Olvasási idő: 2 minutes perc

Renault Trucks D típusfrissítés: Felfrissülnek

Olvasási idő: 2 perc
Megújult formákkal és új biztonsági funkciókkal frissítette fel főként terítőfuvarozásra készült, D-sorozatát a Renault Trucks. A járművei élettartamának meghosszabbítására irányuló sokrétű törekvései között megjelent az utólagos villamosítás is. Immár 2020 óta bizonyítanak a mindennapok terítőfuvarozásában a Renault Trucks D-sorozatának tisztán elektromos tagjai, a típus gyökerei pedig egészen az ezredforduló előtti évekig nyúlnak vissza. Most mind a dízelmotoros, mind az E-Tech...

Toyota üzemanyagcellás autóbuszok Európában: Első fecskék

Olvasási idő: 3 perc
Portugál vállalatokban szerzett részesedésével vetette meg a lábát a Toyota az európai autóbuszpiacon. A gyártó stratégiai jelentőségű lépése még az árufuvarozás területén is új távlatokat nyithat hidrogénhajtású termékei számára. Fontos szektorban bővítheti termékkínálatát a japán gyártó, miután helyi leányvállalata révén a CaetanoBus járműgyártó és a Finlog pénzügyi szolgáltató fő részvényesévé vált. A Toyota Motor Europe jelenleg is beszállítója a portugál autóbuszgyártónak,...

Hidrogéngyártás: Milyen színű a hidrogén?

Olvasási idő: 4 perc
Aki azt válaszolja a kérdésre, hogy színtelen, annak elméletben igaza van, de gyakorlatilag nagyon messze jár az igazságtól. Több mint fél tucat különböző színű változatát különböztetjük meg az ismert univerzumot legnagyobb mennyiségben alkotó elemnek! Akkor a legkönnyebb megérteni a hidrogénes szivárvány színeit, ha nem energiahordozóként gondolunk az egyes rendszámú elemre, hanem inkább energiatárolóként. Ugyanis valamilyen energiát mindenképpen muszáj belefektetni a...

Az elektromos autóbuszok hazai jövőképe: Utasszállító számítógépek

Olvasási idő: 4 perc
Globálisan felgyorsult az elektromos járművek terjedése. A Zöld Busz Program keretében hazánkban is megjelentek a legelső villanybuszok a nagyobb városokban, azonban elterjedésüket nemcsak tetemes vételáruk, hanem az infrastruktúra hiánya is lassítja. Magyarország az évszázad közepére kívánja elérni a klímasemlegességet. Azért ne arra gondoljunk, hogy 2050-től mindannyian bőrsaruban és lenvászon ingben, szőrén üljük majd meg a lovat, ha elvágtatunk a pékhez...

DAF XD Electric és XF Electric: Új kék, ami zöld

Olvasási idő: 3 perc
Nem számítottunk rá, hogy az új XD bemutatásával egyidejűleg a DAF a villamosítás terén is előreszalad. Immár négy, különböző méretű és rendeltetésű tehergépjárművük érhető el villanymotorral – az LF és a CF után mostantól az XD és az XF is. Tovább bővült az elektromos meghajtású paletta az új DAF XD Electric és XF Electric teherautókkal. Akár 170–350 kilowatt teljesítményre és...

Elektromos haszonjárművek szolgáltatásai: Ami a zöldség mögött áll

Olvasási idő: 4 perc
Zéró kipufogáshoz, kisebb zajhoz, élhetőbb városhoz több szükséges az elektromos járműveknél. Az alapoktól kell kezdeni és komplett kiszolgáló rendszert felállítani. E feladat egyedül nem megoldható, ezért a járműgyártók és partnereik ajánlanak holisztikus megoldásokat. Együtt alakult ki ellátó infrastruktúrájával a mai tömeges motorizáció. Anno patikában lehetett benzint venni az automobilhoz, majd megjelentek és mára imponáló hálózatot alkotnak a benzinkutak, az olajfinomítókkal,...

Temsa LD SB E: Visszasírjuk a szafarit?

Olvasási idő: 3 perc
Gyémánt, maraton, presztízs, sugárút, szafari, zafír. Nem egy alvóügynök ébresztőszavai ezek, hanem Temsa típusnevek. Ám zavar támadt az erőben a márka névadó stratégáinál. Legújabb termékük jelzését látszólag betűtésztából rakták ki a tányér szélére. Mit takar az LD SB E kód? Alacsony fedélzetű (nem alacsonypadlós!) „iskolabuszt”, amely elektromos. Az iskolabusz nálunk jobbára csak az amerikai filmekből ismert fogalom. Rendkívül népszerű kategória...

Renault Trucks elektromos tehergépkocsik: Kézzelfogható küldetéstudat

Olvasási idő: 3 perc
Nem kisebb célt tűzött ki a Renault Trucks, mint azt, hogy 2023-tól az elosztó, az építőipari és a távolsági szegmensben is kínál majd tisztán elektromos hajtású teherautókat. Ennek eléréséhez jelentős beruházásokat és fejlesztéseket hajt végre. Összhangban a párizsi éghajlatvédelmi egyezménnyel a Renault Trucks elkötelezte magát az iránt, hogy húsz év múlva már nem gyárt fosszilis tüzelőanyagokkal üzemelő tehergépkocsikat. Ez persze...

Klímacélok megvalósíthatósága: Beszéljünk zöldségeket!

Olvasási idő: 4 perc
Csak egyetlen eleme a klímavédelmi kirakósnak a jármű. Egyértelmű szabályok, a gyártását és üzemeltetését elősegítő gazdaságpolitika, a használatát lehetővé tévő infrastruktúra nélkül kérdéses az akkumulátoros vagy üzemanyagcellás haszonjárművek sikere. Előremutató gazdaságpolitika szükséges az európai autóipar versenyképességének megőrzése, valamint az ambiciózus éghajlatvédelmi célkitűzések elérése érdekében. Hiszen száz százalékkal kell csökkenteni az új személyautók és kisteherautók szén-dioxid-kibocsátását 2035-ig az Európai Unió klímavédelmi...

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!

Olvasási idő: 2 perc
Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig. Fontos mérföldkő a szén-dioxid-semleges közlekedés felé vezető úton, hogy a Toyota az angliai gyárában megépítette az üzemanyagcellás elektromos hajtású Hilux pickup első prototípusát. Hajtáslánca a második generációs Toyota Mirai...
Hirdetés:
error: Védett tartalom