Címvédőként érkezett a katalán buszgyártó a Minibus Euro Test 2024 megmérettetésre, így érthető módon egy eminens tanulóhoz méltó elvárásokkal fordultunk legújabb termékük felé is.
A recept izgalmas és bíztató, hiszen egy ismerten jó felépítményező Dana villanymotorral és CATL akkumulátorokkal épít egy láthatóan költséghatékonyságra kihegyezett járművet. A kérdés már csak az, hogy a valóság is egyezik-e az elképzelésekkel, várakozásokkal…
A Car-bus.net eUrban főbb műszaki adatai
Hosszúság/szélesség/magasság (mm): 7583/2025/2930
Tengelytáv (mm): 4325
Első/hátsó túlnyúlás (mm): 1237/803
Fordulókör átmérője (mm): 15 300
Villanymotor típusa: Dana TM4 központi villanymotor
Legnagyobb/tartós teljesítmény (kW): 150/70
Legnagyobb/tartós forgatónyomaték (Nm): 1200/340
Akkumulátorok kapacitása (kWh): 140
Hatótáv (km): akár 310
Saját tömeg (kg): 4400
Megengedett össztömeg (kg): 6400
Maximális utaskapacitás: 22
Az International Bus of the Year zsűri magyar tagja a Rolling Tons. A zsűri ősszel Madridban rendezte a Minibus Euro Test 2024 összehasonlító tesztet, amely során a Minibus of the Year 2025 címre érdemes járművet kerestük. A teszt összes videóját ebben a lejátszási listában találod meg.

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.

Minibus Euro Test 2024 és Minibus of the Year 2025: Magyar versenyzővel Madridban
Első ízben indult egy magyar gyártó is a nagy európai minibuszteszten! A debreceni versenyző egyedüli dízelmotorosként az ára mellett egy másik nagy aduászt is tartogatott a tarsolyában.

Felfedhetjük a győztest
Ezért nem tudtál aludni sem te, sem én az elmúlt hónapokban. Mi május óta hordozzuk ezt a titkot, ti azóta várjátok az eredményt. Azonban most már megoszthatjuk veletek is, ezért elmondom, hogy melyik autóbusz érdemelte ki a Bus of the Year 2025 díjat.

VDL Citea LE-122: Tényleg tiszta az a lap
Nulláról álltak neki az új VDL Citea tervezésének, ami a busz minden apró szegletén meglátszik. Egyértelműen prémium-színvonalú élményt ígér utasnak és járművezetőnek egyaránt. Sikerült hiba nélkül megvalósítani vagy túl szépen hangzik mindez?

Solaris Urbino 18 hydrogen: Kiegyensúlyozott személyiség
Ifjonti bizonytalanságai már nincsenek, tudja, mit akar, mit kínál, tisztában van saját értékeivel. A Solaris Urbino 18 hydrogen ideális partnernek ígérkezik, de vajon mennyi poggyászt cipel magával eddigi életéből?