Hirdetés:

Egyértelműen a fenntarthatóságot elősegítő innovációk kerültek reflektorfénybe az IAA Transportation kiállításon a Fliegl standján. A gyártó ugyanis a legapróbb részletekbe menően továbbfejlesztett pótkocsikat és félpótkocsikat mutatott be Hannoverben.

Mit is jelenthet a fenntarthatóság egy pótkocsi vagy félpótkocsi esetében? Például a hasznos teherbírás vagy a raktérkapacitás maximalizálását, a kiváló menetstabilitást, a tartósságot és a rugalmas, illetve feladatra szabott alkalmazhatóságot. Alapvetően ezek jellemzik a Fliegl márka Hannoverben bemutatott újdonságait.

MegaRunner X-tra Long Efficiency

Több áru, nagyobb haszon – hangzik a fuvarozás egyik alaptétele. Ennek jegyében született meg a Fliegl X-tra Long Efficiency függönyponyvás félpótkocsi, amely 1,48 méterrel hosszabb a szokványos modellekhez képest, vagyis 15,03 méter a belső hosszúsága. Ezáltal kilenc százalékkal nagyobb rakteret kínál, amelyben hárommal több oszlopnyi raklap helyezhető el, illetve hosszabb áruk is védetten, a ponyva alatt szállíthatók. Így az új modell elnevezéséhez hűen valóban hatékonyabb, vagyis nyereségesebb és környezetkímélőbb fuvarozást tesz lehetővé.

A több mint 15 méter hosszú MegaRunner X-tra Long Efficiency félpótkocsi három oszlopnyival több raklapot szállíthat, mint a hagyományos modellek

RoadRunner Coil Ultra Light

A legkülönfélébb rakományrögzítési megoldásokkal egészítették ki a RoadRunner tekercsszállító változatát, a Coil modellt, így egy rendkívül sokoldalúan alkalmazható függönyponyvás félpótkocsi állt elő. Rakfelületének 7040 milliméter hosszú vályújában 900 és 2100 milliméter közötti átmérőjű tekercsek helyezhetők el, amelyek biztonságos rögzítését három pár támasz és kilenc pár megerősített lekötözési pont segíti. A RoadRunner persze az EN 12642 XL és a DC 9.5 mellett sok más rakományrögzítési előírásnak is megfelel. Optimalizált vázkialakításának köszönhetően saját tömege csupán hat tonna, miközben hasznos teherbírása meghaladja a 28 tonnát.

A RoadRunner Coil Ultra Light tekercsszállító a kis saját tömege mellett a sokféle rakományrögzítési lehetőségével tűnik ki

Vario V3

A Vario konténeralvázas pótkocsi új generációja, a Vario V3 a konténerlogisztika minden mai követelményének jól megfelel, optimális nyeregterhelést biztosít, valamint kimagasló rugalmassággal alkalmazható. Jelentős előnye, hogy saját tömege csupán 4,7 tonna, így teljes terhelésű konténereket is szállíthat. Elöl, középen és hátul is ellátták kihúzható résszel, így 20 és 45 láb között bármilyen konténert megfelelően hordozhat. Különlegessége, hogy alvázának nyakmagassága megegyezik a konténer reteszeinek magasságával, így a jármű alváza olyan alacsony, mint amennyire magas a konténer alagútja. Ezáltal a V3 alacsonyabb nyeregmagassággal is vontatható, így gond nélkül megfelel a magasságkorlátozásoknak, vagyis nemzetközi forgalomban és Svájcban is bevethető.

A könnyű Vario V3 modell 20 és 45 láb között bármilyen konténert szállíthat

SES Single és ZWP V-Stream

Első alkalommal mutatott be a Fliegl egy kompakt, egytengelyes, cserefelépítményes félpótkocsit, amely keskeny városi utcákban vagy szűk telephelyeken is hatékonyan alkalmazható. Az SES Single modellel 7,45 és 7,82 méter hosszú cserefelépítmények, illetve húszlábas konténerek is szállíthatók. Az egyetlen tengely terhelhetősége kilenc tonna, ami a legtöbb cserefelépítmény esetében elegendő. A Fliegl emellett számos kivitelben kínál cserefelépítményes pótkocsikat forgózsámolyos, tandem- vagy tridemtengelyes, illetve alacsony kapcsolási magasságú Jumbo változatban is. Sőt, a gyártók közül egyedüliként készíti a tandemtengelyes pótkocsikat állítható hosszúságú vonórúddal is. A kéttengelyes, forgózsámolyos ZWP V-Stream különlegessége pedig az, hogy a hossztartói a szokásos párhuzamos helyett hátrafelé V formában szélesedve helyezkednek el. Ez jelentősen javítja a jármű stabilitását, ami a vázszerkezet karcsúsítását tette lehetővé, így csupán két tonna a saját tömege, vagyis kimagaslóan nagy a hasznos teherbírása.

Revolution

Szintén csekély saját tömegével tűnik ki a Revolution, magyarul forradalom elnevezésű billencsfélpótkocsi. A nagyszilárdságú alumíniumból készült, kúpos kialakítású, 25 köbméteres teknője mellé ívelt alváz társul, ami kiváló stabilitást biztosít. Ezáltal a saját tömeget 3,9 tonnára tudták csökkenteni, azaz egy tonnával nagyobb a hasznos teherbírása hagyományos társaihoz képest. Ez pedig az ömlesztett áruk fuvarozásában, ha nem is forradalmian, de azért számottevően nagyobb nyereséget és kisebb szén-dioxid-kibocsátást jelent!

A Revolution billencsfélpótkocsi saját tömege csupán 3,9 tonna, vagyis egy tonnával több ömlesztett árut vihet, mint a hagyományos modellek

SDS 390 X-tra Long

Az SDS 390 X-tra Long jelenleg a legnagyobb raktérfogatot kínálja a mozgópadlós félpótkocsik szegmensében. A jármű megnövelt hosszúságának köszönhetően mintegy tíz köbméterrel, 101 köbméterre nőt a kapacitása a hagyományos mozgópadlós félpótkocsikéhoz képest. Ennek megfelelően pedig a hasznos teherbírása meghaladja a 27 tonnát. Ezáltal az SDS 390 X-tra Long lényegesen termelékenyebb a társainál, már az első fuvarfeladattól kezdve, így piacvezető teljes birtoklási költséget biztosít. Emellett számos praktikus megoldást nyújt, például a mozgó alumínium padlóelemei megfordíthatók, ha az alsó részük már jobban elkopott, mint a felső.

Az IAA Transportation kiállításon bemutatott újdonságok egyértelműen mutatják tehát, hogy a Fliegl fejlesztői valóban nagy hangsúlyt fektetnek a fuvarozás fenntarthatóságának elősegítésére, méghozzá számos újszerű, ötletes megoldás bevezetésével.

Az SDS 390 X-tra Long mozgópadlós félpótkocsi raktérfogata 101 köbméter, így a termelékenység bajnoka