Ford és Volkswagen együttműködés: Kékoválos néphaszonjárművek
Hat generáció után külső kézbe kerül a Volkswagen legendás típusának tervezése, cserébe terepes testvére lekerült a kihalással fenyegetettek listájáról, valamint nemsokára Ford-emblémával is elérhető népautó születik. Igaza volt a pletykáknak, valóban veszélyben forgott a Volkswagen Amarok jövője, ám nem utód nélkül tűnik majd el az első önálló „újkori” pickupjuk. Tegnap a Ford és a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) a korábban bejelentett...
eCall automatikus segélyhívó rendszer: Automatikus segítség
Ez év áprilisától már csak olyan új kishaszonjárművek kaphatnak típusbizonyítványt, amelyek rendelkeznek beépített eCall segélyhívó rendszerrel. Az európai uniós jogszabály a 3,5 tonna össztömeg feletti haszonjárművekre egyelőre nem vonatkozik.
Volvo Non-Hit Truck: Árgus szemekkel
Sok baleset származik abból, hogy korlátozott a járművezető látótere. A Volvo most olyan személy- és teherautók kifejlesztésén dolgozik, amelyek a teljes területet érzékelik maguk körül. Az ötlet nem egészen új, de nagy jelentőségű.
Flottaüzemeltetők kihívásai: Bérelhető a megoldás
Két igen kemény, járvánnyal terhes év után geopolitikai feszültségek raktak újabb kerékvetőt a haszonjárművek és üzemeltetőik elé. Egy nagy flottakezelőnél kérdezősködtünk az aktuális kihívásokról és kiutakról. Újabb szintre emelte a már korábban is az állandóan változó körülményekkel nehezített életű üzemeltetők feladatát a kialakult helyzet. Korábbi cikkeinkben már több oldalról, különböző érintettek megkérdezésével jártuk körül az újabbnál újabb kihívásokat – most...
Interjú Kiss Dáviddal: a DAF 2018-as éve: Tizedik éve az élen
Tizedik éve piacvezető hazánkban a DAF a hat tonna össztömeg feletti tehergépkocsik kategóriájában. Tavaly szinte minden tekintetben rekordokat döntött a holland márka Magyarországon. Idén is hasonló eredmények elérését tűzte ki célul a cég vezetése.
Ford Trucks SuperCap éberségfigyelő sapka: Szupersapka
Kamionosoknak szánt egyszerű és filléres fejfedőnek tűnik, pedig ez az első közlekedésbiztonsági okossapka! Igen, egy közlekedésbiztonsági okossapka.
Horrorkaravánok: Volt, nincs?
Magyarország tranzitútjain nyugat-kelet irányban mindennapossá váltak 2021-re a horrorkaravánok. A „rakomány” felelőtlen elhelyezése a járműszállító trélereken valódi veszélyforrást jelentett. A hatóságoknak nem volt nehéz dolguk a jelenség kiszűrésére… Meg is tették, amit lehetett, előbb szép szóval, plakátokkal igyekeztek lebeszélni a pilótákat, hogy ne csinálják. Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) szakmai segítségével az érintett útszakaszok rendőrei összefogtak, mert már balesetek is...
VDL Bus & Coach gyárlátogatás: Innovatív busztechnológiák
Hollandia északi részén Heerenveenben és az Eindhoven melletti Valkenswaardban található a VDL Bus & Coach két gyártóüzeme. A vállalat meghívására mindkét gyárat meglátogattuk, ahol megnéztük az autóbuszok összeszerelési folyamatát.
Shell-tanulmány az LNG hatásairól: Tisztább jövő LNG-vel
Egy Berlinben kiadott tanulmány szerint a cseppfolyósított földgáz (LNG) használatával jelentősen tisztábbá és gazdaságosabbá tehető az árufuvarozás.
Gyalogosok a sötétben: Jól látható, hogy nem látható
Bár egyre gyarapodnak a napsütéses órák, továbbra is fokozott veszélyt jelentenek a gyalogos-átkelőhelyek. Járművezetőként időben észre kell vennünk, ha nehezen belátható helyhez közeledünk. Lassítsunk, nézzünk körül – előzzük meg a bajt! Hosszú hónapokon keresztül az éltető napfény hiánya mellett eső, hóesés korlátozza a látási viszonyokat. Ez nyilvánvalóan kihat a közlekedés egészére, ám a legnagyobb veszélyforrást a fényjelző készülék nélküli gyalogos-átkelőhelyeknél...