Üzemanyagcellás teherautókkal csökkenti ökológiai lábnyomát Európában a Toyota.
A VDL Groep a Toyota technológiájával átalakítja a meglévő, dízelmotoros nehézkategóriás teherautókat hidrogénüzeműre. A szállítmányozási partnereik ezeket is bevetik majd a Toyota Motor Europe saját logisztikai útvonalain. Az üzemanyagcellás teherautókkal gyakorlatilag kompromisszum- és kibocsátásmentesen teljesíthetők ugyanazok a napi távolságok, mint a „fáradtolajos” őseikkel. Eközben a tengerentúlon sem malmoznak, inkább kibővítették együttműködésüket a PACCAR-csoporttal. Ennek értelmében együtt fejlesztik és gyártják majd a tüzelőanyag-cellás Kenworth és Peterbilt teherautókat a Toyota következő generációs üzemanyagcelláinak felhasználásával. Együttműködésük a jelenleg futó fejlesztésekre és a Kenworth T680, valamint Peterbilt 579 modellek üzemanyagcellás változataira is kiterjednek. A legelső hidrogénpusztító járművek 2024-ben kerülhetnek az ügyfelekhez. Nem előzmények nélkül vágnak bele az együttműködésbe, hiszen egy kísérleti projekt keretében Los Angeles kikötője számára már gyártottak tíz tüzelőanyag-cellás Kenworth T680 nyerges vontatót.