Íme, a német postások egyedi elektromos kishaszonjárművének szellemi utódja, a B-ON Pelkan. Raktérkialakítása igazi úttörőnek számít, ugyanis a gyártó saját fejlesztésű, intelligens csomagadagolója hihetetlen időmegtakarítást eredményez használójának.
Még 2011-ben kezdett közös fejlesztésbe a Deutsche Post DHL és az Aacheni Műszaki Főiskola a StreetScooter GmbH vállalattal karöltve. Együttműködésük keretei között megszületett egy olyan elektromos jármű, amely kifejezetten a postai küldemények és a csomagszállítás követelményeihez alkalmazkodik – ennek izgalmas története olvasható a QR-kóddal hivatkozott cikkben. A B-ON két évvel ezelőtt vette át a StreetScooter gyártását a Deutsche Post DHL vállalattól. Az új cég egy átfogó e-járműmegoldás-szolgáltatóvá nőtte ki magát, és elsődleges céljuk, hogy az elektromos járművekre való átállást a lehető legegyszerűbbé és problémamentesebbé tegyék a flottatulajdonosok számára.
Ennek az elhatározásnak az égisze alatt született meg a Pelkan. Az új elektromos kishaszonjármű két változatban érhető el, 43 vagy 54 kilowattórás akkumulátorral. A kisebbik akkumulátorral a maximális hatótávolsága a gyári adatok szerint 225, míg a nagyobbal 279 kilométer. A váltakozó áramú telephelyi töltés 0 és 100 százalék között megközelítőleg nyolc óra az izmosabb tároló esetében. Az egyenáramú töltőállomáson a töltési folyamat 30 és 80 százalék között kevesebb mint 30 percet vesz igénybe. A terhelhetőség az akkumulátorok méretétől függően 1300 vagy 1350 kilogramm, a végsebessége 120 kilométer/óra.
A fülkét és a rakteret is a városi áruszállításra optimalizálták. A B-ON egy új, úgynevezett „intelligens csomagadagoló” technológiát is piacra dob a közeljövőben, amely igény szerint elérhető lesz azok számára is, akik a Pelkan mellett döntenek. Ennek az újításnak hála a vezető időt takarít meg minden kézbesítéskor a csomagok gyorsabb be- és kipakolásának köszönhetően. A rendszer titka egy forgó polcrendszerben rejlik. Berakodáskor a csomagkézbesítő beolvassa az egyes küldemények címét. Amikor megközelíti a soron következő címet, a rendszer felismeri a megfelelő csomagot, a forgó polcok segítségével pedig elő is készíti átadásra. Ez a módszer a gyártó szerint csomagonként legalább 15 másodpercet spórol, ami napi 250 dobozzal számolva több mint egy óra időmegtakarítást jelent!
Renault kishaszonjárművek felépítményei: Átalakulóművészek
Több mint 12 millió embert kiszolgáló piacon jártunk, izgalmas felépítményeket láttunk. A húsok és sajtok tengerében, a soha nem látott zöldségek, gyümölcsök okozta döbbenet mellett is megakadt a szemünk a Renault kishaszonjárművek leleményes megoldásain.
WEVC eCV1: Középkormányos pionír
Lényegében mindenki ismeri a watt kifejezést. Ha máshonnan nem, hát a hajszárítók és fenntartható, de szívóerőben gyengélkedő porszívók csomagolásáról. Most mégsem ezekkel, hanem a brit Watt Electric Vehicle Company legújabb portékájával foglalkozunk.
StreetScooter: Saját márkás csomagszállító
Ismert gyártók termékeinek marketingtől mentes, jó értelemben átcímkézett változataira gondolunk a saját márkás kifejezés hallatán. A német posta pontosan az ellenkezőjét érti ezalatt, a saját igényeinek megfelelő villanyfurgont fejlesztett és gyártott.
Sofőrhiány: Ki vezet holnap?
Állunk a megállóban és várjuk a buszt. Várjuk, várjuk, de nem jön. Akárcsak a csomagot, amit messze földről rendeltünk és már állítólag úton van felénk. Sajnos nem jók a kilátások, több vezető kellene mind a buszokra, mind a teherautókra.
Elsők az utolsó kilométeresek között
Rekordgyorsasággal, alig húsz hónap alatt varázsolta rajzasztalról aszfaltra elektromos BrightDrop Zevo 600 csomagszállítóját a legnagyobb amerikai járműgyártó, a General Motors.
Mercedes-Benz Sustaineer: A város porszívója
Sajnos megszoktuk, hogy a járművek környezetszennyezőek. De képzeljük el, hogy nem azok, sőt megtisztítják a városok levegőjét. Csendesek, biztonságosak és még a vezetőik jóllétét is biztosítják. Mindez nem csupán a mesékben elképzelhető.