További tengelyelrendezéssel, hajtásképlettel, fülkékkel, továbbá egy sor mellékhajtóművel bővíti teljesen elektromos teherautóinak választékát a Scania.
Ezzel a svéd gyártó maga mögött hagyta azt a konkurens gyártókra is jellemző gyakorlatot, ami csupán a leggyakoribb típusokat villamosította. A villany-teherautók számára is elérhetővé vált hajtott tandem tengelypárral olyan felépítmények és felhasználási területek felé nyílt ki a világ, mint a billencsek, betonkeverők, betonpumpák, autódaruk, egykaros horgos konténeremelők – és a sort napestig folytathatnánk. A szerelvényössztömeg elérheti a 64 tonnát! A különféle felépítmények kiszolgálására a Scania jelentősen kiszélesítette az elektromos mellékhajtóművek palettáját. Ezentúl azoknak a felhasználóknak sem kell kompromisszumot kötniük a terhelhetőség, tapadás, valamint vonóerő oltárán, akik többé nem szeretnék összegázolajozni a kezüket tankoláskor. A most bemutatott, kétfokozatú hajtóművel felvértezett 210, illetve 240 kilowattos EM C1-2 elektromos hajtásláncok rövidebbek, mint nagyobb teljesítményű társaik. Így több teret engednek a mellékhajtóművek, akkumulátorok és további felszerelések számára. Ideálisak az elosztófuvarozásban szorgoskodó, legtöbbször kéttengelyes haszonjárművek számára is. További erős érv az elektromos Scania teherautók mellett, hogy a 1,3 millió kilométeres élettartamra tervezett akkumulátoraik jó eséllyel végigkísérik majd a jármű teljes életét.
Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.
Fészekrakó griffmadár
Újabb magyarországi műhellyel bővíti szervizhálózatát a Scania. Immár heten vannak, mint a törpék.
Gázos griffek
Minden korábbinál jobban óvja környezetét a Scania új biogázmotorja. Hiszen a cseppfolyósított (LNG) vagy sűrített biogázra (CNG) való átállás radikálisan csökkenti a környezeti lábnyomot.
Hollandiában már feszültség van
Megnyitotta első töltőpontját a Daimler Truck, a Traton és a Volvo-csoport közös leányvállalata. A Milence a stratégiai szempontból különösen fontos hollandiai Venlo mellett indította el szolgáltatását.
Nem fogyott, gyarapodott!
Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte.
Skandináv komfort
Digitálisan „okos” műszerfallal fokozza a járműveiben rejlő lehetőségek mélyebb kiaknázását a Scania. Egyúttal kellemes atmoszférát teremt és jelentősen megkönnyíti a járművezetők munkáját, ezáltal csökkenti a rájuk nehezedő stressz hatásait.