Hirdetés:

Több olyan fontos újdonságot is bemutatott a Kögel az utóbbi időben, amelyek a közúti-vasúti kombinált fuvarozásban és az építőipari anyagszállításban is hozzájárulnak a hatékonyság, a kényelem, illetve a biztonság fokozásához.

Egyre népszerűbbek a megnövelt hosszúságú függönyponyvás félpótkocsik, hiszen nagyobb kapacitásuknak köszönhetően fajlagosan gazdaságosabb és környezetkímélőbb áruszállítást tesznek lehetővé. A Kögel EuroTrailer új generációja a legújabb jogszabályi előírások lehetőségeinek kihasználásával nyolc centiméterrel hosszabb elődjénél, és így már 1,38 méterrel hosszabb a hagyományos méretű félpótkocsiknál. Ráadásul az új nemzedék Cargo Rail kivitele minden manapság használatos, korszerű vasúti zsebeskocsin az előírások betartása mellett szállítható. A gyártó ezt egy müncheni terminálon próbarakodások során is igazolta. Így az új, 17,88 méter teljes szerelvényhosszt biztosító EuroTrailer félpótkocsik nemcsak közúton csökkentik mintegy tíz százalékkal a fuvarozással járó szén-dioxid-kibocsátást, hanem a közúti-vasúti kombinált áruszállítást is környezetkímélőbbé teszik.

Mindegyik Kipper félpótkocsi újfajta hátfallal készül, amely a nagyszilárdságú HB450 acélnak köszönhetően csupán négy milliméter falvastagsággal is rendkívül jól ellenáll a horpadásoknak

A Kögel Kipper billencs félpótkocsi pedig számos új specifikációs lehetőséget kínál a legutóbbi bauma építőipari kiállítás óta, hogy még többféle feladatra bevethető legyen. A típus immár acélpadozatú, de alumínium oldalfalú teknővel is rendelhető a saját tömeg csökkentésére. Ezt a Kögel sajátos csavarozási megoldása tette lehetővé. Továbbá az új Kipper már szennyeződésterelőkkel is felszerelhető, amely egyrészt megakadályozza a kosz lerakódását a csavarkötések környékén, másrészt kevésbé piszkolódnak az akár reklámfelületnek is használható oldalfalak. A kényelmes és biztonságos használat érdekében a csatlakozókonzolt távolabb helyezték a homlokfaltól, így akasztáskor a járművezetőnek nem kell bebújnia a munkaemelvény alá. A tetőponyva központi zárrendszere pedig a munkaemelvényről kényelmesen működtethető. Sőt, kétféle tolatófényszóró és kétféle LED-es munkalámpa is rendelhető a jármű mögötti és melletti terület megfelelő megvilágításához. Az aszfaltszállításhoz hőszigetelt teknővel ellátott modellek további újdonságokat is kínálnak. A surrantó kinyúló, állítható megvezetője segítségével olyan pontosan adagolható az anyag mennyisége, hogy a legkisebb aszfaltbeépítési munka is könnyen elvégezhető. Kiegészítő védőlemez óvja a keverékanyagot a fröccsenő víztől, a rádió-távirányítású elektromos tetőponyva pedig gyors és hatékony zárásával megakadályozza az anyag kihűlését. Míg a talajról is kényelmesen kezelhető hátsó ponyva megvédi a hátfalat az aszfaltmaró szállítószalagjáról lehulló anyag okozta sérülésektől. A pneumatikusan mozgatható hátsó aláfutásgátló felhajtva az optimális magasságban elhelyezett hátsó lámpákat is védi.

A Multi modell alapkivitelének saját tömege 5,5 tonna, ám akinek a hasznos teherbírás a legfontosabb szempont, választhatja a Lightplus változatot, amely még 600 kilogrammal könnyebb

A Kögel Multi nyitott platós félpótkocsi szintén a korábbinál sokoldalúbban alkalmazható. Az öt pár lehajtható oldalfal, a kétszárnyú hátfalajtó és a rakoncák mind leszerelhetők és sérülésmentesen elhelyezhetők egy acél tárolódobozban. Így a jármű könnyedén átalakítható túlméretes rakományok, például betonelemek, zsaluk, hosszú acélszerkezetek vagy betonacélhálók szállításához. Egyébként a rakoncák megfelelő kialakításának köszönhetően a Multi típus DIN EN 12642 XL rakományrögzítési tanúsítvánnyal is rendelkezik. Sőt, szabványos forgózárakkal is felszerelhető 20 vagy 40 lábas konténerek fuvarozásához. Mindezek az újdonságok ismét azt igazolják, hogy a Kögel szakemberei kifogyhatatlanok az újító ötletekből, legyen szó a legkülönfélébb alkalmazási területekre megfelelő pótkocsikról.

Előző cikkE-eb
Következő cikkKommunális villamosítás
Kisgyermekkorom óta rajongok a tehergépkocsikért, ezért már a gépészmérnöki tanulmányaim alatt örömmel elkezdtem írni a Rolling Tons magazinba. Azóta nem szűnő lelkesedéssel tesztelem a legújabb haszonjárműveket, közel két évtizeden át főszerkesztőként vezettem a nyomtatott kiadványt.