Teljesen elektromos, vezető nélküli ingajárati modult szeretne piacra dobni a Schaeffler és a VDL Groep. Ahogy manapság sokan, úgy ők is ebben látják a jövő lokális mobilitását.
Ehhez a kezdeményezéshez az izraeli Mobileye vállalat biztosítja a négyes szintű önvezető rendszert. Szeptember elején, a müncheni IAA Mobility 2023 kiállításon magunk is megcsodálhattuk a legelső tanulmányjárművek egyikét. Csúcsidőn kívül a nagyobb buszokat kisebb, önvezető járművek helyettesíthetnék. Ez nemcsak a fenntarthatóság szempontjából, hanem a sofőrhiány miatt is nagy segítséget jelentene a közlekedési társaságoknak. A Schaeffler és VDL máris tárgyalásokat folytat közlekedési társaságokkal, hogy a helyi közösségi közlekedésben, valós körülmények között is tesztelhessék járművüket. Erre előreláthatóan már 2025-ben lehetőségük adódik majd Németországban. Egész Európában ez az első ország, amely engedélyezte a négyes szintű önvezető járművek közúti forgalomban való részvételét.

Citroën tanulmányjárművek: A jövő kapszulái
Három új kapszulát mutatott be a Citroën az önvezető gördeszkás alapjukhoz, amellyel a városi közlekedés minőségét szeretnék javítani a jövőben. Merész elgondolások keltek életre a Sanghaji Autószalonon.

Súrlódó saru
Kisebb súrlódások mindenhol előfordulnak, azonban hamar vékony jégre kerülnénk, ha ennek a társadalomtudományi jelentőségét vizsgálnánk. Inkább a gumiabroncsoknál maradunk, ahol a súrlódás és a tapadás a legfontosabb paraméterek közé tartoznak.

HVS AlphaX önvezetéssel: Kettőt egy csapásra
Korunk két ígéretes fejlesztési területét, az önvezetést és az üzemanyagcellás hajtást kéz a kézben kapcsolja össze több brit, állami támogatású projekt. Ezek keretében a HVS járműveihez a Fusion Processing biztosítja az önvezető rendszert.

ZF fejlesztések: Elkötelezett átalakulás
Számos újdonságot prezentált az elmúlt hónapokban a ZF. Míg a haszonjárműves részlegük mindenekelőtt az elektromos mobilitás terén jeleskedett, a vállalat a mesterséges intelligencia alkalmazásában is jelentős előrelépésről számolhatott be.

Continental újdonságok: Intelligens gazdaságosság és környezetvédelem
Újrahasznosított anyagokból épített gumiabroncsot, önvezető járművek összetett érzékelőrendszerét, villanyjárművek újgenerációs féktárcsáját és mesterséges intelligenciával raktérkapacitást számoló alkalmazást is bemutatott a közelmúltban a Continental.

Automatizált és elektromos Ford Trucks teherautók: Távoli ígéretek
Látványos kedvcsinálóként lehetne leginkább jellemezni a Ford Trucks hannoveri „újdonságait”. Rendkívül érdekes dolgokat mutattak be és próbálhattunk ki, ám a gyakorlati alkalmazásukig mindegyik esetében még éveket kell majd várni.