ROADPOL: Ellenőrzéssel a szabálykövetésért
Európában még mindig naponta 70 ember hal meg az utakon. Bár országonként nagyok az eltérések, az okok azonosak. A renitens sofőrök kiszűrése a rendőrségre hárul. Egyre több nemzet kapcsolódik be a ROADPOL szakmai programjaiba, ellenőrzési kampányaiba. Mi is ez a szervezet, hogyan működik, tettük fel a kérdéseinket Zsinkai Elvira rendőr alezredesnek, aki 2022 szeptembere óta a magyar rendőrség képviselőjeként elnökli...
Egyedül nem megy!
Így szól a régi sláger. Mi is megírtuk korábban, hogy pontosan ezt gondolták a Daimler Truck, a TRATON- és a Volvo-csoport döntéshozói is, amikor összefogtak, hogy egy európai töltőhálózatot hozzanak létre a nehéz-teherautók és távolsági autóbuszok számára. Az együttműködő felek összesen 500 millió eurót invesztálnak, ami eddig a legnagyobb ilyen jellegű befektetés. Ami a tervek szerint legkevesebb 1700 elektromos töltőpontra...
Gyermekek biztonságos közlekedése: Fókuszban a gyerekek
Egyértelműen a gyerekek a közlekedés legveszélyeztetettebb résztvevői. Ezt felismerve több nehéztehergépkocsi-gyártó is külön programot indított el, amelyek célja a legkisebbek közlekedésbiztonsági oktatása.
Renault Trucks T P-Road és X-Road: Továbbképzés ambiciózus teherautóknak
Bár tulajdonost többször cserélnek a haszonjárművek az idők folyamán, szinte mindegyik az eredeti küldetését tölti be egész szolgálata során. Azonban a Renault Trucks egyik üzemében új életcélt, új hivatást adnak a vontatóknak! Csupán egy élet jut a legtöbb teherautónak. A kommunális jármű soha nem valósíthatja meg a távolsági fuvarozásról szövögetett terveit, mindig hulladékgyűjtéssel kell foglalkoznia. Egy kishaszonjármű még akkor sem...
Előfizetéses funkciók és szolgáltatások: Legyen kéznél a bankkártya!
À la carte rendszerű, előfizetéses funkciókkal és szolgáltatásokkal igyekeznek a gyártók rugalmas megoldásokat kínálni az üzemeltetőknek. Ezzel ideális esetben mindkét fél jól járhat. Ám óvatosan kell egyensúlyozniuk, hogy ne pénzszerzésnek tűnjön. Fokozatosan jelennek meg a járműiparban az internetes adatfolyam-szolgáltatók által már évek óta alkalmazott, igény szerinti előfizetéseken alapuló díjcsomagok különböző fajtái. Néhány személyautós prémiummárka már felvette kínálatába a kényelmi funkciók...
MAN motorgyár-látogatás, Nürnberg: Központban a minőség
Márciusban az új generációs MAN Lion’s City városi busz menetpróbáján a nürnbergi motorgyárat is meglátogattuk. Csúcsszínvonalú gyártástechnológiai, minőségellenőrzési és tesztelési eljárásokat ismerhettünk meg a korszerű gyártósorok között sétálva.
Volvo Non-Hit Truck: Árgus szemekkel
Sok baleset származik abból, hogy korlátozott a járművezető látótere. A Volvo most olyan személy- és teherautók kifejlesztésén dolgozik, amelyek a teljes területet érzékelik maguk körül. Az ötlet nem egészen új, de nagy jelentőségű.
Új abroncscímkék: Bőbeszédűbb címkék
Májustól új címkével kell ellátni a gumiabroncsokat az Európai Unióban, amelyek részletesebb adatokkal szolgálnak a felhasználóknak az adott termék különböző tulajdonságairól. A gördülési ellenállást és a vizes útfelületen tapadást hét helyett már csak öt osztályba sorolják, míg a gördülési zajt a decibelérték mellett A, B vagy C betűvel is kategorizálják. Ezenkívül az érdeklődők a címke jobb felső sarkában elhelyezett QR-kód...
Goodyear abroncsokon új világcsúcsok: Világrekordok részese
Egyenesen a világcsúcsig repítették a Volvo Trucks gyorsulási kamionját a Goodyear által fejlesztett és gyártott gumiabroncsok.
Kishaszonjárművek károsanyag-kibocsátása: Minek pufogsz?
Alig csökkent a kishaszonjárművek károsanyag-kibocsátása az elmúlt évtizedben. Átlagfogyasztásuk nagyjából negyede a nyergesek jelentési adatainak, ám a kicsikből évente minimum hétszer annyit adnak el. Márpedig sok kicsi sokra megy. Muszáj egy hatalmasat előrelépni, amennyiben akarunk valamit hagyni bolygónkból a következő generációknak. Ez erőszak nélkül nem megy – a törvényhozásnak kell kikényszerítenie a változást, különben csak araszolunk. Ezért az Európai Unió...