Üzemanyagcellás Volvo FH: Pályára állt

Már sikeresen futja köreit a tesztpályán a Volvo Trucks hidrogénnel működő, üzemanyagcellás hajtású FH nyerges vontatója. A gyártó tervei szerint az évtized második felében indulhat a hosszú távú fuvarozásra is alkalmas modell piaci értékesítése. Akár ezer kilométer hatótávolság, kevesebb mint 15 perc tankolási idő, tisztán elektromos hajtás, kizárólag vízgőz kibocsátása, kedvező saját tömeg és akár 65 tonnát is meghaladó megengedett...

IVECO Bus eDaily: Mini nagy durranás

Nem is annyira titkos favorit a középkategóriában a Daily. Nemcsak áruszállítóként hódít, egyedi előnyeit kihasználva takarékos, a legszűkebb utcákba is beküldhető apró személyszállító építhető belőle. Nemsokára igencsak vonzó elektromos változatban is. Három darab 3,5 tonnás kishaszonjármű rakományát elviszi a hátán egyetlen héttonnás IVECO Daily. Megfordítva is működik a trükk: a kis forgalmú viszonylatokra elegendő utaskapacitást nyújt egy hagyományos midibusznál jóval...

Renault Trucks elektromos teherautó hazai tesztje: Pozitív szemlélet

Első fecskénk zöldbe boruló villanytavaszt ígér! A Renault Trucks D  E-Tech elektromos teherautóval szerzett hazai tapasztalatok megmutatják, hogy az emissziócsökkentés nem csupán divatos bűvszó, az érdekeltek hajlandóak tenni a tisztább jövőért. Ezer-kétezer kilométer távlatából inkább csak érdekesség arról olvasni, hogy Firenze, Lyon, Párizs vagy éppen Barcelona hulladékgyűjtését már tisztán elektromos Renault Trucks teherautók is végzik. Sokkal fontosabb, hogy a Renault...

Volvo VNR Electric: Elektromos előrelépés

Olyan villany-teherautót hoz forgalomba Észak-Amerikában a Volvo Trucks, amelynek szinte nincsenek hátrányai a dízelesekhez képest, és már most azonnal használatba vehető. Észak-Amerikában, a ritkább vasúthálózat miatt még nagyobb a tehergépkocsis fuvarozás jelentősége, mint az Óvilágban, műszakilag mégis vontatottnak tűnik hozzánk képest a fejlődésük. Most viszont nagy lépést jelentett be a Volvo Trucks: a helyi emisszió nélkül közlekedő, az ottani besorolás...

A hidrogén kihívásai: Ugyanaz pepitában

Hideg időben gőzmozdony módjára gyönyörű felhőt húznak maguk után az üzemanyagcellás haszonjárművek, így a gyermekek biztosan imádni fogják ezeket. Ám rengeteg a kihívás a hidrogén gyakorlati alkalmazása előtt – pedig bevezetése elkerülhetetlen. Írhatnám azt is, hogy egyszerű a szállítmányozás zöld átállása, csak nem lenne igaz. Egyetlen egy autópálya melletti e-teherautós töltőállomás egy 15 000 (!) fős település áramigényének felel meg. A...

Renault Trucks elektromos haszonjárművek: Felvillanyozó jövő

Ritkán adódik ilyen kis piacon ilyen jelentős esemény! Hazánk nemhogy felkerült a Renault Trucks elektromobilitási térképére, egyből a francia gyártó egyik villamosítási úttörőjévé léptünk elő. Európában a jellemzően elosztófuvarozásra alkalmazott közép- és nehézkategóriás, 4×2 és 6×2 hajtásképletű fülke-alvázakból évente 65-70 ezret értékesítenek. E nagyságrend ismeretében már nem olyan meglepő, hogy miért a hazai piacon kicsit mostoha sorsú középkategóriában kezdte meg...

PSA és Toyota elektromos modulegyterűek: Elektromos féltestvérek

Szinte egyforma küllem és adatok – a globális együttműködés példájaként lényegében ugyanazt kínálja a PSA-márkák és a Toyota zéró helyi emissziójú áruszállítója. A vevőnek a fejlesztési költségek megosztása nyújthat árelőnyt. Mulatságos, hogy a Citroën, az Opel, a Peugeot és a Toyota sajtóinformációja is úgy mutatja be járművét, mintha nem létezne a többi. Marketingalapelv, hogy más márkát nem hozunk szóba, mert...

Zöld hidrogén: Hazai start

Zöldnek mondjuk, pedig színtelen és szagtalan a megújuló energiaforrásokkal előállított hidrogén. Biztosra vehetjük, hogy már 5-10 éves távlatban alapjaiban változtathatja meg világunkat. Ennek első jelei nemcsak a nyitóképen látható svájci Mátrában, hanem már Magyarországon is megcsillantak. Átadták Budapesten az ország első hidrogéntöltő állomását, amelyet a Linde Gáz Magyarország Zrt. az Illatos úti telephelyén üzemeltet. Mégpedig egy eddig hazánkban soha nem...

Renault Trucks T E-Tech és C E-Tech: Emelik a tétet

Nem fogja vissza magát a Renault Trucks sem az elektromos járművek terén. Bemutatta a T és a C típus villanymotoros változatát, bevezetett egy átfogó ügyféltámogatási csomagot és megkezdte egy eleve elektromos hajtásúnak tervezett elosztójármű kifejlesztését. Több mint tíz éve kezdte meg a tisztán elektromos hajtású teherautók első ügyféltesztjeit a Renault Trucks, 2018-ban pedig már egy egész villamosított járműcsaládot mutatott be...

Paul Hydrogen Power Truck: Energetikai pálfordulás

Pálos rend uralkodik a speciális haszonjárműveiről nevezetes Paul Nutzfahrzeuge háza táján. Habár az egyetlen magyar alapítású férfi remete szerzetesrendhez hasonlóan a Paul Hydrogen Power Truck miatt sem kellett senkinek némasági fogadalmat tennie. Egyszerű a bátor beszéd titka, ugyanis a legelső, típusbizonyítvánnyal is rendelkező német üzemanyagcellás teherautót nem övezték hadititkok. Elsőségét nem ennek, hanem a Paul Nutzfahrzeuge hatalmas tapasztalatának és rendíthetetlenségének...
Hirdetés:
error: Védett tartalom