Hirdetés:

Ezúttal sem szűkölködött innovatív újdonságokban a hűtős pótkocsik és felépítmények specialistájaként ismert Lamberet standja a hannoveri IAA Transportation haszonjármű-kiállításon. Ezek célja pedig jellemzően az energiahatékonyság javítása.

Összhangban korunk egyik legnagyobb kihívásával, vagyis az energiaellátási nehézségek miatt drasztikusan növekvő energiaárakkal, a tavaly ősszel Hannoverben megrendezett IAA Transportation szakkiállítás mottójának az energiahatékonyságot választották. A Lamberet egy és száz köbméter raktérkapacitás között bemutatott újdonságainak többsége pedig kiválóan rímelt erre. A francia gyártó szakemberei alapvetően három területen vették fel a harcot a fuvareszközök energiaigénye ellen. Egyrészt alternatív energiák alkalmazásával, például elektromos árammal, napenergiával vagy biogázzal működtetett hűtőaggregátokkal. Másrészt a felépítmények hőszigetelésének javításával és a saját tömeg csökkentésével. Nem utolsósorban pedig a termékek specifikációjának optimalizálásával és még nagyobb mértékű személyre szabhatóságával.

Hangvezérlésű felépítmények

Különösen nagy érdeklődés övezte a gyártó kiállítói területén az SR2-e többkamrás hűtős félpótkocsit, amelyet tisztán elektromos hajtású hűtőaggregáttal szereltek fel. Érdekessége, hogy a hűtőberendezést árammal ellátó akkumulátorcsomag nemcsak külső forrásról tölthető, hanem az SAF TRAK’r tengelyhez csatlakozó generátor is táplálhatja jellemzően a fékezéskor felszabaduló energia rekuperálásával. Ráadásul a bemutatott modellt egy egyedülálló, hangvezérlésű felépítményirányító rendszerrel is ellátták, amely elnyerte az IAA Pótkocsi-innovációs Díjat az okospótkocsik kategóriájában. A járművezető ugyanis a Multiplex Lamberet alkalmazáson keresztül „OK Lamberet …” hangutasításokkal működtetheti például az emelőhátfalat, a rolóajtó nyitását és zárását vagy a munkalámpát és a raktérvilágítást. Ennek köszönhetően nemcsak biztonságosabb, kényelmesebb és gyorsabb lehet a rakodás, hanem a raktérajtókat csak a lehető legrövidebb ideig kell nyitva tartani, ami energiamegtakarítást eredményezhet.

Úttörő újdonság, hogy a Lamberet okostelefonos alkalmazásán keresztül hangutasításokkal vezérelhető a felépítmények számos funkciója

Újítások a nehézsúlyú hűtőfuvarozásban

Emellett persze még más nehézkategóriás újdonságok is sorakoztak a Lamberet standján. A Renault Trucks D 19 Wide CNG típusú, azaz sűrített földgázzal hajtott fülke-alvázon bemutatott Frigoline HD többkamrás felépítmény egyszerre két érdekességgel is szolgált. Egyrészt a Carrier Iceland Ecodrive elektromos működtetésű hűtőaggregáttal, másrészt az egyik oldalon automatikus rolóból, mellette pedig lengőajtóból álló hibrid hátfallal. Továbbá a francia gyártó első ízben vonultatott fel az IAA-n fülke-alvázas teherautóból és pótkocsiból összeállított szerelvényt. A Scania R 530 modell Frigoline HD Rigid felépítménye és a hozzá kapcsolt pótkocsi hűtődoboza összenyitható, lehetővé téve a logisztikai folyamatokat megkönnyítő átrakodást. A kiállított IVECO Daily 72 C 18 típusú, hét tonna legnagyobb megengedett össztömegű fülke-alvázon elhelyezett Frigoline City hűtődoboz pedig optimalizált saját tömege mellett is masszív felépítésével támogatja a városi fuvarfeladatok hatékony végrehajtását.

Hűsítő újdonságok kishaszonjárművekhez

Egyértelműen utal a kishaszonjárművekhez kínált hűtőfelépítmények új generációját képviselő Frigolight termékcsalád neve a legfőbb erényére. Ugyanis ez 25 százalékkal kisebb saját tömeggel büszkélkedhet a jelenlegi Frigoline termékekhez képest. Emellett kiegészítő légterelők nélkül is húsz százalékkal kedvezőbb légellenállást nyújt a nagyobb hatótáv érdekében, ugyanis az új Kerstner eCoolJet 206 hűtőaggregátot áramvonalasan beépítik a doboz tetejébe. Így az akár 12 köbméteres Frigolight felépítmények különösen ideálisak tisztán elektromos hajtású járművekhez. A standon bemutatott Mercedes-Benz eVito a Lamberet rendkívül hatékony hőszigetelésének és a Kerstner eCoolJet 106 hűtőaggregátnak köszönhetően olyannyira energiatakarékos temperálást biztosít, hogy nincs szüksége kiegészítő akkumulátorcsomagra. A kiállított Volkswagen Caddy Maxi esetében pedig a Kerstner eCoolJet 106 hűtőaggregátot a pótkerék helyére szerelték be, ezáltal nem befolyásolja a jármű aerodinamikáját és külső magasságát.

Továbbá egy igazán különleges kis járgányt is elvitt a francia gyártó a rendezvényre. A Kleuster Freegônes elektromos rásegítésű pedálos triciklit a Renault Trucks szereli össze és értékesíti a hálózatában. Ezt egy Frigoline hűtődobozzal látták el városi kiszállításokhoz, amelyben nyolc 60×40×32 centiméteres Eurobox doboz is elfér. Mindemellett az IVECO és a Volkswagen standján is képviseltette magát a Lamberet egy Daily, illetve egy Crafter kishaszonjármű rakterének hatékony hőszigetelése által. A francia márka tehát szokásához híven ezúttal is bőségesen szolgált újításokkal a kiállítás látogatóinak. Ráadásul 2010 óta a hűtős szegmensben egyedülállóan negyedszerre nyerte el az elismert európai szakújságírókból álló zsűri által kiosztott Pótkocsi-innovációs Díjat.

A kiállított Mercedes-Benz eVito a Lamberet hatékony hőszigetelésével és a Kerstner eCoolJet 106 hűtőaggregáttal különösen energiatakarékos működést biztosít