Ford E-Transit: Új horizont
Egyes hangok a Ford késlekedését kérik számon a valóban kissé visszafogott villamosítási tempója miatt. Én viszont azok oldalán vagyok, akik szerint patikamérlegen kiszámított ez az időzítés, az E-Transit hamarosan kezdődő érája. Pont akkorra válik széles körben kaphatóvá (és Törökországban nagy kapacitással gyárthatóvá), amikor kiteljesedik az ilyen „tiszta” üzemű járművek iránti igények meredek emelkedése. A kategória jelenlegi eladásai a mostani árak...
Klímacélok megvalósíthatósága: Beszéljünk zöldségeket!
Csak egyetlen eleme a klímavédelmi kirakósnak a jármű. Egyértelmű szabályok, a gyártását és üzemeltetését elősegítő gazdaságpolitika, a használatát lehetővé tévő infrastruktúra nélkül kérdéses az akkumulátoros vagy üzemanyagcellás haszonjárművek sikere. Előremutató gazdaságpolitika szükséges az európai autóipar versenyképességének megőrzése, valamint az ambiciózus éghajlatvédelmi célkitűzések elérése érdekében. Hiszen száz százalékkal kell csökkenteni az új személyautók és kisteherautók szén-dioxid-kibocsátását 2035-ig az Európai Unió klímavédelmi...
Elektromos Volvo buszok újdonságai: Nem mondanak nemet
Igen komolyan rápörgött a Volvo Buses az utóbbi időben arra, hogy világszerte a legkülönfélébb ügyféligényeket is teljesítse az elektromos vagy hibrid autóbuszaival, illetve az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásaival. Kulcsfontosságú kérdés az elektromos városi buszok üzemeltetői számára, hogy milyen töltési lehetőségek állnak rendelkezésre. Ezért a Volvo Buses a töltőoszlopról lenyúló pantográfos áramszedő (OppCharge) és a CCS-szabvány Combo 2 csatlakozóján keresztüli vezetékes töltés...
GreenGo Cargo: Zöld és nagyon menő
Hamarosan alapjaiban rendezik át az emberek közlekedéshez való hozzáállását, az egész iparágat érintő hatalmas változások. Ezért kipróbáltuk, mit tudnak ma a GreenGo autómegosztó új kishaszonjárművei. Jó pár éve, 2016-tól gazdagítja a budapesti látképet a GreenGo autómegosztó szolgáltató elektromos flottája. Akkor 45 autóval indultak, azóta több mint 400 járművük áll szolgálatra készen a nap 24 órájában. Kínálatuk a közelmúltban – természetesen...
Renault Trucks elektromos haszonjárművek: Felvillanyozó jövő
Ritkán adódik ilyen kis piacon ilyen jelentős esemény! Hazánk nemhogy felkerült a Renault Trucks elektromobilitási térképére, egyből a francia gyártó egyik villamosítási úttörőjévé léptünk elő. Európában a jellemzően elosztófuvarozásra alkalmazott közép- és nehézkategóriás, 4×2 és 6×2 hajtásképletű fülke-alvázakból évente 65-70 ezret értékesítenek. E nagyságrend ismeretében már nem olyan meglepő, hogy miért a hazai piacon kicsit mostoha sorsú középkategóriában kezdte meg...
A hidrogén kihívásai: Ugyanaz pepitában
Hideg időben gőzmozdony módjára gyönyörű felhőt húznak maguk után az üzemanyagcellás haszonjárművek, így a gyermekek biztosan imádni fogják ezeket. Ám rengeteg a kihívás a hidrogén gyakorlati alkalmazása előtt – pedig bevezetése elkerülhetetlen. Írhatnám azt is, hogy egyszerű a szállítmányozás zöld átállása, csak nem lenne igaz. Egyetlen egy autópálya melletti e-teherautós töltőállomás egy 15 000 (!) fős település áramigényének felel meg. A...
Üzemanyagcellás és elektromos haszonjárművek az IAA Transportation 2022 kiállításon: Villamos vízköpők
Hidrogénzabáló elektromos járműveké a távolsági fuvarozás jövője vagy a hétköznapi akkumulátorosok is szerephez juthatnak az interkontinentális áruszállításban? Nem tudjuk, mindenesetre kéz a kézben halad a fejlesztésük. Valószínűleg mindkét hajtásláncnak terem majd babér, hiszen pompásan kiegészítik egymást. Azonban most még több tényező is korlátozza gyors térhódításukat. Egyrészt a hidrogénkutak hálózata elég gyér, másrészt az akkumulátorok kapacitása sem minden feladatra elegendő. Utóbbira...
Megérkezett az első DAF CF Electric!
Magyarországon a Waberer’s International Nyrt. flottáját gazdagítja legelőször teljesen elektromos DAF CF Electric. Régiónkban ez a legelső sorozatban gyártott teljesen elektromos nyerges vontató! Lassan hagyományosnak mondható, hogy a gyártók a WSZL-csoportnak ajánlják fel első alternatív hajtású járműveiket. Gondoljunk csak a Volvo FL Electric és a Renault Trucks D Z.E. elektromos teherautókra, valamint a cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő Volvo nyerges vontatóra....
PSA és Toyota elektromos modulegyterűek: Elektromos féltestvérek
Szinte egyforma küllem és adatok – a globális együttműködés példájaként lényegében ugyanazt kínálja a PSA-márkák és a Toyota zéró helyi emissziójú áruszállítója. A vevőnek a fejlesztési költségek megosztása nyújthat árelőnyt. Mulatságos, hogy a Citroën, az Opel, a Peugeot és a Toyota sajtóinformációja is úgy mutatja be járművét, mintha nem létezne a többi. Marketingalapelv, hogy más márkát nem hozunk szóba, mert...
Fuso eCanter: Felvillanyozóan sokoldalú
Hosszú évtizedek tapasztalatára épülő masszív, alvázas felépítésű kis középkategóriás teherautó a Fuso Canter. Ráadásul többévnyi, egyedülálló villamosítási szakértelmüket is felhasználták új elektromos ajánlatuk megalkotásakor. Hazájában, Japánban mutatkozott be elsőként a Daimler Truck teherautó-leányvállalata, a Fuso könnyűkategóriájú, tisztán elektromos Fuso eCanter új nemzedéke. Az eCanter előszériájának 2017-es indulása óta Japánban, Európában, Észak-Amerikában, Ausztráliában és Új-Zélandon összesen mintegy 450 járművet adtak át...