szállított el a görög Kroustalelis Special Transport vállalat egy óriási kőolajlepárló és egy másik hasonló méretű kőolaj-finomító berendezést az EKME...

Renault Trucks T P-Road és X-Road: Továbbképzés ambiciózus teherautóknak

Olvasási idő: 6 perc
Bár tulajdonost többször cserélnek a haszonjárművek az idők folyamán, szinte mindegyik az eredeti küldetését tölti be egész szolgálata során. Azonban a Renault Trucks egyik üzemében új életcélt, új hivatást adnak a vontatóknak! Csupán egy élet jut a legtöbb teherautónak. A kommunális jármű soha nem valósíthatja meg a távolsági fuvarozásról szövögetett terveit, mindig hulladékgyűjtéssel kell foglalkoznia. Egy kishaszonjármű még akkor sem...

Menet közbeni töltés: Vezeték nélküli trolibusz

Olvasási idő: 6 perc
Elérkezhet a felsővezetékek kusza hálójától megszabadított városrészek kora, amely azonban mégis tökéletes környezetet biztosít majd a villanybuszoknak. Ez az urbanista aktivisták megvalósult vágyálma, a zöld közlekedés és vonzó városkép kora! Rettentő széles repertoárból válaszhatnak az alternatív hajtásláncok terén az autóbuszos közösségi közlekedési üzemeltetők. Egyik városba a kedvező szén-dioxid-mérlegű biogázzal üzemelő gyorsjáratú busz a jó választás a félszáz kilométer hosszú útvonal...

Így született a megújult MAN TG-család: Végletekig kipróbálva

Olvasási idő: 5 perc
Igen izgalmasnak találtuk a menetpróbán személyesen is megismerni az MAN TG-család temérdek újdonságát. Ám legalább ennyire érdekes bepillantani a fejlesztési, a tesztelési, valamint a gyártás-előkészítési folyamatába.  Ötévnyi megfeszített munkába telt, mire a papírra vetett első ötletekből a sorozatgyártásra kész tehergépkocsi-család testet öltött. Az MAN az elmúlt húsz év legjelentősebb projektjét hajtotta végre, amelyre a vállalat 2100 munkatársa összesen 12 millió...
Hirdetés:
error: Védett tartalom