Temsa LD SB E: Visszasírjuk a szafarit?

Gyémánt, maraton, presztízs, sugárút, szafari, zafír. Nem egy alvóügynök ébresztőszavai ezek, hanem Temsa típusnevek. Ám zavar támadt az erőben a márka névadó stratégáinál. Legújabb termékük jelzését látszólag betűtésztából rakták ki a tányér szélére. Mit takar az LD SB E kód? Alacsony fedélzetű (nem alacsonypadlós!) „iskolabuszt”, amely elektromos. Az iskolabusz nálunk jobbára csak az amerikai filmekből ismert fogalom. Rendkívül népszerű kategória...

Alternatív hajtóanyagok töltőinfrastruktúrája: Előbb a tojás, aztán a tyúk

Európában a haszonjárműgyártók egymás után mutatják be és igyekeznek minél nagyobb mennyiségben értékesíteni az egyre korszerűbb alternatív hajtású modelljeiket. A töltőinfrastruktúra fejlődése azonban még nem követi Európa-szerte ezt a ritmust. Jó egy évtizeddel ezelőtt a szakmában még mindenki a tyúk és a tojás paradoxonját hozta fel az alternatív hajtású haszonjárművek kapcsán. A járműgyártók ódzkodtak nagy lendülettel fejleszteni, amíg nem épül...

MAN elektromos nehéz-teherautók: Zéró emissziós misszió

Ambiciózus terveket ápol az MAN! Szeretné jelentősen felgyorsítani a helyileg kibocsátásmentes elektromos és üzemanyagcellás haszonjárművek elterjedését. Fellebbentették a fátylat az új, két éven belül gyártásba kerülő elektromos nehéz-teherautójukról is. Elsőként, 2018-ban az oroszlán  ugrott mély vízbe a nagy gyártók közül  amikor bemutatta az MAN eTGM teherautót. Sajnos a mindössze tucatnyi szorgoskodó példány ismeretében azóta sem beszélhetünk valódi sorozatgyártásról. Ennek hamarosan...

Autóbuszok utólagos villamosítása: Tiszta szívvel folytatják

Kiváló lehetőségek rejlenek a dízel autóbuszok utólagos villamosításában, amikor is a teljes hajtásláncot tisztán elektromosra cserélik. A brit Equipmake és Kleanbus komplett megoldásokat kínálnak erre, az objektív előnyök pedig önmagukért beszélnek. Elsőre bonyolult, jelentős kompromisszumokkal járó, időigényes és költséges beavatkozásnak tűnik, hogy egy autóbusz teljes hajtásrendszerét dízelüzeműről elektromosra cseréljék. Sok üzemeltetőnek bizonyára a legmerészebb elképzelései között sem fordulna meg ilyesmi....

PSA és Toyota elektromos modulegyterűek: Elektromos féltestvérek

Szinte egyforma küllem és adatok – a globális együttműködés példájaként lényegében ugyanazt kínálja a PSA-márkák és a Toyota zéró helyi emissziójú áruszállítója. A vevőnek a fejlesztési költségek megosztása nyújthat árelőnyt. Mulatságos, hogy a Citroën, az Opel, a Peugeot és a Toyota sajtóinformációja is úgy mutatja be járművét, mintha nem létezne a többi. Marketingalapelv, hogy más márkát nem hozunk szóba, mert...

Zajszennyezés: Csendet kérünk!

Hatalmas vívmánya az emberiségnek a közlekedés nagymértékű fejlődése. Viszont, mint sok más pozitív folyamatnak, úgy ennek is számos negatív következménye hat a mindennapi életünkre. Egyik ilyen, talán sokszor nem is tudatosuló terhelés a zaj. Régóta ismert már, hogy a közlekedés fellendülése és a forgalom óriási növekedése a levegő minőségét jelentősen rontja, ami negatív egészségügyi következménnyel jár a társadalmunkra nézve. A...

Toyota–Caetano H2.City Gold: Messzire elér

Tíz perc alatt 400 kilométerre feltankolható, és az üzemanyagcellája akár –25 Celsius-fokos hőmérsékletig külső energia nélkül is képes elindulni. Ezek alapján az extrémebb városi viszonylatokra is megoldást jelenthet a japán–portugál koprodukciós busz. Talán keveseknek csillan fel a szeme a Caetano név hallatán, azonban legtöbbünk találkozott már a portugál gyártó sikertermékével, csak „nem voltunk bemutatva egymásnak”. Ugyanis a jellegzetes formájú és...

Arrival Bus: Megérkezik valaha?

Innovatív anyagok és felépítés, rugalmas gyártásban lokálisan születő „olcsó” villanybusz. Már csak az a kérdés, hogy sikerül-e piacra dobni a felhasználói élményre tervezett Arrival buszt még azelőtt, hogy a cég felélné minden tartalékát? Többször említettük, hogy a villamosítás jelentősen lecsökkenti a küszöböt az új szereplők előtt. Ám természetesen ettől még a telefonszámla hátoldalára gyönyörű járműveket tervező óvodásokból nem lesz egy...

Citroën ë-Jumper és Peugeot e-Boxer: Jelenálló duó

Miután nyár elején bemutatkozott a Fiat E-Ducato, már várható volt, hogy hamarosan a másik két testvér, a Citroën ë-Jumper és a Peugeot e-Boxer is megjelenik. Íme, a tisztán elektromos francia páros. Egyre több európai belvárosban mind szigorúbban korlátozzák a gépjárművek behajtását, számos helyre már csak tisztán elektromos modellek tehetik be a kerekeiket. Emellett pedig a Peugeot felmérése szerint ötből négy...

Az üzemanyagcellás hajtás jövőbeli kilátásai: Zsákutca a hidrogén?

Egy friss tanulmány szerint nem túl rózsás a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás jövője a gépjárműiparban – különösen az akkumulátoros elektromos hajtás rohamos fejlődésének tükrében. Mégis sok jelentős piaci szereplő hisz benne és küzd érte. Nemrég jelent meg a német Fraunhofer Intézet egyik nagyszabású kutatásának összegzése. Ennek az a végkövetkeztetése, hogy a gépjárművek legtöbb alkalmazási területén jóval előnyösebb az akkumulátoros elektromos...
Hirdetés:
error: Védett tartalom