A hidrogén kihívásai: Ugyanaz pepitában

Hideg időben gőzmozdony módjára gyönyörű felhőt húznak maguk után az üzemanyagcellás haszonjárművek, így a gyermekek biztosan imádni fogják ezeket. Ám rengeteg a kihívás a hidrogén gyakorlati alkalmazása előtt – pedig bevezetése elkerülhetetlen. Írhatnám azt is, hogy egyszerű a szállítmányozás zöld átállása, csak nem lenne igaz. Egyetlen egy autópálya melletti e-teherautós töltőállomás egy 15 000 (!) fős település áramigényének felel meg. A...

Citroën ë-Jumper és Peugeot e-Boxer: Jelenálló duó

Miután nyár elején bemutatkozott a Fiat E-Ducato, már várható volt, hogy hamarosan a másik két testvér, a Citroën ë-Jumper és a Peugeot e-Boxer is megjelenik. Íme, a tisztán elektromos francia páros. Egyre több európai belvárosban mind szigorúbban korlátozzák a gépjárművek behajtását, számos helyre már csak tisztán elektromos modellek tehetik be a kerekeiket. Emellett pedig a Peugeot felmérése szerint ötből négy...

Autóbuszok utólagos villamosítása: Tiszta szívvel folytatják

Kiváló lehetőségek rejlenek a dízel autóbuszok utólagos villamosításában, amikor is a teljes hajtásláncot tisztán elektromosra cserélik. A brit Equipmake és Kleanbus komplett megoldásokat kínálnak erre, az objektív előnyök pedig önmagukért beszélnek. Elsőre bonyolult, jelentős kompromisszumokkal járó, időigényes és költséges beavatkozásnak tűnik, hogy egy autóbusz teljes hajtásrendszerét dízelüzeműről elektromosra cseréljék. Sok üzemeltetőnek bizonyára a legmerészebb elképzelései között sem fordulna meg ilyesmi....

Renault Trucks elektromos haszonjárművek: Felvillanyozó jövő

Ritkán adódik ilyen kis piacon ilyen jelentős esemény! Hazánk nemhogy felkerült a Renault Trucks elektromobilitási térképére, egyből a francia gyártó egyik villamosítási úttörőjévé léptünk elő. Európában a jellemzően elosztófuvarozásra alkalmazott közép- és nehézkategóriás, 4×2 és 6×2 hajtásképletű fülke-alvázakból évente 65-70 ezret értékesítenek. E nagyságrend ismeretében már nem olyan meglepő, hogy miért a hazai piacon kicsit mostoha sorsú középkategóriában kezdte meg...

HVS AlphaX önvezetéssel: Kettőt egy csapásra

Korunk két ígéretes fejlesztési területét, az önvezetést és az üzemanyagcellás hajtást kéz a kézben kapcsolja össze több brit, állami támogatású projekt. Ezek keretében a HVS járműveihez a Fusion Processing biztosítja az önvezető rendszert. Nem elég éghajlatvédelmi, illetve más fenntarthatósági célkitűzéseket hangoztatni és nagy mellénnyel különféle egyezményekhez csatlakozni. A kutatási és fejlesztési projekteket jelentős anyagi támogatással is segíteni kell, ugyanis a...

Renault Trucks D típusfrissítés: Felfrissülnek

Megújult formákkal és új biztonsági funkciókkal frissítette fel főként terítőfuvarozásra készült, D-sorozatát a Renault Trucks. A járművei élettartamának meghosszabbítására irányuló sokrétű törekvései között megjelent az utólagos villamosítás is. Immár 2020 óta bizonyítanak a mindennapok terítőfuvarozásában a Renault Trucks D-sorozatának tisztán elektromos tagjai, a típus gyökerei pedig egészen az ezredforduló előtti évekig nyúlnak vissza. Most mind a dízelmotoros, mind az E-Tech...

ABT e-Line: Villanyra fel!

Csupán napok és némi tőke kérdése, hogy mosolyt csaljunk Greta arcára. Ugyanis ennyi idő alatt az ABT e-Line GmbH munkatársai villamosítják a dízelmotoros Volkswagen Transporter 6.1 kishaszonjárművünket. Bizonyára felmerült egyesekben, akiket megcsapott a spenót füstje és hirtelen kizöldültek, hogy mihez kezdjenek hatékony, erős, takarékos és 1200 kilométeres hatótávolsággal kecsegtető, dízelmotoros népautójukkal. Hát adják el és vegyenek egy zöld rendszámosat! Azonban...

Tiszta tudatú kifutófiúk

Alapjaiban változtatta meg vásárlási szokásainkat a jelenlegi egészségügyi vészhelyzet. A korábban csak lassacskán teret nyerő online piactér drasztikus felélénkülése meggyorsította a városi kiszállítások tisztázásának szükségességét. Egyre több megoldandó feladatot okoznak majd az utolsó kilométeres kiszállítások. A tisztább levegőért a városok folyamatosan terjesztik és fokozatosan bővítik a korlátozott kibocsátási zónákat. Azokba csak a helyben megfelelően tisztán üzemelő járművek hajthatnak be, ami...

GreenGo Cargo: Zöld és nagyon menő

Hamarosan alapjaiban rendezik át az emberek közlekedéshez való hozzáállását, az egész iparágat érintő hatalmas változások. Ezért kipróbáltuk, mit tudnak ma a GreenGo autómegosztó új kishaszonjárművei. Jó pár éve, 2016-tól gazdagítja a budapesti látképet a GreenGo autómegosztó szolgáltató elektromos flottája. Akkor 45 autóval indultak, azóta több mint 400 járművük áll szolgálatra készen a nap 24 órájában. Kínálatuk a közelmúltban – természetesen...

Renault Trucks T E-Tech és C E-Tech: Emelik a tétet

Nem fogja vissza magát a Renault Trucks sem az elektromos járművek terén. Bemutatta a T és a C típus villanymotoros változatát, bevezetett egy átfogó ügyféltámogatási csomagot és megkezdte egy eleve elektromos hajtásúnak tervezett elosztójármű kifejlesztését. Több mint tíz éve kezdte meg a tisztán elektromos hajtású teherautók első ügyféltesztjeit a Renault Trucks, 2018-ban pedig már egy egész villamosított járműcsaládot mutatott be...
Hirdetés:
error: Védett tartalom