A tél eltérő gondolkodást igényel: Fejben dől el minden

Még csak elő sem kellett vennem az elmúlt télen a hólapátot. Hova is tettem, gondolkodtam el a napokban, ha az idei szezonban esetleg szükség lesz rá? Aztán emlékszünk olyanra is, hogy március 15-én megbénult az ország a hófúvásban. Mit jelent a tél a mindennapi közlekedők számára?! Novembertől márciusig bármi megtörténhet, még az is, hogy az országon belüli területek között is...

Járművek szerepe a levegőszennyezésben: Bűnbakok rangsora

Sokan a légszennyezés és a globális felmelegedés első számú okozójaként tekintenek a gépkocsikra. Cikkünkből kiderül, hogy az elmúlt évtizedekben éppen a gépjárműipar érte el a legnagyobb fejlődést a károsanyag-kibocsátás visszaszorítása terén.

NiT sofőrverseny Zsámbékon, 2017.: Volánzsonglőrök

Immár ötödszörre rendezte meg a NiT Hungary és az ORFK OBB az 5 tengelyen – biztos kézzel elnevezésű tehergépkocsi-vezető versenyt. Az országos döntőt ezúttal is a zsámbéki drivingcamp Hungary vezetéstechnikai központban tartották.

Sebességtúllépés: Hogy tudd, hol a határ!

Egy tudományos elemzésben olvastam, hogy a hivatalos magyar statisztika bizony kissé sántít. Nem ad valós képet arról, hogy a gyorshajtás mennyire hangsúlyos tényező a halálos kimenetelű balesetekben. Nem magyar sajátosság ez, és ennek konzekvenciáit a saját bőrünkön is hamarosan érezzük majd. Mészáros Gábor Az abszolút sebességtúllépés a halálos közúti balesetek hátterében című doktori értekezésében mutatott rá a problémára. Azt mondja,...

2019-es forgalomba helyezési adatok: Tavalyi bajnokok

Íme, 2019 hazai nyertesei, avagy az új haszonjárművek tavalyi forgalomba helyezési adatainak áttekintése. Érdekes felismerésekre jutottunk a nyers számok böngészésével. Annak ellenére, hogy a nagyobb össztömeg-kategóriákban inkább a kivárásra játszott sok üzemeltető, a haszonjárművek piaca mégis gyarapodott a 2019-es évben. Hazánkban összesen 32 173 új példányt helyeztek forgalomba, ez 8,6 százalékkal múlja felül a 2018-as értéket (29 622). Összefoglalónkban áttekintjük az...

A DAF Connect új funkciói: Hasznos fejlesztések

Megkönnyítették az előfizetések kezelését és a külső adatok integrálását a DAF Connect fejlesztői. Ijesztőnek tűnik első hallásra, hogy webáruházzal bővült a DAF Connect, azonban ez egy fontos új funkció az előfizetések kezeléséhez. A holland márka flottakezelő platformja számos különböző szolgáltatást kínál, amelyek nem mindegyike szükséges minden flottához, illetve fuvarfeladathoz. Az internetes bolt segítségével könnyedén a változó igényekhez igazítható az aktuálisan...

Hankook és Schmitz Cargobull együttműködés: Továbbra is kéz a kézben

Egészen 2022-ig meghosszabbította stratégiai partneri együttműködését a Hankook abroncsgyártó vállalat és a Schmitz Cargobull pótkocsigyártó január elején Neu-Isenburgban. Immár 2013 óta tart a Hankook és a Schmitz Cargobull partnersége. A kapcsolat sikerét jelzi többek között az a stratégiai partnerségi díj, amelyet a pótkocsigyártó a Hankooknak adott át 2017-ben. „Iparági vezetőként a Schmitz Cargobull különösen magas szintű követelményeket állít fel a...

IVECO gázjárműveket tesztelt a Waberer’s: Úttörő szerepben

Több hónapig tesztelt földgázüzemű IVECO tehergépkocsikat a Waberer’s cégcsoport. A tesztek igen kedvező eredményekkel, illetve tapasztalatokkal zárultak, így akár már jövőre ilyen járművek kerülhetnek a cégcsoport flottájába.

Magirus gázüzemű tűzoltójárművek: Holisztikus tűzoltás

Innovatív hajtáslánc. Ez a felirat hirdeti a világ első CNG-s szerkocsijának külső napellenzőjén a paradigmaváltást. A Magirus egy sűrített földgázüzemű modellt állít be a fenntartható mentőjárművek táborába. Újabb technológiával bővítette a tűzoltóautók gyártásában több mint 150 éves múltra visszatekintő Magirus vállalat az alternatív hajtású modelljeit összefogó, Innovative Drive Line (innovatív hajtáslánc, iDL) sorozatát. A kompakt méretű elektromos gépjárműfecskendők 2018-as premierje...

IAA 2018., háttéripar, 2. rész: Innovatív háttér 2

Elérkeztünk a hannoveri IAA haszonjármű-kiállítás újdonságait bemutató cikksorozatunk utolsó részeihez. Ebben a háttéripar, vagyis a gumiabroncsgyártók és a jelentősebb technológiai beszállítók innovációit vesszük számba.
Hirdetés:
error: Védett tartalom