Hirdetés:

Méltó modellekkel ünnepli százesztendős fennállását a Kenworth. A Kenworth W900 egy valódi gördülő ikon, a Kenworth T680 pedig a legmodernebb és leghatékonyabb nyerges vontató, amit eddigi, meglehetősen mozgalmas történelmük során gyártottak.

Alighanem nincs még egy olyan haszonjármű, amit 1961 óta megszakítás nélkül, szinte változatlan formában gyártanának. Természetesen a 62 esztendő alatt nem maradt teljesen magára a W900, mivel időnként finoman modernizálták. Fennmaradását azonban elsősorban annak köszönheti, hogy az évtizedek alatt a saját járművüket üzemeltető sofőrök és tuningolók egyik legkultikusabb kedvencévé lépett elő. Ehhez maga a Kenworth is aktívan hozzájárult, hiszen 1976-ban bemutatták a W900 és a buldogfülkés K100 zászlóshajók ötven-ötven példányra limitált VIT-modelljeit (Very Important Trucker). Az Amerikai Egyesült Államok kétszázadik születésnapjának tiszteletére prezentált sorozat mindkét típusának egy-egy képviselője az egyik tagállam nevét viselhette.

Kenworth W900 Limited Edition

Stílszerűen kilencszáz példányra limitálták a különleges kiadású, centenáriumi W900 Limited Edition Diamond VIT nyerges vontatót. Természetesen mindegyikkel elkészülnek még idén, a jubileumi esztendőben. A kesztyűtartón lévő táblácskából megtudhatjuk, hogy a sorozat melyik példányában foglaltunk helyet. Három változatban elérhető: a 218 centiméter hosszú, magas és panorámaablakos Studio Sleeper a legtágasabb, a 183 centiméteres „lapos tetős” Flat Top a középutat jelenti, valamint egy hosszított nappali fülkével is rendelhető. Összeszámolni is nehéz a mindenhol megjelenő „Kenworth 100” logók, táblácskák, valamint felvarrók tömkelegét. A különleges kormánykerék mellett csiszolt felületű, platinaárnyalatú dekorelemek emelik a műszerfal, valamint az ajtók borításának fényét. A legnagyobb fülkéhez alanyi jogon jár a szófaágy is.

Kenworth W900 Limited Edition

De ne toporogjunk belül, amikor kívülről csillogtatja valódi arcát a Kenworth W900 Limited Edition. A hálófülke bal alsó sarkában szerénykedő százas táblácska is az alapfelszereltséget gazdagítja. A legérdekesebb részlet címéért azonban egyértelműen a fülke mögött kivezetett, vaskos kipufogókra kérhető jubileumi felirattal büszkélkedő hővédő lemez indulhatna. Hozzáteszem joggal, hiszen eltereli a figyelmet az európai szemek számára túlzóan vastagnak tűnő kéményekről. Ugyancsak kérhető, de szinte kötelező elemnek számít a háromszínű dekorációs fényezés, hiszen retró hangulatot kölcsönöz a két nagyobbik fülkével felvértezett, karakteres csőrös számára.

Kenworth T680 Signature Edition

Habár a hatszáznyolcvanasnál is ragaszkodott a klasszikus, csőrös építésmódhoz a Kenworth, kisugárzásában teljesen más világot képvisel. Szinte látjuk, ahogy a levegőt alkotó gázmolekulák egymás után végigsimítják a T680 lágy orrát és elégedetten, csupán kis ellenállást mutatva, tova reppennek a fülke felső légterelőjénél. Kizárólag a 193 centiméter hosszú hálófülke közepes tetőmagasságú és magas tetős változatával elérhető az ünnepi T680. Egy ilyen kivitelhez természetesen nem fapad, hanem egy szellőzést, valamint fűtést is biztosító vezetőülés dukál. A korábbiakban vázolt dekorelemek itt is ugyanúgy megtalálhatóak, mint a hálófülke hátfalára varrt „Kenworth 100” felirat. Belül elsősorban a fekete és piros árnyalatok dominálnak, kívülről viszont az ezüstszínű metálfényezés az uralkodó. Ezt fellazították többek között a hűtőrács, a légbeömlők, az alsó és a fülke mögötti légterelők fekete árnyalatával. Ehhez illeszkedően az Alcoa könnyűfém keréktárcsák fényes és matt kivitelben is elérhetők. Az éles látásúak számára itt is messziről hirdeti a hálófülkére ragasztott diszkrét táblácska, hogy nem hétköznapi vontatóval van dolguk, ezért érdemes elővenniük a fényképezőgépet és kattintani párat.

