Olvasási idő: 6 minutes perc

Önvezető járművek hatása a vezetői munkára: Nem kell többé sofőr?!

Olvasási idő: 6 perc
Dehogynem! Sőt, igazából egy jó ideig a mostaninál sokkal több kellene! Az önvezető járművek kora már közelít – rajtunk is múlik, a mi felelősségünk is, hogy milyen jövőnek nézünk elébe e téren.

Az MHC Mobility évértékelője: Rugalmas mobilitás

Olvasási idő: 5 perc
Lakatos Gergely, az EuroFleet- MHC Mobility üzletfejlesztési- és marketingvezetője mesélt nekünk a több szempontból is rendhagyó 2022-es esztendő eredményeiről, valamint az MHC Mobility szárnyai alá tartozó cég jövőbeli célkitűzéseiről. Rolling Tons: Hogyan gondoskodnak ügyfeleikről ebben a nehezen kiszámítható helyzetben? Lakatos Gergely: Többféle módon kell ügyfeleinkről gondoskodnunk. Ehhez az is hozzátartozik, hogy sokszor előre gondolkodunk, helyettük is. Természetesen ez nem azt jelenti,...

Szabványosítják a hidrogéntankolást

Olvasási idő: < 1 perc
Elengedhetetlen a hidrogén, mint járműipari hajtóanyag tankolási folyamatának nemzetközi szabványosítása az üzemanyagcellás gépjárművek világszintű elterjedéséhez. Nagyszabású projektbe kezdett ennek kidolgozásához a Nikola a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet 197-es műszaki bizottságával (ISO/TC 197), amelyet világszerte egyetértéssel támogatnak a hidrogénnel működő üzemanyagcellán alapuló közlekedésben érintett szereplők. A szabványosítási projekt három fő feladata a hidrogéntankolási előírások kidolgozása, a jármű és a töltőállomás között szükséges...

Vezetői segédrendszerek életmentő potenciálja: Mibe kerül a biztonság?

Olvasási idő: 3 perc
Felére csökkenthetnék a halálos balesetek számát a ma elérhető biztonsági rendszerek – amennyiben minden járműben az alapfelszereltség részét képeznék. Évente 36 ezer ember veszíti életét közúti balesetben csak az USA területén és összesen 2,5 millióan szenvednek valamilyen sérülést. Mindez 800 milliárd dollár közvetlen és közvetett kárt, költséget okoz. A Consumer Reports fogyasztóvédelmi szervezet tanulmánya a National Highway Traffic Safety Administration...

Az MAN digitális szolgáltatásai: Támogató felhő

Olvasási idő: 3 perc
Gazdaságilag igen turbulens időket él most a fuvarozási ágazat. Az MAN digitális szolgáltatásai azonban segítenek minden eddiginél hatékonyabbá tenni a flották menedzselését, ami hozzájárulhat a helyzet sikeres átvészeléséhez. Több mint három éve minden MAN tehergépkocsi szériafelszerelése a RIO Box nevű fedélzeti telematikai egység. Ez a járműből a lényeges üzemelési adatokat továbbítja a RIO felhőalapú rendszerébe, amelyre aztán számos különféle digitális...

Hidrogén a gyakorlatban: Kis lépesek az emberiségnek

Olvasási idő: 3 perc
Felpörög a hidrogénipar. Hatalmas kapacitások kiépítését kezdték meg, az évtized végéig várhatóan legalább százszorosára nő az elektrolizálók globális termelése. A látványos gigaberuházások mellett a hétköznapi léptékű fejlesztésekre is érdemes figyelni. Mind a percek alatt feltölthető akkumulátorok, mind a megawattos töltők egyelőre még a jövő zenéjét jelentik – akárcsak a mindent lefedő hidrogéntermelő és -elosztó hálózat. Azonban minden héten publikálnak valamelyik...

Villanymotorok hatásai a városokra: Elektromosan látják a jövőt

Olvasási idő: 4 perc
Buszmegállók az épületeken belül, éjszakai áruszállítás, kisebb dugók, jóval tisztább levegő, kisebb zajterhelés. Többek között ezeket a változásokat hozhatja az elektromos hajtású buszok és tehergépjárművek terjedése.

Járművek szerepe a levegőszennyezésben: Bűnbakok rangsora

Olvasási idő: 5 perc
Sokan a légszennyezés és a globális felmelegedés első számú okozójaként tekintenek a gépkocsikra. Cikkünkből kiderül, hogy az elmúlt évtizedekben éppen a gépjárműipar érte el a legnagyobb fejlődést a károsanyag-kibocsátás visszaszorítása terén.

Mercedes-Benz eActros üzemeltetői tesztek tapasztalatai: Utolsó simítások

Olvasási idő: 3 perc
Bő egy év és több tízezer kilométer után a Mercedes-Benz összegezte az elektromos eActros modellel gyűjtött üzemeltetői teszttapasztalatokat. Ezek alapján az elképzelés életképes, így némi finomítást követően jövőre sorozatgyártásba kerülhet. Miután a Mercedes-Benz elkészítette az elektromos eActros modellt, tíz példányt átadott német és svájci üzemeltetőknek valós körülmények közötti tesztelésre. A bevont ügyfeleket úgy válogatták ki, hogy a 18, illetve 25...

Sofőrhiány: Ki vezet holnap?

Olvasási idő: 4 perc
Állunk a megállóban és várjuk a buszt. Várjuk, várjuk, de nem jön. Akárcsak a csomagot, amit messze földről rendeltünk és már állítólag úton van felénk. Sajnos nem jók a kilátások, több vezető kellene mind a buszokra, mind a teherautókra. Jól érzékeltetik a fenti probléma súlyosságát a sajtóban is olvasható adatok. Minden busztársaság nagy erőkkel toboroz, sok helyen egyszerűen nincs elég...
Hirdetés:
error: Védett tartalom