Fuso eCanter: Felvillanyozóan sokoldalú
Hosszú évtizedek tapasztalatára épülő masszív, alvázas felépítésű kis középkategóriás teherautó a Fuso Canter. Ráadásul többévnyi, egyedülálló villamosítási szakértelmüket is felhasználták új elektromos ajánlatuk megalkotásakor. Hazájában, Japánban mutatkozott be elsőként a Daimler Truck teherautó-leányvállalata, a Fuso könnyűkategóriájú, tisztán elektromos Fuso eCanter új nemzedéke. Az eCanter előszériájának 2017-es indulása óta Japánban, Európában, Észak-Amerikában, Ausztráliában és Új-Zélandon összesen mintegy 450 járművet adtak át...
Mercedes-Benz eActros LongHaul: A hiányzó láncszem
Igazi innovátor az akkumulátoros, tisztán elektromos Mercedes-Benz eActros LongHaul nyerges vontató. Ez az első olyan jármű, amely már arra készül, hogy kilépjen a városi környezetből és az országutakon megreformálja a távolsági fuvarozást. Előzetes betekintést kínált a Daimler Truck az International Truck of the Year újságíró szervezet tagjainak, miért is olyan nagy az izgalom a házuk táján. Szenzáció van készülőben, egy...
IVECO HD BEV és HD FCEV: Premier előtti vetítés
Idén év végéig bevezeti az IVECO az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nyerges vontatóit az európai piacra. Ezért már beharangozta legfőbb műszaki adataikat is, amelyek igen kecsegtetők. Néhány évvel ezelőtt az IVECO és az amerikai Nikola Corporation közösen fogott bele az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésébe. Németországban még egy vegyesvállalatot is létrehoztak ehhez a tevékenységhez Nikola Iveco Europe...
NesoBus: Szívd fel begyem a piszkos levegőt
Régóta mondjuk, hogy egyre csökken a járműgyártás egykor szinte megugorhatatlanul magasan lebegő küszöbe. Az új lengyel üzemanyagcellás buszt is világszínvonalú beszállítók komponenseiből rakták össze. A túlgerjesztett mottó mögött azonban valós ötletek rejlenek. Nem bocsát ki kipufogógázokat és tisztít, hirdeti büszkén a NesoBus névadó mottójának eredetije: Nie Emituje Spalin i Oczyszcza. Az első részen az üzemanyagcella ismeretében nem csodálkozunk, ám a...
Mercedes-Benz eActros 600: Kész a műalkotás
Amerika után Európa is rendelkezik sorozatgyártású akkumulátoros nyerges vontatóval a távolsági fuvarozáshoz. Az eActros 600 modellek 500 kilométeres hatótávja már megnyitja a lehetőséget itt is a tisztán elektromos hajtásra való átállásban. Hamburg közelében, egy autópálya melletti kamionos pihenőhely, üzemanyagtöltő komplexum a nagy esemény helyszíne. Már látszanak azok a „kútoszlopok” is, amelyekből korunk potenciálisan legtisztább üzemanyaga, az elektromos áram folyik. A...
PSA és Toyota elektromos modulegyterűek: Elektromos féltestvérek
Szinte egyforma küllem és adatok – a globális együttműködés példájaként lényegében ugyanazt kínálja a PSA-márkák és a Toyota zéró helyi emissziójú áruszállítója. A vevőnek a fejlesztési költségek megosztása nyújthat árelőnyt. Mulatságos, hogy a Citroën, az Opel, a Peugeot és a Toyota sajtóinformációja is úgy mutatja be járművét, mintha nem létezne a többi. Marketingalapelv, hogy más márkát nem hozunk szóba, mert...
Elektromos töltőszolgáltatások: Elektronkanna
Bár láttunk már próbálkozásokat a lemerült villanyjárművek mobil aggregátokkal töltésére, a sárga angyal helyett érdemesebb megelőzni a nem kívánt leállást. Avagy mobilalkalmazással és józan ésszel legyőzhetjük a hatótávparát. – Főnök, van egy kis bibi, teljesen kifogyott a szufla a gépből. – Zsombikám, ha ennyi eszed volt, akkor kerekedj fel, és cammogj el az első benzinkútig. Vegyél ügyesen egy műanyagkannát, sétálj vissza....
Daimler Buses eMobility Days: Villanybuszt mindenkinek!
Már háromszáznál is kevesebbet kell csak aludni, hogy bemutassák a Mercedes-Benz Intouro elektromos változatát! Az előzetes kapcsán mögé nézünk egy picit, hogy milyen lehetőségeket és kihívásokat hordoz a normálpadlós helyközi villanybusz. Egyúttal végigvesszük, milyen újdonságokat kínál a legnépszerűbb európai városi autóbusz, a Citaro a következő két évben. A videóban hivatkozott anyagot itt találod meg: Betömörített elektronok – Mercedes-Benz eCitaro teszt Kiváltható a...
Ford E-Transit: Új horizont
Egyes hangok a Ford késlekedését kérik számon a valóban kissé visszafogott villamosítási tempója miatt. Én viszont azok oldalán vagyok, akik szerint patikamérlegen kiszámított ez az időzítés, az E-Transit hamarosan kezdődő érája. Pont akkorra válik széles körben kaphatóvá (és Törökországban nagy kapacitással gyárthatóvá), amikor kiteljesedik az ilyen „tiszta” üzemű járművek iránti igények meredek emelkedése. A kategória jelenlegi eladásai a mostani árak...
Daimler Buses villamosítási ütemterv: Felvillanyozó kérdések
Bejelentették a dízelkorszak végét a csillagos autóbuszoknál is. Új akkumulátor, hatótávbővítő és üzemanyagcellás távolsági busz szerepel a jövő menetrendjében. Két generációjából 60 ezernél több állt munkába az elmúlt negyedszázad során – a Citaro egyértelműen a városi autóbuszok egyik nagyágyúja. A villanyos kiviteleiből is már 600 dolgozik, ráadásul a Mercedes-Benz eCitaro a négyéves karrierje során folyamatosan továbbképezte magát! Megérkezett a csuklós,...










