A földre szállt hold mostantól az elektromos autók otthona

Rögtön azzal kezdem, hogy eloszlatom a képzavart, amit a címmel generáltam. MOONCITY névvel hozott létre élményközpontot Budaörsön a Porsche Hungaria. Az egykori Agip-székház helyén immár elektromos autók és töltési megoldások tesztközpontja található. Nézzétek el nekem, nem teljesen tértem még magamhoz a névválasztás magyarázata után. A Moon márkanév ugyanis onnan jön a Volkswagen-csoportnak, hogy a Ferdinand Porsche által megalkotott Lohner-Porsche pont...

Renault Trucks T E-Tech és C E-Tech: Emelik a tétet

Nem fogja vissza magát a Renault Trucks sem az elektromos járművek terén. Bemutatta a T és a C típus villanymotoros változatát, bevezetett egy átfogó ügyféltámogatási csomagot és megkezdte egy eleve elektromos hajtásúnak tervezett elosztójármű kifejlesztését. Több mint tíz éve kezdte meg a tisztán elektromos hajtású teherautók első ügyféltesztjeit a Renault Trucks, 2018-ban pedig már egy egész villamosított járműcsaládot mutatott be...

PSA és Toyota elektromos modulegyterűek: Elektromos féltestvérek

Szinte egyforma küllem és adatok – a globális együttműködés példájaként lényegében ugyanazt kínálja a PSA-márkák és a Toyota zéró helyi emissziójú áruszállítója. A vevőnek a fejlesztési költségek megosztása nyújthat árelőnyt. Mulatságos, hogy a Citroën, az Opel, a Peugeot és a Toyota sajtóinformációja is úgy mutatja be járművét, mintha nem létezne a többi. Marketingalapelv, hogy más márkát nem hozunk szóba, mert...

B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken

Íme, a német postások egyedi elektromos kishaszonjárművének szellemi utódja, a B-ON Pelkan. Raktérkialakítása igazi úttörőnek számít, ugyanis a gyártó saját fejlesztésű, intelligens csomagadagolója hihetetlen időmegtakarítást eredményez használójának. Még 2011-ben kezdett közös fejlesztésbe a Deutsche Post DHL és az Aacheni Műszaki Főiskola a StreetScooter GmbH vállalattal karöltve. Együttműködésük keretei között megszületett egy olyan elektromos jármű, amely kifejezetten a postai küldemények és...

Freightliner eCascadia: Felrázza Amerikát

Hamarosan sorozatgyártásba kerül az elektromos Freightliner eCascadia nyerges vontató. Már egymillió mérföldet ment a tesztflotta és a töltési hálózat kiépítését is megkezdték. Jelenleg a Freightliner eCascadia a legnagyobb hatótávolságú akkumulátoros elektromos nyerges vontató Észak-Amerikában. Az eCascadia üzemeltetői tesztben dolgozó prototípusaiból álló flotta futásteljesítménye 2020 novemberében meghaladta a félmillió mérföldet. Majd egy évvel később elérték a valós üzem közben teljesített egymilliomodik...

Üzemanyagcellás és elektromos haszonjárművek az IAA Transportation 2022 kiállításon: Villamos vízköpők

Hidrogénzabáló elektromos járműveké a távolsági fuvarozás jövője vagy a hétköznapi akkumulátorosok is szerephez juthatnak az interkontinentális áruszállításban? Nem tudjuk, mindenesetre kéz a kézben halad a fejlesztésük. Valószínűleg mindkét hajtásláncnak terem majd babér, hiszen pompásan kiegészítik egymást. Azonban most még több tényező is korlátozza gyors térhódításukat. Egyrészt a hidrogénkutak hálózata elég gyér, másrészt az akkumulátorok kapacitása sem minden feladatra elegendő. Utóbbira...

Elektromos haszonjárművek szolgáltatásai: Ami a zöldség mögött áll

Zéró kipufogáshoz, kisebb zajhoz, élhetőbb városhoz több szükséges az elektromos járműveknél. Az alapoktól kell kezdeni és komplett kiszolgáló rendszert felállítani. E feladat egyedül nem megoldható, ezért a járműgyártók és partnereik ajánlanak holisztikus megoldásokat. Együtt alakult ki ellátó infrastruktúrájával a mai tömeges motorizáció. Anno patikában lehetett benzint venni az automobilhoz, majd megjelentek és mára imponáló hálózatot alkotnak a benzinkutak, az olajfinomítókkal,...

Autóbuszok utólagos villamosítása: Tiszta szívvel folytatják

Kiváló lehetőségek rejlenek a dízel autóbuszok utólagos villamosításában, amikor is a teljes hajtásláncot tisztán elektromosra cserélik. A brit Equipmake és Kleanbus komplett megoldásokat kínálnak erre, az objektív előnyök pedig önmagukért beszélnek. Elsőre bonyolult, jelentős kompromisszumokkal járó, időigényes és költséges beavatkozásnak tűnik, hogy egy autóbusz teljes hajtásrendszerét dízelüzeműről elektromosra cseréljék. Sok üzemeltetőnek bizonyára a legmerészebb elképzelései között sem fordulna meg ilyesmi....

Klímacélok megvalósíthatósága: Beszéljünk zöldségeket!

Csak egyetlen eleme a klímavédelmi kirakósnak a jármű. Egyértelmű szabályok, a gyártását és üzemeltetését elősegítő gazdaságpolitika, a használatát lehetővé tévő infrastruktúra nélkül kérdéses az akkumulátoros vagy üzemanyagcellás haszonjárművek sikere. Előremutató gazdaságpolitika szükséges az európai autóipar versenyképességének megőrzése, valamint az ambiciózus éghajlatvédelmi célkitűzések elérése érdekében. Hiszen száz százalékkal kell csökkenteni az új személyautók és kisteherautók szén-dioxid-kibocsátását 2035-ig az Európai Unió klímavédelmi...

Toyota–Caetano H2.City Gold: Messzire elér

Tíz perc alatt 400 kilométerre feltankolható, és az üzemanyagcellája akár –25 Celsius-fokos hőmérsékletig külső energia nélkül is képes elindulni. Ezek alapján az extrémebb városi viszonylatokra is megoldást jelenthet a japán–portugál koprodukciós busz. Talán keveseknek csillan fel a szeme a Caetano név hallatán, azonban legtöbbünk találkozott már a portugál gyártó sikertermékével, csak „nem voltunk bemutatva egymásnak”. Ugyanis a jellegzetes formájú és...
Hirdetés:
error: Védett tartalom