Paul Hydrogen Power Truck: Energetikai pálfordulás
Pálos rend uralkodik a speciális haszonjárműveiről nevezetes Paul Nutzfahrzeuge háza táján. Habár az egyetlen magyar alapítású férfi remete szerzetesrendhez hasonlóan a Paul Hydrogen Power Truck miatt sem kellett senkinek némasági fogadalmat tennie. Egyszerű a bátor beszéd titka, ugyanis a legelső, típusbizonyítvánnyal is rendelkező német üzemanyagcellás teherautót nem övezték hadititkok. Elsőségét nem ennek, hanem a Paul Nutzfahrzeuge hatalmas tapasztalatának és rendíthetetlenségének...
Az üzemanyagcellás hajtás jövőbeli kilátásai: Zsákutca a hidrogén?
Egy friss tanulmány szerint nem túl rózsás a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás jövője a gépjárműiparban – különösen az akkumulátoros elektromos hajtás rohamos fejlődésének tükrében. Mégis sok jelentős piaci szereplő hisz benne és küzd érte. Nemrég jelent meg a német Fraunhofer Intézet egyik nagyszabású kutatásának összegzése. Ennek az a végkövetkeztetése, hogy a gépjárművek legtöbb alkalmazási területén jóval előnyösebb az akkumulátoros elektromos...
Arrival Bus: Megérkezik valaha?
Innovatív anyagok és felépítés, rugalmas gyártásban lokálisan születő „olcsó” villanybusz. Már csak az a kérdés, hogy sikerül-e piacra dobni a felhasználói élményre tervezett Arrival buszt még azelőtt, hogy a cég felélné minden tartalékát? Többször említettük, hogy a villamosítás jelentősen lecsökkenti a küszöböt az új szereplők előtt. Ám természetesen ettől még a telefonszámla hátoldalára gyönyörű járműveket tervező óvodásokból nem lesz egy...
Klímacélok megvalósíthatósága: Beszéljünk zöldségeket!
Csak egyetlen eleme a klímavédelmi kirakósnak a jármű. Egyértelmű szabályok, a gyártását és üzemeltetését elősegítő gazdaságpolitika, a használatát lehetővé tévő infrastruktúra nélkül kérdéses az akkumulátoros vagy üzemanyagcellás haszonjárművek sikere. Előremutató gazdaságpolitika szükséges az európai autóipar versenyképességének megőrzése, valamint az ambiciózus éghajlatvédelmi célkitűzések elérése érdekében. Hiszen száz százalékkal kell csökkenteni az új személyautók és kisteherautók szén-dioxid-kibocsátását 2035-ig az Európai Unió klímavédelmi...
Scania villamosított tehergépjárművek: Városbarát griffek
Hálózatról tölthető hibrid, illetve tisztán elektromos teherautóival a svéd gyártó tisztábbá tenné a városi kiszállításokat. Újdonságaival eltolódhatna a forgalom egy része a szó szerint csendesebb időszakokra. Már évekkel ezelőtt célul tűzte ki a Scania, hogy élenjáró szerepet töltsön be a fenntartható közlekedésre való áttérésben. Ebben pedig a megújuló tüzelőanyagokkal működő belső égésű motorok használata mellett a villamosítást tekinti első számú...
Tiszta tudatú kifutófiúk
Alapjaiban változtatta meg vásárlási szokásainkat a jelenlegi egészségügyi vészhelyzet. A korábban csak lassacskán teret nyerő online piactér drasztikus felélénkülése meggyorsította a városi kiszállítások tisztázásának szükségességét. Egyre több megoldandó feladatot okoznak majd az utolsó kilométeres kiszállítások. A tisztább levegőért a városok folyamatosan terjesztik és fokozatosan bővítik a korlátozott kibocsátási zónákat. Azokba csak a helyben megfelelően tisztán üzemelő járművek hajthatnak be, ami...
Hidrogéntüzelés: Hidrogénzöldítés
Még az üzemanyagcellánál is régebbi hidrogénfelhasználási ötlet, ennek ellenére még inkább gyerekcipőben jár ma: a hidrogéntüzelésű belső égésű motorok terjedését célozza az egykori LPG-megoldások mintájára tervezett utólagos átalakítókészlet. Bár az üzemanyagcellát már a XIX. század közepén feltalálták, az első kereskedelmi alkalmazására jó egy évszázadot kellett várni. Ezzel szemben Francois Isaac de Rivaz már 1806-ban is hidrogént égetett el a világ...
Renault Trucks T E-Tech és C E-Tech: Emelik a tétet
Nem fogja vissza magát a Renault Trucks sem az elektromos járművek terén. Bemutatta a T és a C típus villanymotoros változatát, bevezetett egy átfogó ügyféltámogatási csomagot és megkezdte egy eleve elektromos hajtásúnak tervezett elosztójármű kifejlesztését. Több mint tíz éve kezdte meg a tisztán elektromos hajtású teherautók első ügyféltesztjeit a Renault Trucks, 2018-ban pedig már egy egész villamosított járműcsaládot mutatott be...
Daimler Buses eMobility Days: Villanybuszt mindenkinek!
Már háromszáznál is kevesebbet kell csak aludni, hogy bemutassák a Mercedes-Benz Intouro elektromos változatát! Az előzetes kapcsán mögé nézünk egy picit, hogy milyen lehetőségeket és kihívásokat hordoz a normálpadlós helyközi villanybusz. Egyúttal végigvesszük, milyen újdonságokat kínál a legnépszerűbb európai városi autóbusz, a Citaro a következő két évben. A videóban hivatkozott anyagot itt találod meg: Betömörített elektronok – Mercedes-Benz eCitaro teszt Kiváltható a...
Hidrogéngyártás: Milyen színű a hidrogén?
Aki azt válaszolja a kérdésre, hogy színtelen, annak elméletben igaza van, de gyakorlatilag nagyon messze jár az igazságtól. Több mint fél tucat különböző színű változatát különböztetjük meg az ismert univerzumot legnagyobb mennyiségben alkotó elemnek! Akkor a legkönnyebb megérteni a hidrogénes szivárvány színeit, ha nem energiahordozóként gondolunk az egyes rendszámú elemre, hanem inkább energiatárolóként. Ugyanis valamilyen energiát mindenképpen muszáj belefektetni a...










