Párizs nem csak fenyegetőzik a dízel járművek kitiltásával, ugyanis már megtette az első lépéseket céljának elérése felé.
Hirdetés:

Kezdhetnek komolyan aggódni a dízelmotoros autók, buszok és tehergépjárművek mellett elkötelezett vásárlók, ugyanis egyre több európai nagyváros szabadulna ezektől a járművektől. Párizs vezetése már kitiltotta az 1997 előtt forgalomba helyezett, gázolajos motorral felszerelt járműveket, és szeretnék kiterjeszteni a tilalmat a 2001 előtt forgalomba helyezettekre is. Egy színkódos matricarendszer alkalmazásával igyekeznek felügyelni, hogy ne hajthassanak a városközpontba a dízelüzemű járművek. Az intézkedés hatására a francia fuvarozóvállalatok aktívan keresni kezdték az alternatív lehetőségeket Az egyik vezető élelmiszer-kiskereskedelmi lánc, a Franprix például gázüzemű Scania teherautó-flottával szállítja az árut. Ezzel jelentősen csökkentik a levegőbe kerülő nitrogén-oxid és a szálló por mennyiségét, továbbá a zajterhelést is. Időközben az autóbuszokat üzemeltető vállalatok és az iskolai szállítást intéző cégek is elkezdték alkalmazni az alternatív megoldásokat, hiszen Párizs végső célja, hogy 2025-ig minden dízel járművet kitiltson az útjairól.

 -

Franciaország mellett már Hollandia, Norvégia, az Egyesült Királyság és Németország is jelezte, hogy hasonlóan szigorú szabályok bevezetését tervezi. Legutóbb Stuttgart döntött úgy, hogy 2018-tól kitiltják a városból azokat a dízel autókat, amelyek nem felelnek meg a legújabb károsanyag-kibocsátási feltételeknek. Januárban Norvégia fővárosa, Oslo búcsúzott a dízel járművektől, korábban pedig Madrid és Athén vezetői állapodtak meg abban, hogy a következő évtized közepéig megtiltják városukban a gázolajjal üzemelő gépjárművek közlekedését. Európán kívül Mexikóváros és az USA nyolc állama, Rhode Island, Kalifornia, Connecticut, Maryland, Massachusetts, New York, Oregon és Vermont csatlakozott a kezdeményezéshez, hogy csak és kizárólag zéró emissziós járművek közlekedhessenek az utakon. Ha a terveknek megfelelően alakulnak a dolgok, akkor 2050-re jelentős mennyiségű, hagyományos hajtáslánccal szerelt modell tűnhet el a piacról.