IVECO HD BEV és HD FCEV: Premier előtti vetítés

Idén év végéig bevezeti az IVECO az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nyerges vontatóit az európai piacra. Ezért már beharangozta legfőbb műszaki adataikat is, amelyek igen kecsegtetők. Néhány évvel ezelőtt az IVECO és az amerikai Nikola Corporation közösen fogott bele az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésébe. Németországban még egy vegyesvállalatot is létrehoztak ehhez a tevékenységhez Nikola Iveco Europe...

Fuso eCanter: Felvillanyozóan sokoldalú

Hosszú évtizedek tapasztalatára épülő masszív, alvázas felépítésű kis középkategóriás teherautó a Fuso Canter. Ráadásul többévnyi, egyedülálló villamosítási szakértelmüket is felhasználták új elektromos ajánlatuk megalkotásakor. Hazájában, Japánban mutatkozott be elsőként a Daimler Truck teherautó-leányvállalata, a Fuso könnyűkategóriájú, tisztán elektromos Fuso eCanter új nemzedéke. Az eCanter előszériájának 2017-es indulása óta Japánban, Európában, Észak-Amerikában, Ausztráliában és Új-Zélandon összesen mintegy 450 járművet adtak át...

Volvo VNR Electric: Elektromos előrelépés

Olyan villany-teherautót hoz forgalomba Észak-Amerikában a Volvo Trucks, amelynek szinte nincsenek hátrányai a dízelesekhez képest, és már most azonnal használatba vehető. Észak-Amerikában, a ritkább vasúthálózat miatt még nagyobb a tehergépkocsis fuvarozás jelentősége, mint az Óvilágban, műszakilag mégis vontatottnak tűnik hozzánk képest a fejlődésük. Most viszont nagy lépést jelentett be a Volvo Trucks: a helyi emisszió nélkül közlekedő, az ottani besorolás...

Körkörös gazdaság: Túlélési esély

Korunk két vezető célkitűzése ütközik össze recsegve-ropogva: a gazdaság és minden egyes cég, ország állandó növekedésének igénye, illetve a fenntarthatóság. Bolygónk adottságai kizárják mindkettő egyidejű elérését. A kiút az újrahasznosítás lehet. Vásárolj újat, korszerűbbet, környezetkímélőbbet, a fenntarthatóságot jobban szolgálót – ezt sulykolja napról-napra fejünkbe a reklám. Érthető, hogy mindenki minél többet akar eladni a portékájából. Mivel azonban a vásárlóközönségnek már...

Az üzemanyagcellás hajtás jövőbeli kilátásai: Zsákutca a hidrogén?

Egy friss tanulmány szerint nem túl rózsás a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás jövője a gépjárműiparban – különösen az akkumulátoros elektromos hajtás rohamos fejlődésének tükrében. Mégis sok jelentős piaci szereplő hisz benne és küzd érte. Nemrég jelent meg a német Fraunhofer Intézet egyik nagyszabású kutatásának összegzése. Ennek az a végkövetkeztetése, hogy a gépjárművek legtöbb alkalmazási területén jóval előnyösebb az akkumulátoros elektromos...

Renault Trucks elektromos haszonjárművek: Felvillanyozó jövő

Ritkán adódik ilyen kis piacon ilyen jelentős esemény! Hazánk nemhogy felkerült a Renault Trucks elektromobilitási térképére, egyből a francia gyártó egyik villamosítási úttörőjévé léptünk elő. Európában a jellemzően elosztófuvarozásra alkalmazott közép- és nehézkategóriás, 4×2 és 6×2 hajtásképletű fülke-alvázakból évente 65-70 ezret értékesítenek. E nagyságrend ismeretében már nem olyan meglepő, hogy miért a hazai piacon kicsit mostoha sorsú középkategóriában kezdte meg...

Hidrogéngyártás: Milyen színű a hidrogén?

Aki azt válaszolja a kérdésre, hogy színtelen, annak elméletben igaza van, de gyakorlatilag nagyon messze jár az igazságtól. Több mint fél tucat különböző színű változatát különböztetjük meg az ismert univerzumot legnagyobb mennyiségben alkotó elemnek! Akkor a legkönnyebb megérteni a hidrogénes szivárvány színeit, ha nem energiahordozóként gondolunk az egyes rendszámú elemre, hanem inkább energiatárolóként. Ugyanis valamilyen energiát mindenképpen muszáj belefektetni a...

Az elektromos autóbuszok hazai jövőképe: Utasszállító számítógépek

Globálisan felgyorsult az elektromos járművek terjedése. A Zöld Busz Program keretében hazánkban is megjelentek a legelső villanybuszok a nagyobb városokban, azonban elterjedésüket nemcsak tetemes vételáruk, hanem az infrastruktúra hiánya is lassítja. Magyarország az évszázad közepére kívánja elérni a klímasemlegességet. Azért ne arra gondoljunk, hogy 2050-től mindannyian bőrsaruban és lenvászon ingben, szőrén üljük majd meg a lovat, ha elvágtatunk a pékhez...

Zajszennyezés: Csendet kérünk!

Hatalmas vívmánya az emberiségnek a közlekedés nagymértékű fejlődése. Viszont, mint sok más pozitív folyamatnak, úgy ennek is számos negatív következménye hat a mindennapi életünkre. Egyik ilyen, talán sokszor nem is tudatosuló terhelés a zaj. Régóta ismert már, hogy a közlekedés fellendülése és a forgalom óriási növekedése a levegő minőségét jelentősen rontja, ami negatív egészségügyi következménnyel jár a társadalmunkra nézve. A...
Hirdetés:
error: Védett tartalom