A még ennél is sasszeműbbek pedig kiszúrhatták a képeken a típus egyik rejtett újdonságát! A megszokott karokon alulméretezett tükörházak ülnek, ugyanis immár a T680 is elérhető digitális tükrökkel. A T680 a Kenworth történelmének eddigi leghatékonyabb, egyben legtakarékosabb nyolcas méretosztályú nyerges vontatója. Éppen ezért egyszerűen nem illenek hozzá az SMS Szent István csatahajót idéző kémények. Ennek ellenére a középmagas hálófülkéhez kérhető olyan kipufogóburkolat, amelyen kivágják a „Kenworth 100” kifejezés betű-szám karaktereit a kályhacsőből. A különleges T680 modellek példányszámát csupán annyiban korlátozták, hogy 2023-ban kell kigördülnie a gyárkapun. Úgyhogy belőle sokkal többet lehet majd látni Amerika országútjain, mint keményvonalas felmenőjéből.

Nem feledkeztek el a szerényebb és kisebb típusokról sem, hiszen az évforduló tiszteletére a közepes, valamint a legnagyobb, nyolcas méretosztályú Kenworth haszonjárművek számára négy új színárnyalatot vezettek be. Így azoknak a sofőröknek sem kell krónikusan párásítaniuk könnycsatornáikat, akiknek már nem jutott a különleges, jubileumi modellekből, azonban szeretnének részt venni szeretett márkájuk éltetésében.

Karácsonyi Kenworth
Hírek

Karácsonyi Kenworth

Immár tíz éve támogatja a washingtoni Capitolium parkjába állított karácsonyfa útját a Kenworth. Idén egy több mint 19 méteres közönséges lucfenyőre esett a megtisztelő felkérés, hogy Amerikai Egyesült Államok Kongresszusának épülete előtt álljon modellt.

100 éves a Kenworth: Száz esztendő, ötszáz tonna
Történelem

100 éves a Kenworth: Száz esztendő, ötszáz tonna

Krómtól csillogó szerelvényekre, hatalmas rönkszállítókra, vörös porfelhőbe burkolódzó országúti vonatokra és gigantikus fúrótornyokat cipelő, sivatagi járművekre gondolunk a centenáriumát ünneplő Kenworth hallatán.

Cellatársak
Hírek

Cellatársak

Üzemanyagcellás teherautókkal csökkenti ökológiai lábnyomát Európában a Toyota.

Gázos amerikánerek
Hírek

Gázos amerikánerek

Ezentúl az új, sűrített (CNG), illetve cseppfolyósított (LNG) földgázzal üzemelő Cummins B6.7N motorral is elérhetőek a PACCAR-csoport két amerikai üdvöskéjének közepes méretosztályú teherautói, a Kenworth T180, T280 és T380, valamint a Peterbilt 536 és 537.

Cirkál
Hírek

Cirkál

Beköltözik a nyolcas méretosztály amerikai matadorába, a Kenworth T680 Next Generation teherautóba is az Aurora Driver önvezető rendszer.

Ó, szép fenyő, ó, szép fenyő…
Háttér

Ó, szép fenyő, ó, szép fenyő…

Óhatatlanul az egyik legismertebb karácsonyi ének jutott eszünkbe, amikor megláttuk, hogy az Amerikai Egyesült Államok Kongresszusának 57. karácsonyfáját egy Kenworth T680 Next Gen vontatta szerelvény szállította Washington városába. A Kenworth Truck Company immár kilencedik alkalommal a Capitolium karácsonyi programjainak főtámogatója. Idén az 1965-ben alapított, immár 55 haszonjárművel és 100 járművezetővel büszkélkedő, családi vállalkozásként működő Hardy […]