Hirdetés:

OnGuardMAX automatikus vészfékrendszerével és OnSideALERT radaralapú holttérfigyelő berendezésével segíti a ZF a jövőben a Nikola nehézkategóriájú üzemanyagcellás teherautójának biztonságos közlekedését.

Kifejezetten a haszonjárművek számára kifejlesztett funkciókat kínál a ZF két rendszere, amelyekkel a Nikola vontatójában az észak-amerikai piacon is megjelennek. Az OnGuardMAX a ZF legfejlettebb automatikus vészfékrendszere (AEB), amely a veszélyes közlekedési szituációk időbeni felismerésével és a megfelelő reagálással segíti a járművezetőket. Kifinomult adatintegrációját csúcstechnikájú kamerával és radaregyüttessel kombinálva a rendszer autonóm módon észlelheti és osztályozhatja a különböző mozgó és álló objektumokat – például gyalogosok, autók, motorkerékpárok és kerékpárok –, majd ennek megfelelően reagálhat rájuk. A OnGuardMAX időben figyelmeztetheti a vezetőt a jármű közvetlen útjában feltűnő akadályokra, szükség esetén pedig automatikusan lassíthatja, illetve akár egészen megállásig is fékezheti a teherautót. Fejlett objektumészlelése és önálló fékezési képessége révén a ZF új rendszere hatékonyan segítheti a gyalogosbalesetek megelőzését, illetve következményeik enyhítését.

Az OnSideALERT a ZF radaralapú holttérfigyelő rendszere, amely folyamatosan érzékelheti a jármű holtterében feltűnő álló és mozgó objektumok széles skáláját. E technika az oldalirányú ütközések megelőzését, illetve enyhítését szolgálja.

A Nikola hidrogén-üzemanyagcellás elektromos teherautója akár mintegy 800 kilométer hatótávot is elérhet, ami várhatóan a leghosszabbak közé tartozik a kereskedelemben kapható nehézkategóriájú (az Amerikai Egyesült Államokban 8-as osztályú), nulla károsanyag-kibocsátású teherautók körében. Sokoldalú alkalmazásai a távolsági fuvarozástól az intermodális és agglomerációs, illetve helyközi szállításon át, egészen a speciális fuvarfeladatokig terjednek. A Nikola üzemanyagcellás teherautója Arizonában, a márka legkorszerűbb technikával felszerelt coolidge-i gyárában készül.

Bus Euro Test 2024: Csendet kérünk!
Teszt

Bus Euro Test 2024: Csendet kérünk!

Öt új, helyileg kibocsátásmentes városi, városközeli buszt tettünk próbára Csehországban, hogy megtaláljuk a legjobbat közöttük. Haladó szellemiségű hajtásláncok, modern filozófiák és légies könnyedség csaptak össze egymással. Ki lesz a bajnok?

Fokozatváltás
Hírek

Fokozatváltás

Automatikusan azt gondolhatnánk, hogy feljebb, vagyis magasabb fokozatba kapcsolt a Fiat az új Ducato kishaszonjárművel. Hiszen immár egy nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is elérhető.

ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk
Technika

ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk

Jóval kisebb károsanyag-kibocsátást és nem mellesleg évi többmilliós megtakarítást ígér a ZF villamosított félpótkocsija. Forgalomba nem helyezhető, ami remekül bizonyítja, hogy elengedhetetlenek a megfelelő keretfeltételek a fuvarozás kizöldítéséhez.

A BYD újdonságai: Láthatóvá váló erő
Bemutató

A BYD újdonságai: Láthatóvá váló erő

Szívátültetésen átesett helyközi emeletessel és teljesen új felépítésű városlakóval gazdagítja az elektromos autóbuszok piacát a BYD. Kitartó munkával szépen felhúzták a világ egyik legnagyobb járműgyártó vállalatát, s elindultak hódítani.

Mercedes-Benz Intouro K hybrid: Spórolós élmunkás
Teszt

Mercedes-Benz Intouro K hybrid: Spórolós élmunkás

Népszerűnek számít a karosszékből hőbörögni, babok számolgatásával vádolni a pénzügyi osztályt egy-egy típus elkaszálásakor. Azonban a racionalizálás sokszor elengedhetetlen, néha pedig olyan sokoldalú és példamutató megoldásokat szül, mint az Intouro.