Hirdetés:

Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait.

Nem kisebb nevek, mint az MAN Truck & Bus, a Knorr-Bremse, a Leoni, a Bosch, a Fernride, a BTC Embedded Systems, a Fraunhofer AISEC, a Müncheni Műszaki Egyetem, a Braunschweigi Műszaki Egyetem, a TÜV SÜD, az Autobahn GmbH és a Würzburgi Közlekedéstudományi Intézet (WIVW GmbH) egyesítette erőit még 2022 januárjában a logisztikai központok közötti 4. szintű automatikus szállítás gyorsforgalmi utakra tervezett megvalósítása szolgálatában. A német Szövetségi Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium által támogatott projekt jogszabályi alapjául az az automatizált vezetésről szóló, még 2021-ben elfogadott törvény szolgál, amely meghatározott útvonalakon és megfelelő műszaki felügyelet mellett immár lehetővé teszi a járműszerelvények önálló közlekedését. Ez a projekt következő tervezett lépése, amelyhez már nagy lépésekkel közelednek.

Ugyanis a teljes rendszerfejlesztésért felelős MAN már egy prototípust is készített, amely fülkéje tetején, elején és oldalán elhelyezett érzékelőkkel, illetve a belterében működő számítógépekkel első lépésként egyfajta „szenzorjárműként” gyűjt adatokat a biztonsági vezetővel tervezett első autópályatesztekre is kiterjedő fejlesztésekhez. Az MAN müncheni tesztpályáján megtett első kilométerek során először kommunikáltak egymással az egyes komponensek, az érzékelők pedig első ízben végeztek valósághű környezetfelismerést. Mindeközben a 4-es szintű architektúra elektromos rendszerét, kormányzását és redundáns fékberendezését is sikeresen tesztelték. Ugyancsak jelentős lépés a műszaki felügyelet irányítóközpontjának tavaly szeptemberi üzembe helyezése és a járműcsatlakozás kiépítése. A webkapcsolat jóvoltából a jármű minden lényeges információja is megjelenik már a térképen – például az aktuális sebesség és az önvezető rendszer állapota. A járműprojektet kísérő kockázatelemzés is sikeresen zajlott, amelynek alapjain meghatározták a kiberbiztonsági megoldásokat – például a hiteles és titkosított kommunikációt. Valamint kidolgozták a funkcionális biztonsági intézkedéseket, például a szükséges redundanciákat és degradációs koncepciókat is. Ennek során széles körű kibertámadási és meghibásodási forgatókönyveket futtattak le, majd megfelelő védelmi koncepciókat dolgoztak ki, hogy a biztonságos minimum funkcionalitást a várható események lehető legszélesebb körében biztosítsák.

A következő nagy mérföldkő a közúti tesztelés, természetesen biztonsági vezetővel a fedélzeten. A projekt 2024 decemberéig tart, a cél pedig az automatizált teherautók autópályás közlekedésének teljes körű ipari koncepciójának megalkotása.

MG4 Electric Comfort: Végletek autója
Teszt

MG4 Electric Comfort: Végletek autója

Kiemelt szerep jut az elektromos modelleknek az MG újkori európai történelmében. Mostani főhősünk, az MG4 ráadásul abba a szegmensbe érkezett, ami sokáig messze a legnépszerűbb volt az öreg kontinensen és cégautós berkekben ma is meghatározó.

Szikrázó szépség
Hírek

Szikrázó szépség

Bemutatta legújabb elővárosi és helyközi villanybuszát a Volvo Buses.

DAF Efficiency Champions: Kiélezett hatékonyság
Bemutató

DAF Efficiency Champions: Kiélezett hatékonyság

Számos szakmai díj és tesztgyőzelem igazolja az új generációs DAF tehergépkocsik kiváló tüzelőanyag-fogyasztását. A holland gyártó Efficiency Champion néven bevezetett egy specifikációs csomagot, amely még inkább csúcsra járatja a hatékonyságot.

A motorosszezon kezdetén: Szempillantás alatt
Háttér

A motorosszezon kezdetén: Szempillantás alatt

Előbújnak a virágok a földből és a garázsok mélyéről a motorkerékpárok is a nap melengető sugarainak hatására. Eszteri Dávid, a Safety Hungary vezetéstechnikai instruktora segített összefoglalni a haszonjárművek és a motorok veszélyes interakcióit.

Citroën Traction Avant 11 Commerciale: Előre fogott lovak
Történelem

Citroën Traction Avant 11 Commerciale: Előre fogott lovak

Kilencven esztendővel ezelőtt, 1934-ben prezentálta Traction Avant modelljét a Citroën. Az előremutató önhordó szerkezetű, elsőkerék-hajtású konstrukció mai napig meghatározza a korszerű személyautókat, valamint kishaszonjárműveket.

Építkezések villamosítása
Hírek

Építkezések villamosítása

Együttműködési megállapodást kötött a General Motors és az Autocar. Ennek értelmében a GM szállítja majd az Autocar nehézkategóriás haszonjárműveihez a Hydrotec üzemanyagcellákat.

Itt elmondhatod a véleményedet!