Új Continental regionális abroncsok: Három, majd öt

Nem, nem aludtunk át egy egész generációt, a három után tényleg az öt következik a Continental számrendszerében. Mentségükre szól, hogy az előrelátó tervezés és a futásteljesítmény tekintetében valóban ekkora a különbség az előző abroncsokhoz képest. Szerencsére a Continental abroncsklub első szabálya nem tiltja, hogy beszéljünk a negyedik generációról. A kínai kultúrában a négyes szám szerencsétlennek számít, ezért annak idején a...

Credobus Econell 12 Next: Tizenkettő lett, maradhat?

Nem a hentes csapta le a győri és mosonmagyaróvári busznagyhatalom csuklós buszának hátsó kocsitestét. Ha így lenne, a maradvány nélkülözné a hajtásláncot – értő kezek faragták a közös alapból az új generációs szóló buszt. Könnyű buszairól híres a Credobus. „Kiskerekessége”, azaz a 19,5 colos peremátmérőjű keréktárcsa, hatalmas előnyt jelent, az autóbusz legalább 1,5 tonnával könnyebb a konkurensek átlagánál. Nyilvánvaló, hogy...

Irizar i6S Efficient: Ibéria büszkesége

Bemutatta történelmének legtakarékosabb távolsági autóbuszát az Irizar! Az Irizar i6 legújabb változata 13 százalékkal gazdaságosabb felmenőinél, és ugyanennyivel kisebb kibocsátással terheli környezetünket. Nem kicsi előrelépéseket ígér az Irizar i6S Efficient. Mindez elsősorban a 950 kilogrammal csökkentett saját tömegnek, valamint a harminc százalékkal kisebb légellenállási együtthatónak köszönhető. Utóbbit nemcsak számítógépes szimulációk, hanem valós tesztek is bizonyították. Ezt a kiváló eredményt elsősorban...

Western Star 57X: Új nyugati csillag ragyog fel

Bemutatkozott Észak-Amerika legújabb sztárja, a Western Star 57X. Ezzel egy távolsági fuvarozásra szánt nyerges vontató csatlakozik a 47X és 49X modellekhez, így teljessé teszi a szívósságra, termelékenységre és hatékonyságra tervezett sorozatot. Év végére várjuk az elektromos eCascadia első példányainak kiszállítását, de a Daimler Truck nem sok időt hagy az ámulatra, hiszen 2023 év elején elkezdik gyártani a WesternStar 57X nyerges...

Renault Trucks E-Tech OptiModale: Hibrid csomagszállítás

Elektromos teherautó, amiben megbújik egy elektromos csomagszállító kerékpár és egy drón is? Nem egy lázálomról beszélünk, hanem a Renault Trucks legújabb multimodális csodájáról. Aki nem hiszi, járjon utána! Bemutatta a Renault Trucks az iparág első multimodális e-mobilitási koncepcióját. Az E-Tech Master OptiModale a tisztább, környezettudatosabb utolsó kilométeres városi csomagszállítások egyik lehetséges jövőképét vázolja fel. Háromféle elektromos szállítást egyesít egy járműben. A...

Van Hool A típuscsalád: Németalföldi módi

Úgy látszik, egy rugóra jár a benelux buszfejlesztők agya. A holland VDL után a belga Van Hool is száműzte a belső égésű motort városi autóbuszaiból, kizárólag különböző villanymotoros változatokkal debütál a teljesen új típuscsaládjuk. Mostanra már mindegyik nagy európai gyártó kínálatában megjelentek az elektromos városi autóbuszok, sőt olyan cég is akad, amelyik csak villamosított járműveket kínál. Kontinensünk szép hagyományokkal rendelkező...

Új Fiat Doblò és E-Doblò: Beállt a sorba

Tizenkét év sikerekkel teli szolgálat után leteszi a lantot a második generációs Fiat Doblò. Utódja pedig nem más, mint a Stellantis-cégcsoport ebben a kategóriában egyre több márkanév alatt futó típusa. Így már elektromos változatban is elérhető. Ahogyan szaporodnak az autóipari szövetségek és hízik az immár Stellantis névvel fémjelzett cégcsoport, úgy kerül be egyre több márka kínálatába a 2018-ban eredetileg Citroën...

Equipmake Jewel-E: Versenypályán született

Formula–1-tudás egy elektromos emeletes buszban? Kis sarkítással igaz a kijelentés. Eláruljuk, hogyan kelt ki a lendkerekes energiatárolóból utólagos buszvillamosító készlet! Ma a Lotus Cars tesztpályája az az egykori katonai repülőtér, amely a kelet-angliai Hethel falu ékköve. Nem véletlen tehát, hogy 25 évvel ezelőtt itt alapította meg a kifejezetten elektromos hajtásláncokra szakosodott cégét az egyik Formula–1-es csapatból kilépett mérnök. Számtalan diadal...

Új Volkswagen Amarok: Jó lóra tettek

Nem hozta az elvárt számokat a Volkswagen Amarok, 12 év alatt 830 ezer talált gazdára belőle. Ezért a Volkswagen Haszonjárművek a generációváltáshoz nem fogott önálló típus fejlesztésébe, inkább saját arculatára szabta a Ford Ranger pickupot. Alapos munkát végeztek a Volkswagen formatervezői, ugyanis csak oldalról és ott is csak a fülkén ismerhetők fel a Ford Ranger vonásai. Persze a méretek és...

Renault Trucks D, D Wide és C 2,3 m: Francia böjt

Bejelentették koplalásukat a Renault Trucks elosztó és könnyű építőipari teherautói. Diétás étrendjük jövőre akár tíz százalékkal kevesebb gázolajjal is beéri majd. Hatékonyabbak, mint valaha. Optimalizált dízelmotorral, új sebességváltóval, valamint tüzelőanyag-takarékossági csomaggal küzdenek a fékezhetetlen étvágy és szén-dioxid-kibocsátás ellen a Renault Trucks D, D Wide és C 2,3 m modellek 2023-tól. Aggodalomra semmi ok, az aszketizmus mellett fokozták a biztonságot és...
Hirdetés:
error: Védett tartalom