Hirdetés:

Mindenképp érdemes pár hónapig kvantumfizikával tornáztatni az agyunkat, mielőtt fel szeretnénk fogni azt a jó értelemben vett elmebetegséget, hogy a Brabus a legújabb pickupjába 662 kilowattos, azaz 900 lóerős motort épített!

Hihetnénk azt is, hogy új, holott a Brabus 900 XLP sziluettje már nem vet új árnyékot az Arab-sivatag dűnéire. A Mercedes-Benz G-osztály (W 463) platós karosszériaváltozata a két éve bemutatott 800 Adventure XLP óta gazdagítja a német tuningcég kínálatát. Erre tett rá még egy lapáttal a bottropi műhely.

Valójában egy rakétaszürke nehézbombázó, mégsem tűnik drabálisnak

A Brabus ezúttal sem aprózta el, egyenesen a legerősebb, 4,4 literes, 662 kilowattos (900 lóerő) ROCKET 900 V8 Biturbo motorját pattintotta a „kishaszonjármű” orrába. A turbónyomás eléri az 1,4 bart! Könnyen találhattak volna még ott további száz gebét, ahonnan a ménes érkezett, de nem akartak – a mille cavalli egyelőre elmarad. Így is le kellett korlátozni az eredetileg 1250 newtonméteres forgatónyomatékot 1050-re, hogy kíméljék a kilencfokozatú automatikus sebességváltót, a kétfokozatú osztóművet és a hajtáslánc többi elemét. Nem kell kétségbeesni, a 900 XLP ilyen kisnyomatékú üzemmódban is 4,4 másodpercen belül katapultál százra, ami a jelentős saját tömeg fényében leginkább ijesztő. Ekkora gyorsulásnál a feszítőhevederek már nem a rakomány rögzítéséért, hanem saját létükért aggódnának. A kipufogórendszerbe integrált szelepek nyitott állásban kiemelik a nyolchengeres, két turbós erőforrás érces orgánumát. Zárt állásban pedig úgy is hazaérkezhetünk késő este, hogy a szomszéd másnap reggel is fogadja a köszönésünket. A magas tömegközéppont, valamint a 22 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra feszített 325/55 R 22 méretű, könnyű terepes mintázatú Pirelli Scorpion ATR gumiabroncsok miatt korlátozták a csúcssebességet is – 210 kilométer/órára.

Képességben nincs hiány

Ne legyenek illúzióink a szénszál-erősítésű műanyag elemek láttán, a tuningolt járgány 2936 kilogramm saját tömege közel fél tonnával nehezebb az alapjául szolgáló AMG-üdvöskénél. Sajnos hazánkban a 3690 kilogrammos össztömeget sem mindenki tudná maradéktalanul kihasználni, hiszen az 190 kilogrammal meghaladja a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető 3,5 tonnát. Ennek fényében soványnak tűnik a 44 kilonewtonos csörlő. A terepezők tízparancsolatában Mózes óta kőbe vésett alapszabály, hogy kizárólag az össztömeg kétszeresének megfelelő vonóerő lehet üdvözítő. Az is igaz, hogy ezek a gólyalábúak borítékolhatóan sohasem fognak komoly terepre tévedni, pedig a 49 centiméteres szabadmagasság hatalmas fegyvertény. Túlzás nélkül Unimog-kategória!

Nem véletlen említettem a németek gördülő svájci bicskáját, hiszen a differenciálzárak teljes kínálata mellett annál is a portáltengelyek járulnak hozzá leginkább a pazar terepjáró képességhez. Klasszikus értelemben a 900 XLP esetén ez csupán hátulra igaz, elöl ugyanis az új generációs G-osztály kettős keresztlengőkaros felfüggesztését találjuk. A Brabus erre rögzítette a szabadmagasságot növelő előtéthajtóművét. Habár az artikulációja egész jónak mondható, mégis elmarad a korábbi merevtengelytől. Cserébe nagy sebességnél és szilárd útburkolaton nagyságrendekkel precízebb irányíthatóságot és útfekvést tesz lehetővé, ráadásul komfortosabb is.

„Kis” haszongépjármű

Van fellépése, na! A mifelénk kapható legmaszkulinabb pickup, a Ford Ranger Raptor nyikorogva eresztő, félkemény gumikacsának tűnik mellette. Azért, hogy ne csupán jelzésértékű, hanem valóban használható méretű platót kapjanak, és a hátsó túlnyúlás se legyen aránytalan, a Brabus ötven centiméterrel, 3390 milliméterre meghosszabbította a tengelytávot. A létravázba toldott modult úgy tervezték, hogy megőrizze az alváz torziós merevségét. Gazdatestéhez képest közel hetven centiméterrel, 5327 milliméteres hosszúságúra növekedett a 900 XLP. Ez mégsem borítja fel az arányokat, hiszen a Brabus az eleve nem filigrán sárvédőszélesítéseket is megfejelte. Így a szerény G-osztálynál 17 centiméterrel terebélyesebb a 2,1 méter széles 900 XLP. A nyomtáv is követte a trendet, 120 milliméterrel terpeszt szélesebbre, mint a széria G. A magasság bő harminc centiméterrel, 2293 milliméterre növekedett, úgyhogy kevés mélygarázsba hajthat be. Cserébe a tetőcsomagtartóval és munkalámpákkal sem veri le a 2,3 méteres magasságkorlátozás lécét. Beszálláskor tisztességeset kell lépni, ezért az ízületeikkel gyengélkedők részére motoros mozgatású fellépőt kínál a Brabus, természetesen felár ellenében. Szintén a könnyebb ki- és beszállást támogatják a derékszögig nyitható hátsó ajtók.

A visszafogott elegancia jelzővel nem illethető belsőtérben szerényen meghúzódik a középkonzol alsó fertályánál az Officine Panerai olasz luxusóragyártó időmérője

A beltér mindegyik példánynál egyedinek ígérkezik, hiszen a Brabus kárpitos manufaktúrája igyekszik teljesíteni az új tulajdonosok minden kívánságát. Nem humanitárius megfontolásból teszik, valamivel mégiscsak illik kompenzálni, hogy megnégyszerezték a Mercedes-AMG G 63 modell 180 939 eurós vételárát! Hazájában ugyanis 783 764 eurót kóstál a Brabus 900 XLP „One of Ten“, ami individuális kívánságokkal tovább növelhető. Határ a csillagos ég, nem csak értékben, képességben is!

Itt elmondhatod a véleményedet!