Hirdetés:

Bő egy évvel ezelőtti menetpróbája kapcsán már részletesen bemutattuk az MAN Lion’s Intercity LE helyközi, illetve városi alkalmazásra egyaránt kialakítható autóbuszcsaládot. Ezúttal az idei év elején érkezett városi verziókról lesz szó.

A városi és városkörnyéki autóbuszüzem régi-új koncepciója jegyében, az oroszlános márka az alacsonybelépésű, azaz lépcsőzetes padlómagasságú konstrukciók erényeit használja ki új MAN Lion’s Intercity LE sorozatával. Számos előnye – több ülőhely, egyszerűbb hátsótengely- és futóműkonstrukció, illetve motorelrendezés – révén e megoldásnak a városban is lehet létjogosultsága, különösen, ha kimondottan erre is specifikálható. Pontosan ezt kínálja a frissen érkezett 12,44 méter hosszú Lion’s Intercity LE 12 32C és a 13,14 méteres Lion’s Intercity LE 13 33C. Különösen nagy utaskapacitásával és teherbírási tartalékaival jövőre várható a 14,46 méteres, háromtengelyes Lion’s Intercity LE 14 34C/44C.

A hátsó szakasz emelkedő, színházpadlós ülésezése már-már a prémium távolsági autóbuszokat idézi

A Lion’s Intercity LE városi kivitelének alacsonypadlós része dobogók nélküli kialakítású, modern, ovális keresztmetszetű mennyezeti kapaszkodókkal, opcióként pedig állítható magasságú csomagtartókkal. Az alacsonyabb profilú, 275/70 R 22,5 méretű abroncsozással a belépési magasság mindössze 320 milliméter. A moduláris városi ülések és a kapaszkodók itt az oldalfalakra rögzítve segítik a takarítást. A LED-technikájú, közvetlen utastér-világítás kellemes légkört teremt, a megbízható higiéniai védelemről pedig antivirális szűrők gondoskodnak. A városi változatok kétszárnyú bolygó-, opcióként pedig ugyancsak kétszárnyú elektromos lengő-tolóajtókkal is készülhetnek. Állóhelyekre optimalizált városi kivitelében a hosszabb kéttengelyes Lion’s Intercity LE akár 107 utast is szállíthat.

A 120 milliméterrel feljebb pozicionált vezetőülés kommunikációs és biztonsági okokból egyaránt kedvezőbb módon az utasokkal szemmagasságba emeli a vezetőt. A VDV-konform vezetőtér a Lion’s City új generációjából érkezett, alsó része a kormánykerékkel együtt állítható. Mostantól a kameraalapú MAN OptiView válthatja fel a visszapillantó tükröket. A holtteret minimálisra mérséklő, éjszaka és rossz időben jóval kedvezőbb látást nyújtó rendszer jobb oldali nagy felbontású monitora az utasok felszállása közben is jól figyelemmel kísérhető.

A kilencliteres, hathengeres D1556 LOH erőforrás 206, 243 és 265 kilowatt (280–360 lóerő) teljesítményszinten, 1200 és 1600 newtonméter közötti maximális forgatónyomatékkal állhat akár a nehezebb domborzati körülmények kihívásai elé is. A sebességváltók palettáján városban ideális automatikus konstrukcióként a négyfokozatú Voith DIWA.6 és az új, hatfokozatú ZF Ecolife 2 sorakozik. A független első kerékfelfüggesztések akár 56 fok bekormányzási szöggel kínálnak kompakt fordulókör-átmérőt, jó manőverezhetőséget.  Szintén 2023-tól egészíthető ki opcióként a D15 aggregát az MAN EfficientHybrid hajtással, amelynek 12 kilowattos indítógenerátora rekuperációra is alkalmas, motorüzemében pedig akár 220 newtonméterrel is segítheti a gyorsításokat. A visszatáplált energiát a tető 40 wattóra kapacitású szuperkondenzátora tárolja. A megállók és az útkereszteződések zajterhelését a stop-start funkció segít mérsékelni, és ezzel valóban városbarát autóbusszá válik.