Idén tizenötödik alkalommal rendezik meg október 22. és 25. között a Feria Internacional del Autobús y del Autocar szakvásárt Madridban. Ott és akkor arra is fény derül majd, hogy melyik gyártó típusa kapja meg a Minibus of the Year trófeát.
Olyan nagyágyúk képviseltetik magukat a Feria Internacional del Autobús y del Autocar (Nemzetközi Autóbusz és Turistabusz Szakvásár) többnapos rendezvényén, mint a Daimler Buses, az Irizar, a Solaris vagy éppen a ZF. Összesen csaknem száz kiállító érkezik majd a spanyol fővárosba 14 országból. A szép mennyiségű cég kapcsán látható, hogy a kétévente megrendezett FIAA-kiállítás közel sem csupán az Ibériai-félsziget számára releváns, egyértelműen ez az egyik legnagyobb buszos seregszemle Európában.
Az esemény egy számunkra is kiemelkedően fontos programot is tartalmaz, méghozzá a spanyol Autobuses y Autocares magazin által szervezett Minibus Euro Test 2024 megmérettetés rangos díjátadóját, a Minibus of the Year ünnepségét október 22-én. Idén a versenyben csak olyan új vagy újratervezett modellek vehetnek részt, amelyek legfeljebb két éve kerültek piacra és maximum nyolc méter hosszúak. A zsűri tagjai 23 európai országot képviselnek, a testület magyar tagja Rolling Tons. Az indulók értékelése során számba vesszük majd többek között a minibuszok teljesítményét, a belső és külső dizájnját, a biztonságot és a kényelmi tényezőket is. Mi több, több napon keresztül gyakorlati tesztelésnek vetjük majd alá a járműveket. Korábban az International Bus & Coach of the Year zsűrije három alkalommal rendezte meg a minibuszok versenyét, és ennek nyomán 2017-re, 2019-re és 2022-re osztott elismerést. Az eddigi nyertesek az IVECO Bus Daily Tourys, a Mercedes-Benz Sprinter City 75 és a Car-Bus.net Shaula modelljei voltak. Idén vajon ki gördül majd be az első helyre?
Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.
Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?
Használt Renault Trucks haszongépjárművek: Egy kamion két élete
Tudtátok, hogy a Renault Trucks használtgépjármű-értékesítési elvei példaértékűek? A felelős nyersanyag-gazdálkodás jegyében mindent megtesznek, hogy teherautóik minél tovább használatban maradjanak – most pedig egy akcióval is támogatják ezt!
Megmutatjuk, milyen egy járműgyár
Láttad már, hogy készülnek a járművek? Van öt perced? Ha az első kérdésre nem, a másodikra viszont igen a válaszod, akkor most figyelj! A KIA szlovákiai gyára szupertitkos, nem készülhet benne, sem fotó, sem videó. Mi viszont szereztünk felvételeket!
Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.
IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei
Gyere velünk egy gyors standbejárásra, nézzük végig, milyen trendeket láttunk az IAA Transportation 2024 kiállításon. Elárulom előre, hogy a hagyományos dízelmotorok jócskán háttérbe szorultak, a helyükön a villamosítás és az üzemanyagcella állt. Hannoveri beszámolónk második részében a beszállítók kínálatán keresztül tekintjük át, merre tart az iparág.